AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #21 Del Skrevet 6. april 2021 For folk med gjennomsnittlig inntekt er det jo veldig billig, så da er det selvfølgelig mye lettere å la seg friste til å få andre til å utføre noe man i teorien kunne ha gjort selv. Hadde det kostet 20 000 i året, så hadde det nok ikke vært så populært. Anonymkode: d083d...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #22 Del Skrevet 6. april 2021 Du bruker sikkert penger på noe som jeg syns er å kaste bort penger. Heldigvis er det lov å bruke sine egne penger på det man vil. Anonymkode: dc7b9...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #23 Del Skrevet 6. april 2021 Vi betaler gladelig for selve dekkskiftet da vi ikke har en god jekk, men dekkene tar vi med i bilen til bytting. Vi har plass til å oppbevare dem. Anonymkode: 763b6...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #24 Del Skrevet 6. april 2021 ..men mange drøyer lenge med å kjøpe nye dekk, drøyer med service og klager på de må betale 1 kr for mye for bensinen den uka.. Men dekk på hotell? Da er det en selvfølge. Anonymkode: 4da37...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 6. april 2021 #25 Del Skrevet 6. april 2021 Vi har til en hver tid tre sett med dekk i garasjen og det tar mye plass. Det er ikke verdt det å betale 1600 kr x 3 for lagring dog. Hadde jeg satt av det beløpet, kunne jeg bare ha bygd et ekstra skur for dekkene her. Men det er jo ikke slik for alle. Forstår godt byfolk som trenger plassen hjemme til noe mer fornuftig; og de sparer vel på bilbudsjettet ved å ha behov for kun én bil også. Det er ulike behov blant ulike folk; og kjekt er det. Her i bygda er det de som kunne ha sagt "Hvorfor betaler folk for poteter på butikken? De kan man jo dyrke sjøl!". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #26 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg hadde dekkhotell før, nå har jeg en kar som fikser det gratis 😄 Betalte vel 1000 kr i året for oppbevaring og skift x 2 .. og de vasket og stelte dem. Vel verdt pengene. Anonymkode: b6d3b...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. april 2021 #27 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg bruker ikke dekkhotell, men får verkstedet til å skifte dekk. Utelukkende latskap. Og så ble ikke bilen levert med jekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. april 2021 #28 Del Skrevet 6. april 2021 Hadde dekkhotell i mange år, før jeg bygde meg hus med stor garasje. Nå skifter jeg selv. Ikke hadde jeg plass til dekkene noe sted, ikke har jeg plass til dekkene i bilen min heller, får inn ett og ett dekk i bagasjerommet (kunne alltids hatt de på jobben for lagring) ikke hadde jeg lyst til å skifte dekk der jeg bodde tidligere, passet ikke å stå der med bilen min. Og har mer enn nok penger til å bruke dekkhotell. Dessuten var det så kjekke gutter som jobbet der, var en fryd skifte dekk hver sesong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #29 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner det med sykdom. Jeg har bare det inntrykket ute blant folk, venner/familie/kolleger, at de fleste har dekk på dekkhotell nå. Og de fleste har jo god helse og kjellerbod å oppbevare dekk. Derfor mistenker jeg latskap.. Anonymkode: 4da37...fae Vi har dekkene til den nye bilen vår på hotell, ikke til den andre bilen. Den nye bilen har 21 tommer felger, og hvert hjul veier 39 kilo som gjør skiftingen veldig tungt for meg som sliter med skulderen. Pluss at bilen er så tung at vi måtte ha kjøpt spesialjekk til den. Og ikke minst at det er så sykt mye teknologi knytta til dekkene at vi er litt pysete i forhold til å gjøre noe feil. Har selvsagt alltid oppbevart dekkene, vasket, skiftet og sånt selv i alle år på alle andre biler vi har hatt. Så for oss er det ikke latskap. Anonymkode: e6eb8...9a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 6. april 2021 #30 Del Skrevet 6. april 2021 Hvorfor bry seg om hva folk bruker pengene sine på? Vitner seriøst om misunnelse når folk stiller spørsmål slik! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #31 Del Skrevet 6. april 2021 Har ikke plass, men oppbevarer hjulene på gården til foreldrene mine. Jeg klarer å skifte dekkene, men samtidig er det greit å ha hjelp i familien av kompetente folk(ref. far og bror) som sjekker over bremseskiver og dekk samtidig. Anonymkode: 77d75...