Gå til innhold

Hvorfor flørter du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i å flørte?

Og dere som er i forhold - flørter dere med andre? I såfall, hvorfor?

Anonymkode: c2e54...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg legger i å flørte, men flørter aldri med andre. Mest fordi jeg aldri gidder å ta initiativ til en samtale med folk 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes to typer mennesker: De jeg kunne tenke meg å ha sex med og de jeg ikke kunne tenke meg å ha sex med. Det er utgangspunktet.

Flørt? Flørt for flørtens skyld er bare rart, synes jeg. Flørte er noe jeg gjør når jeg vurderer å ha sex med noen, for å se om de responderer. Ellers aldri.

Men vi er alle forskjellige.

Anonymkode: 8d451...351

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes to typer mennesker: De jeg kunne tenke meg å ha sex med og de jeg ikke kunne tenke meg å ha sex med. Det er utgangspunktet.

Flørt? Flørt for flørtens skyld er bare rart, synes jeg. Flørte er noe jeg gjør når jeg vurderer å ha sex med noen, for å se om de responderer. Ellers aldri.

Men vi er alle forskjellige.

Hmm men om de responderer flørten din da? Hvordan går du videre da?☺️ Nysgjerrig jeg 🙊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flørter mye. Selvfølgelig med han jeg dater/er sammen med. Men også uskyldig flørt med kollegaer uten å legge noe i det. Jeg er veldig utadvendt, blid og «køddete». Så det er bare sånn jeg er. Det er sunt å flørte litt med andre enn de du er i forhold med så lenge det er uskyldig/på tull. Det er jo bare gøy å bli flørta med/flørte med andre så lenge man ikke krysser noen grenser. 

Anonymkode: 2cf11...586

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmm men om de responderer flørten din da? Hvordan går du videre da?☺️ Nysgjerrig jeg 🙊

Responderer de, og jeg fortsatt tenker det samme, har vi sannsynligvis sex nokså fort. Jeg er nysgjerrig på andre mennesker og hvordan de er seksuelt, og jeg liker sex.

Det betyr ikke at jeg har sex med alt og alle. Gruppen av mennesker jeg ikke kunne tenke meg å ha sex med er naturligvis veldig mye større enn den andre gruppen, og av de siste kreves det jo at de også responderer. Men hvis begge parter er interessert, er det jo ikke noen store hindre i veien. Er man i tvil kan man jo bare spørre rett ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er gift med en gammel gubbe som synes det er så stas at dama fremdeles har draget, og som ikke får ‘an opp med mindre andre menn vil ha meg. 

Neida. Selvfølgelig ikke.

Jeg foretrekker virile menn, som klarer å knulle uten fagfellevurdering og -støtte. 

Anonymkode: 12ecc...707

• Liker 1
Gjest EmKay
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg går inn for å flørte, men jeg liker å bli kjent med nye mennesker, er åpen, hyggelig, interessert i samtalen og ler mye. Jeg danser også med disse nye bekjente om jeg blir spurt om det. Vet at mange kan oppfatte meg som flørtende. 
Jeg er i et solid forhold, og er klar på hvor mine grenser går. Men synes likevel det er hyggelig å få en god tone med nye folk når jeg er ute, det være seg menn eller kvinner. Det er ikke slik at jeg introduserer meg med at jeg ikke er singel, men om det kommer opp forteller jeg det selvsagt. 

Og som alle andre liker jeg jo å bli flørtet med, det er alltid litt deilig med bekreftelse. Heldigvis finnes hverken jeg eller min samboer sjalu, og vistoler fullt og helt på hverandre. Da kan vi også fortelle hverandre om mannen eller kvinnen som prøvde å sjekke oss opp, og fortelle at det var gøy, uten at det ligger noe mer i det. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg flørter mye. Selvfølgelig med han jeg dater/er sammen med. Men også uskyldig flørt med kollegaer uten å legge noe i det. Jeg er veldig utadvendt, blid og «køddete». Så det er bare sånn jeg er. Det er sunt å flørte litt med andre enn de du er i forhold med så lenge det er uskyldig/på tull. Det er jo bare gøy å bli flørta med/flørte med andre så lenge man ikke krysser noen grenser. 

