Gå til innhold

Tips til hobby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen hobby tråd her 😃 

Alenemor og fulltidsarbeidende uten en eneste hobby... 

Går mye tur med hunden da, men ellers blir det stort sett å bytte på vg, fb og kg som får tiden til å gå. 
Leser og skriver også en del i perioder, men må føle meg inspirert for å få dette til.. 

Blir ofte misunnelig på dere som har diverse kreative hobbyer, men har ikke greid å finne noe som fanger meg enda... 

så- trenger masse god inspirasjon 😃😃😃 fyr løs 😁🤩

Anonymkode: 3a158...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med bullet journaling? Jeg synes det ser både gøy og nyttig ut. Jeg har heller ingen hobbyer, men skal kjøpe inn til det i morgen 😊

Anonymkode: ede1d...acf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med bullet journaling? Jeg synes det ser både gøy og nyttig ut. Jeg har heller ingen hobbyer, men skal kjøpe inn til det i morgen 😊

Anonymkode: ede1d...acf

Bullet journaling er veldig gøy! Og det er så fint at man kan gjøre det så enkelt eller så komplisert/kunstnerisk som man ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking! Jeg kunne ingenting men lærte meg fra YouTube når jeg ble gravid. Strikket mye til babyen.☺ nå er hun blitt 6 mnd og tidligere leggetid så tenker å ta det opp igjen selv snart. Veldig kjekk hobby og i tillegg blir det brukt og gøy å se det du har strikket på barna.😁 tenker å begynne på litt klær til høsten😁

Anonymkode: 391e3...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med bullet journaling? Jeg synes det ser både gøy og nyttig ut. Jeg har heller ingen hobbyer, men skal kjøpe inn til det i morgen 😊

Anonymkode: ede1d...acf

Du, DET var et godt tips 😃😃 

tusen takk 😃😃

Anonymkode: 3a158...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Strikking! Jeg kunne ingenting men lærte meg fra YouTube når jeg ble gravid. Strikket mye til babyen.☺ nå er hun blitt 6 mnd og tidligere leggetid så tenker å ta det opp igjen selv snart. Veldig kjekk hobby og i tillegg blir det brukt og gøy å se det du har strikket på barna.😁 tenker å begynne på litt klær til høsten😁

Anonymkode: 391e3...ad8

Har alltid vegrer meg litt mot strikking. Men med 100 kjedelige teams møter i uken er det kanskje på tide å begynne! 😁🙈

Anonymkode: 3a158...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fargelegging! Liker veldig godt bøkene til Johanna Basford og Hanna Karlzon. Det kan gjøres så rimelig eller dyrt du selv ønsker. Selv har jeg lagt en god del penger i blyanter, fordi jeg liker å ha tilgang på mange farger og kunne lage gradienter og myke overganger.

Anonymkode: 34c31...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å lage noe, men vet ikke helt hva, så ta en tur innom nettsidene til hobbybutikker for inspirasjon :) 

panduro, cchobby, sløyddetaljer 


Selv har jeg kjøpt ferdig kuttet origamipapir i fine farger, og finner masse inspirasjon og oppskrifter på bretting på nett :) 

Foldyouso er norsk blogg jeg bruker mye

Anonymkode: ee51e...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maler med akryl maling på lerret 

Anonymkode: 6936f...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 22.16):

Hva med bullet journaling? Jeg synes det ser både gøy og nyttig ut. Jeg har heller ingen hobbyer, men skal kjøpe inn til det i morgen 😊

Anonymkode: ede1d...acf

 

Stueloff skrev (På 6.4.2021 den 7.32):

Bullet journaling er veldig gøy! Og det er så fint at man kan gjøre det så enkelt eller så komplisert/kunstnerisk som man ønsker :)

Det trodde jeg også, men syntes det var veldig kjedelig. Kjøpte litt utstyr og gikk på med friskt mot. Fant kjapt ut at jeg ikke har behov for å lage lister å tracke alt mulig pg livet mitt er ganske organisert.  Endte med at jeg hadde tegnet min egen skolesdagbok😄( for de som husker det fra tidlig 90- tall) For meg er det mye mer givende å tegne.  Godt mulig jeg ikke forsto hva det er. Jeg bare ga opp. 

Jeg har andre kreative hobbyer. Strikker, syr, matlaging, har hund og har et par kunnskapbaserte naturhobbyer, hvor jeg tegner litt i den forbindelse. 

Anonymkode: 5cf21...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniatyrspill er gøy. Da får du både bygge, male og knuse dine fiender.

5af5ee559b36bb977328dfd8d107df0b.jpg

Anonymkode: 36708...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha en hobby man kan ha glede av livet ut og bruke til å realisere seg selv ved å lage egne sanger, er det å lære å spille et instrument - som et piano - noe som både er avslappende, og settes stor pris på av dem som spiller selv; det å spille musikk er noe absolutt alle kan klare med litt øvelse:

 

Anonymkode: d2df6...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips angående det du sier om å måtte føle deg inspirert til å lese og skrive:

Sett en alarmklokke på 20 minutter og bestem deg for at nå skal du lese eller skrive helt til klokka ringer. Det er så lite at det er kjempeoverkommelig selv uten å være inspirert og du kan gi deg straks de minuttene er over. Likevel kan jeg garantere deg at du ofte kommer til å sitte mye lengre, for da er du kommet inn i en flow! 

Jeg bruker dette trikset for alt mulig, både skriving, maling, tegning, rydding, husvask, gå tur, trening osv. Det har endret hele mitt liv faktisk! :)

Anonymkode: 643a4...9ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med scrapbooking? Det har jeg lyst til, men jeg opplever aldri noe og har ingen/ingenting å scrappe om. Siden du har barn kan du jo lage fotoalbum/minnebok til dem feks. 

Anonymkode: 7a831...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...