AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg bruker selv hijab. Det er godt å se at det voldsomme fokuset på hijab har avtatt de senere årene. Grunnen er nok fordi en voksende andel unge med flerkulturell bakgrunn blir eldre. Vi møtes på flere arenaer slik at vi automatisk blir nødt til å samhandle. 30 prosent av Oslos befolkning er nå innvandrere for å ta et eksempel. Det blir stadig vanligere syn å møte denne gruppen selv på fjellet. Anonymkode: 8d158...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Caps har også kommet for å bli, tydeligvis. Anonymkode: 608c5...9af 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Det er ikke bare hijab som har kommet for å bli. Også nye normer har kommet for å bli https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582 Anonymkode: cba88...90c 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Trist utvikling. Anonymkode: 12cc1...980 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke bare hijab som har kommet for å bli. Også nye normer har kommet for å bli https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582 Anonymkode: cba88...90c Artikkelen er fra 2005... Anonymkode: bbdd9...127 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke bare hijab som har kommet for å bli. Også nye normer har kommet for å bli https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582 Anonymkode: cba88...90c "Jeg skulle ønske jeg var jomfru. Men det er for sent nå. I mitt neste liv vil jeg være muslim og oppføre meg som en pakistansk jente" skrevet etnisk norsk jente i 2005. Anonymkode: 4838a...637 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Vi får bare håpe at Islam i Europa reformeres og tilpasses et moderne vestlig samfunn, det er synd at så mange innvandrere og etterkommere av innvandrere fremdeles støtter ideologien som er grunnen til at så mange har flyktet til Europa i første omgang. Kan jo være at mange faktisk ikke ønsker vestlig kultur og heller ønsker at religionen sin skal få større innflytelse vesten. Anonymkode: 54fec...dd0 7
Khadira Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 (endret) Milky skrev (11 minutter siden): Ingen bryr seg.. du kan dekke deg hvis du vil Nja, svarene på islamrelaterte tråder her på forumet viser ofte det motsatte. Folk har svært stor interesse i hva fremmede velger å kle seg i, merkelig nok. Endret 5. april 2021 av Nightcrawler *skrivefeil
Milky Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 Nightcrawler skrev (Akkurat nå): Nja, svarene på islamrelaterte tråder her på forumet viser ofte det motsatte. Folk har vært stor interesse i hva fremmede velger å kle seg i, merkelig nok. For min del kan folk gå med fuglebæsj på hodet for den saks skyld. Så lenge de ikke presser sin religion på andre 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 Nightcrawler skrev (2 minutter siden): Nja, svarene på islamrelaterte tråder her på forumet viser ofte det motsatte. Folk har svært stor interesse i hva fremmede velger å kle seg i, merkelig nok. Selv solbriller med bunad fører til stor sinne her på KG. Du har helt rett. Anonymkode: 4838a...637 1
Khadira Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv solbriller med bunad fører til stor sinne her på KG. Du har helt rett. Anonymkode: 4838a...637 Ja, fy søren. Skjønner ikke greia med bunadspolitiet her inne. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #15 Skrevet 5. april 2021 Nightcrawler skrev (Akkurat nå): Ja, fy søren. Skjønner ikke greia med bunadspolitiet her inne. Virker som bunaden er hellig. Så vidt jeg vet er den ikke det. Anonymkode: 4838a...637
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 Problemet med at kvinner må dekke seg til er at det reduserer menn til idioter som ikke klarer å oppføre seg ellers. Og at de ser på kvinner som ikke dekker seg til som horer. Det er problemet med hijab. Men hadde menn i min omgangskrets hatt det kvinnesynet, så hadde jeg nok dekket meg til selv, for å slippe å håndtere det. Synd. Det er totalt unaturlig fra noen guds side at halvparten av menneskeheten skal måtte skjule bl a håret. Anonymkode: e9c63...72c 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Problemet med at kvinner må dekke seg til er at det reduserer menn til idioter som ikke klarer å oppføre seg ellers. Og at de ser på kvinner som ikke dekker seg til som horer. Det er problemet med hijab. Men hadde menn i min omgangskrets hatt det kvinnesynet, så hadde jeg nok dekket meg til selv, for å slippe å håndtere det. Synd. Det er totalt unaturlig fra noen guds side at halvparten av menneskeheten skal måtte skjule bl a håret. Anonymkode: e9c63...72c Kravene med at kvinner må dekke seg til er det jo nettopp menn som har kommet på, det handler om sosial kontroll og noe så banalt som familiens ære. Det er æreskultur og en kontrollerende religion som degraderer kvinner til annenrangs mennesker, mannen bestemmer alt, mannen eier kvinnen, mannen eier barna og kvinner og døtre har ikke så mye de skulle ha sagt. Er virkelig æreskultur og Sharia noe vi ønsker å ha i samfunnet?, er det virkelig verdt å snu utviklingen i samfunnet tilbake til middelalderen?. Anonymkode: 54fec...dd0 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kravene med at kvinner må dekke seg til er det jo nettopp menn som har kommet på, det handler om sosial kontroll og noe så banalt som familiens ære. Det er æreskultur og en kontrollerende religion som degraderer kvinner til annenrangs mennesker, mannen bestemmer alt, mannen eier kvinnen, mannen eier barna og kvinner og døtre har ikke så mye de skulle ha sagt. Er virkelig æreskultur og Sharia noe vi ønsker å ha i samfunnet?, er det virkelig verdt å snu utviklingen i samfunnet tilbake til middelalderen?. Anonymkode: 54fec...dd0 Nettopp. Så kan folk si hva de vil om hvor selvvalgt det er. Det handler uansett om undertrykkelse. Hijab burde kun vært en motesak. Anonymkode: e9c63...72c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Problemet med at kvinner må dekke seg til er at det reduserer menn til idioter som ikke klarer å oppføre seg ellers. Og at de ser på kvinner som ikke dekker seg til som horer. Det er problemet med hijab. Men hadde menn i min omgangskrets hatt det kvinnesynet, så hadde jeg nok dekket meg til selv, for å slippe å håndtere det. Synd. Det er totalt unaturlig fra noen guds side at halvparten av menneskeheten skal måtte skjule bl a håret. Anonymkode: e9c63...72c Nei, problemet med hijab er at den forfekter verdier som tilsier at alle som ikke bruker det er horer og fritt vilt. Det er holdninger som gjør det direkte farlig for de kvinnene som ikke bruker plagget. Anonymkode: cba88...90c 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Vel, det er ingen som har hevdet at den har kommet for å gå. Så du slår inn åpne dører. Anonymkode: cf5a0...e6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå