Gå til innhold

Tips mot «løpekne»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ble for ivrig. Fikk overtenning og løp for mye over en periode på et par tre-fire uker. Mest sannsynlig var distansen for lang for en nybegynner, og for kort tid mellom øktene + hardt underlag . Ikke tok jeg signalene på knevondt seriøst nok heller - så til slutt var jeg haltende. Lenge leve dumskapen osv. 

Uansett - Har googlet meg frem til at at det må være såkalt «runners knee» / «løpekne» jeg har dratt på meg. Har nå tatt fullstendig løpepause 3-4 uker, men jeg begynner å kjenne at jeg er gira på å komme i gang igjen. Jeg har ingen peil på løping eller skader i den forbindelse - har for det meste trent styrke. Er det litt sånn at når dette først kommer såppas tidlig, så må jeg anta at dette er noe jeg er nødt til å måtte «slite med» fremover? Tips til å tørre å komme i gang igjen? Eller bør jeg vente lengre? Tips og råd ? 🥺

Anonymkode: 5ab6d...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ingen erfaring med løperkne, men tenker at du bør lytte til kroppens signaler først og fremst. Vet at noen kan løpe i motbakke hvis de har vondt i kneet, kanskje du skal finne en litt kupert terreng og prøve?

Anonymkode: 86d35...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...