Teddy Skrevet 31. august 2005 #21 Skrevet 31. august 2005 Ja? En seriøs oppdretter vil gjøre det og har en kontrakt på det om det skal oppstå en slik situasjon at eier ikke kan ta hånd om den lenger, så finner evt. oppdretter nytt hjem. ← *nikker* Seriøse oppdrettere vil ha oversikt over hvor hundene "deres" befinner seg, og finne nye hjem til de som må omplasseres selv.
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2005 #22 Skrevet 1. september 2005 Jeg synes det er trist at Monja og hennes familie ikke har nok tid til hunden og vil gi den bort. Jeg ser også at dette ikke bare en en vanlig familiehund, men at den er trent opp til å være jakthund. De har som krav den skal gå til noen som jakter og da kan jo de like godt ta litt betalt for det. Jeg tror heller ikke at hunden vil trive som passiv familiehund når den er vant til å gå på jakt. Selv er jeg beredskapshjem for omplassingshunder og opplever hele tiden fortvilte hundeeiere som av forskjellige grunner ser seg nødt til å gi fra seg hunden for at den skal få det bedre. Har en søt elghund inne nå som jeg skal på visning med i morgen. Eieren har ett ønske om at hunden skal gå til noen som går på tur i skog og mark og som har mer tid til den enn han har. Så vi får se i morgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå