AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Noen som har erfaring? Har en unghund som hele livet har levd med en voksen hund. Den har selvsagt fått turer alene og har vært helger alene uten den andre hunden, men ikke trent på å være alene hjemme noe særlig. Den voksne hunden synger på siste verset, og tiden for å ta den nærmer seg. Det jeg er bekymret for er unghunden. Noen som har erfaring? Anonymkode: 7d644...048
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Ja. Hadde en hannhund som hadde vokst opp med ei tispe som var noen år eldre. Hun var alltid sjefen og de hadde kjempegøy sammen. Hun måtte avlives pga sykdom og han lette/kikket etter henne spesielt når vi gikk på tur, for han var vant til at de løp løse sammen og lekte. Det gikk helt fint med ham og hverdagen gikk videre, og etter kanskje et en eller to uker sluttet han å kikke seg rundt for å se om hun kom løpende etter. Vi fjernet fort hennes utstyr og seng og slikt. Anonymkode: 66e0b...db0 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Kommer nok helt an på. Mine to var tette, leste mye sammen og hadde glede av hverandre fra de var 1-2år. Nå har de mindre og mindre glede av hverandre. 5år nå. Tror det skulle gått fint, men nå jobber jeg og samboer ulike tider så hvis den ene blir "forlatt" så er det kanskje maks 1-2t den må være helt alene. Så jeg ville vurdert ny hund dersom den er veldig leken og viser stor glede av andre hunder hjemme. Ellers ville jeg gått mye turer med andre med hund, eller passet andre sine hunder innimellom så den får utløp for det sosiale. Ellers gjelder det jo å kunne aktivisere den litt inne også, gjøre det litt gøy når den er alene. Gidbitsøk, kong osv Anonymkode: f4b58...074 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå