Gå til innhold

Dater er så forskjellige

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet siden sist sommer. Ikke så mye, på grunn av korona, men noen dater er det blitt. Jeg synes det er så rart hvor forskjellige interesser menn har og hvor forskjellige datene kan bli. Noen vil gå tur, noen vil bare ha sex, noen vil sitte og prate. Det er ikke så lett å være forberedt på alt dette og jeg har lært at forventingsavklaring via chatting er viktig. Hvis vi skal går tur, bør sko og klær passe til det. Hvis vi skal ha sex, er det upraktisk å møtes langt avgårde et sted. Derfor pleier jeg etter hvert å spørre hva de har lyst til å bruke daten til. Når man har møttes mer enn en gang, blir det jo lettere, men når man ikke har datet hverandre før og ikke kjenner hverandre, er det verre for meg å planlegge. Hvordan pleier dere å gjøre det?

Anonymkode: 2a38c...dc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avtaler aktiviteten selvfølgelig. Ligger ikke med noen på første date.

Anonymkode: 46203...d02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Møter opp med fjellsko, og finner ut at det er en liggedate... Hater når det skjer 🙄

Anonymkode: efda2...5e4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skulle nesten tro at de var forskjellige individer!

Anonymkode: 7f1b7...318

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk er jo forskjellige så da er det jo naturlig at dater blir forskjellige også ! 

Anonymkode: e5bb2...b98

Skrevet

I alle dager..

Hva med deg selv oppi alt dette? Når jeg leser innlegget ditt får jeg ingen følelse av at du er et individ, nesten som om du bare er en ting uten egen vilje?

Først og fremst, hvorfor dater du? Tror det er lurt å ha klart for seg selv hva hensikten er, vil du bare treffe folk, er det et selvutviklingprosjekt, eller vil du ha et forhold, hvorfor deltar du?

Deretter, så har du jo lov til å ha egne meninger og ønsker, du må ikke være med på alt. Du kan si nei om det dukker opp noe som ikke passer, og du kan komme med noe selv du ønsker å gjøre. Du trenger ikke være en som liker alt og i humør til alt, ingen er sånn på ekte.

For meg høres du ut som en person som ikke kjenner seg selv, og ikke vet sine egne grenser.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Møter opp med fjellsko, og finner ut at det er en liggedate... Hater når det skjer 🙄

Anonymkode: efda2...5e4

😂😂 Det er vel da det blir uteligg på fjellet.

Anonymkode: ba7f0...fa2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Minted skrev (1 time siden):

I alle dager..

Hva med deg selv oppi alt dette? Når jeg leser innlegget ditt får jeg ingen følelse av at du er et individ, nesten som om du bare er en ting uten egen vilje?

Først og fremst, hvorfor dater du? Tror det er lurt å ha klart for seg selv hva hensikten er, vil du bare treffe folk, er det et selvutviklingprosjekt, eller vil du ha et forhold, hvorfor deltar du?

Deretter, så har du jo lov til å ha egne meninger og ønsker, du må ikke være med på alt. Du kan si nei om det dukker opp noe som ikke passer, og du kan komme med noe selv du ønsker å gjøre. Du trenger ikke være en som liker alt og i humør til alt, ingen er sånn på ekte.

For meg høres du ut som en person som ikke kjenner seg selv, og ikke vet sine egne grenser.

Signerer denne. Hvem er du, hva vil du? Har du ingen fri vilje? Hvorfor velger du å møte akkurat disse mennene? Går du på date med hvem som helst som spør? Og lar de gjøre som de vil med deg?

Opplever ikke dating på den måten overhodet. Men så har jeg også klart for meg hva jeg ser etter og hva jeg forventer av de jeg møter. Og selvfølgelig har vi avtalt hva vi skal gjøre. Og nei, ikke aktuelt med sex på første date, men det er ikke den type menn jeg avtaler date med interessert i heller.

Anonymkode: ef15a...4f8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har datet siden sist sommer. Ikke så mye, på grunn av korona, men noen dater er det blitt. Jeg synes det er så rart hvor forskjellige interesser menn har og hvor forskjellige datene kan bli. Noen vil gå tur, noen vil bare ha sex, noen vil sitte og prate. Det er ikke så lett å være forberedt på alt dette og jeg har lært at forventingsavklaring via chatting er viktig. Hvis vi skal går tur, bør sko og klær passe til det. Hvis vi skal ha sex, er det upraktisk å møtes langt avgårde et sted. Derfor pleier jeg etter hvert å spørre hva de har lyst til å bruke daten til. Når man har møttes mer enn en gang, blir det jo lettere, men når man ikke har datet hverandre før og ikke kjenner hverandre, er det verre for meg å planlegge. Hvordan pleier dere å gjøre det?

Herregud så strenge svar du får her.

Alle har ulike forventninger og forhåpninger for en date. Noe av det letteste synes jeg, når man ikke kjenner noen, er å være helt konkret når det kommer til avtalene. Hvis du skal gå tur, bli enige om hvor; så har du en ide om ca hvor lang tid det tar og hvilke sko du kan bruke.

Jeg holder samtalene mine enten på nivå med felles interesse, eller å dele av seg selv. Uten for mye flørting, da unngår iallefall jeg se som forventer sex første date. Da blir det et annet premiss, men det spørs helt hva du selv vil :)

Mitt råd er å snakke i detaljer, detaljer og detaljer. Gå tur i Ekebergparken? Okei, skal vi dele en flaske kakao? Eller vin? Tar du med kopper så fikser jeg sitteunderlag? Det er helt innafor og da er det etter min erfaring mye lettere å møtes på samme forventningsnivå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem er du, hva vil du? Har du ingen fri vilje?

Når vi dater er vi to ulike personer, med ulike ønsker og forventinger. Da syns jeg det er fint å kunne tilpasse seg hverandre. Min erfaring er at forskjellige menn har helt forskjellige ønsker for den første daten, og det er jo naturlig. For at det skal bli mest mulig vellykket spør jeg. Det er dette jeg ønsket innspill om, for jeg merker at noen blir usikre i akkurat den fasen. Men det er jo kjempestor forskjell på å treffes i en park, på en kafé eller hjemme. Noen liker det ene og andre liker det andre. Jeg er fleksibel og har bare lyst til at det skal bli en bra første date. Verre er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjempemerkelig når menn jeg dater spør "skal vi ha sex"? Hvem spør om sånt liksom? Det vet man vel ikke på forhånd, de fleste har vel sex om de tenner på date, stemning osv. Vanskelig å vite selv med personer man har møtt før. 

Anonymkode: 38ba9...e73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er kjempemerkelig når menn jeg dater spør "skal vi ha sex"? Hvem spør om sånt liksom? Det vet man vel ikke på forhånd, de fleste har vel sex om de tenner på date, stemning osv. Vanskelig å vite selv med personer man har møtt før. 

Ja, men det er akkurat det jeg synes er en fin forhåndsavklaring! Begge parter vil jo synes det er greit å vite, spesielt når man ikke kjenner hverandre på forhånd. Hvis begge kunne tenke seg sex, er det jo greit å ha snakket om det, i stedet for å gå et helt annet sted. Akkurat som det er greit å vite at man skal drikke kaffe inne eller gå tur ute. Jeg skjønner ikke at ikke flere tenker at dette er smart. Men jeg spør alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...