Så bra! Ja det må jo være gjensidig respekt der iforhold til hvor grensa går...Men den grensen er ikke like lett alltid 🙊 Jeg syns det er vanskelig når noen krysser den grensen, for da blir jeg på vakt, iforhold til hva de evnt legger mer i det..om det ga mening 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så bra! Ja det må jo være gjensidig respekt der iforhold til hvor grensa går...Men den grensen er ikke like lett alltid 🙊 Jeg syns det er vanskelig når noen krysser den grensen, for da blir jeg på vakt, iforhold til hva de evnt legger mer i det..om det ga mening 

Det er sant - men stoler du på han du er med og han stoler på deg er det null problem. Jeg underholder aldri seriøs flørting fra andre - da setter jeg en strek med en gang. Men «tulle-flørting» med kollegaer og venner/bekjente er bare gøy. Det gir meg utrolig mye å kunne flørte litt. Tror jeg blir en bedre kjæreste av det også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sant - men stoler du på han du er med og han stoler på deg er det null problem. Jeg underholder aldri seriøs flørting fra andre - da setter jeg en strek med en gang. Men «tulle-flørting» med kollegaer og venner/bekjente er bare gøy. Det gir meg utrolig mye å kunne flørte litt. Tror jeg blir en bedre kjæreste av det også. 

Godt poeng, takk for innspill ☺️ Det er nok bare flørt og komplimenter her, vi er i forhold begge to. Men til tider så lurer jeg på hva han egentlig vil 😬 For det virker som han vil noe, om jeg kan si det sånn..Tulleflørting er gøy ja, og mange har vel god effekt av det ja, absolutt.

Skrevet

Jeg flørter med alle. Kvinner, menn, barn, eldre. De eneste jeg er forsiktig med, er de som kan misforstå og få falske forhåpninger. Folk responderer godt de, og de fleste tiner opp i mitt selskap. Det er ekstremt sjelden jeg ikke går overens med en person. Flørting er helt supert! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (11 timer siden):

De eneste jeg er forsiktig med, er de som kan misforstå og få falske forhåpninger.

Men hvordan kan du vite hvem dette er?

Det er en av grunnene til at jeg svarte som jeg gjorde over: Jeg flørter ikke hvis jeg ikke vil noe med det.

Det er jo noen få typer mennesker:

- Arbeidskolleger: Uaktuelt, de jobber jeg sammen med.

- Venner: Uaktuelt, de er vennene mine.

- Slekt og familie: Uaktuelt, av åpenbare årsaker.

- Ukjente, uinteressante: Som sagt, uinteressante.

- Ukjente, interessante: De kan jeg flørte med, men siden de er "interessante" betyr det at de også kan være interessante for mer. De av disse som er interessante for mer (og da snakker vi om en liten gruppe), flørter jeg kanskje med. Men flørter jeg, er det fordi jeg ønsker mer. Hvis jeg ikke ønsker mer (kjæreste eller sex), flørter jeg ikke med dem.

Hadde folk kjent meg, ville de altså ha visst at min flørt er et direkte signal om at jeg vil ligge med dem. Men det forstår de jo ikke, siden de er ukjente. Ganske enkelt, altså.

Men å flørte med folk rundt meg, litt sånn uten grunn, og uten å vite hvordan det tolkes, synes jeg er litt respektløst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men hvordan kan du vite hvem dette er?

Det er en av grunnene til at jeg svarte som jeg gjorde over: Jeg flørter ikke hvis jeg ikke vil noe med det.

Vel, for en kvinne i førtiårene så er det egentlig langt færre man ikke kan flørte ufarlig og konsekvensløst med ;) 

De helt eldste samt barn, av åpenbare årsaker. Alle kvinner, siden jeg er åpen på at jeg er heterofil. Alle gifte menn, og alle menn i "feil" alder. Alle slektninger. 