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #32 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg har ikke plass til å oppbevare dekk, ikke egnet plass til å skifte og ikke en skikkelig jekk (det kunne jeg selvsagt skaffet meg, men oppbevaring kunne blitt et problem ref. punkt 1). Jeg syns det er vel anvendte penger å ha dekkene på hotell, betaler 1100 i året. Anonymkode: 175e4...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 6. april 2021 #33 Del Skrevet 6. april 2021 Vi elsker det! Før vi fikk dekkhotell oppbevarte vi dekkene hos mannens bror, 12 mil unna. Innmari upraktisk å kjøre dit når vi skulle skifte dekk, og vi risikerte jo å måtte kjøre på delvis vinterføre med sommerdekk, eller la bilen stå til deg var trygt føre igjen. Nå får vi innkalling fra dekkhotellet, kjører rett inn, tar en kopp kaffe og kjører ut igjen. Det er så godt å slippe å planlegge og finne tid i en travel hverdag. Vi har ikke oppbevaringsplass hjemme, bor i rekkehus med knøttliten og fuktig bod. Men dekkhotell er jo et godt symbol på at mange nordmenn har for mye penger, skal være enig i det. 😂 Men det er jo også en konsekvens av at stadig flere av oss bor i små boliger. Enebolig med oppbevaring i kjeller er ikke lenger standard for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #34 Del Skrevet 6. april 2021 Det er liten pris å betale for å redde ekteskapet 🙈 Det er så mye mas som skal til, å få mannen til å skifte dekk, og gjøre det tidsnok. Det skal visst være fullstendig mitt ansvar å minne ham på det, for på ingen måte er han i stand til å huske slike ting selv. Og, når han først skifter dekk, så er jo han "helten" og det er absolutt ingen andre ting du kan få ut av ham denne helgen. Så er alt oppvask, matlaging, barn, er alt på deg, for han har jo skiftet dekk, skal du vite, det tok jo tross alt hele 20 minutter med skikkelig mannejobb. 🙄 Betaler gladelig 2 tusen i året for å slippe alt det maset. Anonymkode: 0efa6...7ab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 6. april 2021 #35 Del Skrevet 6. april 2021 Forstår at noen vil ha dette, men prisene tyder på at konkurransen ikke er spesiell hard! Her tror jeg det finnes muligheter for bedriftsstartere med god plass. Om ikke en eller annen syk norsk regel stikker kjepper i hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #36 Del Skrevet 6. april 2021 Vi har stor kjeller hvor jeg oppbevarer dekkene mine. Jeg skifter selv. Mannen bruker dekkhotell. Anonymkode: a99d2...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #37 Del Skrevet 6. april 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er liten pris å betale for å redde ekteskapet 🙈 Det er så mye mas som skal til, å få mannen til å skifte dekk, og gjøre det tidsnok. Det skal visst være fullstendig mitt ansvar å minne ham på det, for på ingen måte er han i stand til å huske slike ting selv. Og, når han først skifter dekk, så er jo han "helten" og det er absolutt ingen andre ting du kan få ut av ham denne helgen. Så er alt oppvask, matlaging, barn, er alt på deg, for han har jo skiftet dekk, skal du vite, det tok jo tross alt hele 20 minutter med skikkelig mannejobb. 🙄 Betaler gladelig 2 tusen i året for å slippe alt det maset. Anonymkode: 0efa6...7ab Haha, word! Beste grunnen for oss også. 😂 Og før noen spør hvorfor jeg ikke bare gjør det selv - det er ikke min bil og den blir ikke brukt av meg. Men jeg vil jo at mannen kjører lovlig og trygt. Anonymkode: 68530...8f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #38 Del Skrevet 6. april 2021 Fordi vi ikke GIDDER å skifte og vaske dekk, så enkelt som det! Betaler glatt de 1400kr i året for det Anonymkode: 9f89f...552 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #39 Del Skrevet 6. april 2021 Fordi mage kanskje synes de har mer penger til overs, enn at de har tid til overs? Vi betaler oss jo ut av mange andre oppgaver, hvorfor ikke også dekkskift? Ellers er det flere av oss enn tidligere som bor trangt, og dermed har behov for lagringsplassen. Anonymkode: d0a16...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 6. april 2021 #40 Del Skrevet 6. april 2021 VI bruker ikke dekkhotell, men jammen klarer vi å svi av penger på lettvinte løsninger likevel. Det er jo for eksempel veldig lettvint å bruke bilen mer enn nødvendig når den nå står der. Toppen av ironisk latskap, må jo være at jeg kjører bil til trening, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå