Gå til innhold

Begravelse i Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har en onkel i Sverige, broren til faren. Faren døde for 25-30 år siden, og siden har denne onkelen vært som en far og de to har en far-sønn forhold. Etter hvert flyttet han og familien til Sverige. Vi har i flere år tatt flere turer i året, til Sverige. Unntatt ifjor. Hverken vi el de har tatt turen over grensen. Vi tenkte når corona situasjon er bedre, så blir det tur igjen. 

For et par dager siden fikk vi telefon om at onkelen har fått Corona, og håpet at han kommer seg gjennom det. Nå har vi fått beskjed om at han har ikke klart seg.  Han døde igår. Vi sorger alle sammen, men mannen er helt utrøstelig. På toppen så kommer de for$/(:&:ede corona restriksjoner. Vi leser og leser, men det går ikke inn, kan vi el ikke. Er vårt forhold regnet som i nær nok  familie? Når han er tilbake og går i karantene, MÅ vi i karantene også? 

Dette er sikkert dumme spørsmål, men hodet vårt er ikke helt på plass, så vi klarer ikke å finne el skjønne hva vi  leser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik som jeg har forstått det, så må de av dere som reiser til Sverige på 10 dagers karantenehotell ved retur til Norge.

Skrevet
19 hours ago, Meg.no said:

Slik som jeg har forstått det, så må de av dere som reiser til Sverige på 10 dagers karantenehotell ved retur til Norge.

Jeg  vil kalle dette en nødvendig reise og da kan man ta karantene hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Ring koronatelefonen og sjekk, evt har dere råd til karantenehotell? Hadde ofret mye for å la mannen dra i denne begravelsen, han vil sikkert angre om han lar det være.

Kondolerer til dere❤️

• Liker 2
  • Opprett ny...