Jeg tenker at jeg relativt ufarlig og konsekvensløst kan flørte fritt med de aller fleste bortsett fra single menn i alderen 35-65, som ikke kjenner meg. Og dem er jeg ikke akkurat omringet av. Så fort de blir godt kjent med meg og vet at jeg er en fleipete person, er jeg fort i gang der også. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men å flørte med folk rundt meg, litt sånn uten grunn, og uten å vite hvordan det tolkes, synes jeg er litt respektløst. 

Det kommer vel av på hva man legger i flørting. Jeg sender ikke akkurat ut sengeinvitasjon-signaler. 

Jeg er en imøtekommende og fleipete person. Bruker humor mye som lim i min sosiale omgang. Folk trenger ikke bruke lang tid i mitt selskap før de ser hvordan jeg er, og hva de kan legge i min omgangsform. 

Jeg har en ganske god intuisjon på hvem jeg ikke kan gjøre dette med og ikke. Folk som virker interessert og som jeg ikke er interessert i tilbake, trekker jeg meg unna nok til at de forstår jeg ikke er interessert. Jeg er forsiktig med single menn i et nokså bredt aldersspenn. Jeg er også forsiktig med menn med litt nedsatte evner, og med sårbare menn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (18 minutter siden):

for en kvinne i førtiårene så e

Snakk for deg selv. At du knapt har draget, og nesten ikke behøver å passe på, handler ikke om at du er kvinne i førtiårene, det handler om at du er deg.

Mange av oss andre må faktisk passe på hele tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakk for deg selv. At du knapt har draget, og nesten ikke behøver å passe på, handler ikke om at du er kvinne i førtiårene, det handler om at du er deg.

Mange av oss andre må faktisk passe på hele tiden.

Så morsomt. Årsaken til at jeg flørter er faktisk den motsatte ;) 

Jeg flørter fordi det er en av de letteste og kjappeste måtene å bygge relasjoner på.

Jeg må samhandle med veldig mange ulike mennesker som ikke nødvendigvis kjenner meg annet enn via omdømme på forhånd, og er dermed avhengig av at folk stoler på meg og samhandler med meg kjapt. Grunnet mitt omdømme har jeg oppdaget at folk rett og slett kan være litt redde for meg allerede før de møter meg. Eller, overdreven respekt er vel mer riktig begrep. Det er veldig upraktisk for samhandlingen. Så ja, jeg bruker humor, fleiping og flørting nokså skamløst. Men ikke vettløst, og det er slett ikke slik at jeg knuser hjerter i hopetall langs min vei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (37 minutter siden):

Så morsomt. Årsaken til at jeg flørter er faktisk den motsatte ;) 

Jeg flørter fordi det er en av de letteste og kjappeste måtene å bygge relasjoner på.

Motsatte av hva?

Sant nok, men man er ikke nødt til å bygge nye relasjoner hele tiden vet du.

AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (38 minutter siden):

Så ja, jeg bruker humor, fleiping og flørting nokså skamløst. Men ikke vettløst, og det er slett ikke slik at jeg knuser hjerter i hopetall langs min vei. 

Nei, det var poenget mitt det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Motsatte av hva?

Sant nok, men man er ikke nødt til å bygge nye relasjoner hele tiden vet du.

Motsatte av at jeg ikke har draget. 

Det er ganske mange som må bygge relasjoner hele tiden pga rollene de har i samfunnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flørter ikke bevisst, men har visstnok flørtet en del ubevisst før. Det ses ikke på som flørt fra min side, men blant stive og selvhøytidelige mennesker blir det raskt oppfattet som flørt. Generelt sett vanskelig å "flørte" i Norge, synes jeg. Mange blir helt merkelige i oppførselen sin. De har det rett og slett ikke i seg.

Flørt er vel et annet ord for å ha det gøy? Jeg føler mer at jeg har det gøy og at mange på en måte ikke klarer helt å ha det gøy. Er vel en grunn til at mange må ha alkohol for å i det hele tatt ha det gøy.

Anonymkode: 5b887...d8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...