AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg synes partneren min drikker for mye, men vet ikke om jeg har helt grunnlag for å vurdere. Mens han drikker hver helg, drikker jeg toppen en vinflaske i løpet av en måned, så vi har ganske ulikt utgangspunkt. Spørsmålene mine er: Hvor ofte synes du det er greit å drikke alkohol? Hvor mange enheter og hva drikker du? Når bikker det over til å være usunt? Vil gjerne ha svar fra deg som er glad i å ta en drink eller flere. Anonymkode: 6b3a0...ab1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Drikker hver helg jeg også. Men drikker maks 2 øl eller to glass vin. Så ikke mye. Drikker meg ikke brisen eller dritings ofte Anonymkode: a2419...bd7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Drikker hver helg jeg også. Men drikker maks 2 øl eller to glass vin. Så ikke mye. Drikker meg ikke brisen eller dritings ofte Anonymkode: a2419...bd7 Drikker du da fredag og lørdag? Og er det da kun i helgene du drikker? Ville du synes det var greit å drikke mer? Anonymkode: 6b3a0...ab1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Jeg tar kanskje et glass vin i helga, mannen tar gjerne et lite glass whisky i helgedagene. Aldri for å bli full, kun for kosen, og han blir ikke brisen en gang. Det hadde vært et problem om vi hadde planer og han ikke kunne blitt med, eller om han ble full. Og om det var "må ha". Det går i perioder her, litt mer på sommeren og mindre på vinteren, og det er aldri noe tvangsmessig over det. Det er helt greit for meg. Om jeg derimot hadde spurt om vi kunne være edru og han hadde sagt nei, da hadde varselslampene blitt tent for å si det sånn. Anonymkode: cf4b0...46d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Drikker du da fredag og lørdag? Og er det da kun i helgene du drikker? Ville du synes det var greit å drikke mer? Anonymkode: 6b3a0...ab1 Noen ganger både freda og lørdag, andre ganger bare ene dagen. Ellers kan jeg også glemme å ta en øl. Noen ganger tar jeg en øl på onsdag da jeg har senvakt/fri på torsdag (onsdag er jo lillelørdag) Da jobber jeg påløpende helg og da drikker jeg ikke. Synes ikke det er problematisk. Går an å kose seg uten å bli både alkoholiker og overvektig Anonymkode: a2419...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen ganger både freda og lørdag, andre ganger bare ene dagen. Ellers kan jeg også glemme å ta en øl. Noen ganger tar jeg en øl på onsdag da jeg har senvakt/fri på torsdag (onsdag er jo lillelørdag) Da jobber jeg påløpende helg og da drikker jeg ikke. Synes ikke det er problematisk. Går an å kose seg uten å bli både alkoholiker og overvektig Anonymkode: a2419...bd7 Det du beskriver for meg høres helt uproblematisk ut. Hvor tenker du grensa går for når det blir usunt? Anonymkode: 6b3a0...ab1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tar kanskje et glass vin i helga, mannen tar gjerne et lite glass whisky i helgedagene. Aldri for å bli full, kun for kosen, og han blir ikke brisen en gang. Det hadde vært et problem om vi hadde planer og han ikke kunne blitt med, eller om han ble full. Og om det var "må ha". Det går i perioder her, litt mer på sommeren og mindre på vinteren, og det er aldri noe tvangsmessig over det. Det er helt greit for meg. Om jeg derimot hadde spurt om vi kunne være edru og han hadde sagt nei, da hadde varselslampene blitt tent for å si det sånn. Anonymkode: cf4b0...46d Interessant. Jeg tror ikke det ville fungert å spørre min mann om, og det nytter heller ikke å kommentere om jeg synes inntaket går litt over styr. Anonymkode: 6b3a0...ab1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Ingenting. Livet er for kort til å drikke gift. Anonymkode: 5ccea...530
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Jeg og samboer deler som regel en flaske vin fredag og lørdag som oftes hver helg. Mannen er veldig vininteressert og vi kan godt ta et glass vin en onsdag også. Anonymkode: 74b25...419
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Jeg drikker vel sånn ca 2 helger - uten drikke en helg - 2 helger - uten drikke en helg (jobber hver tredje helg). Inntaket kommer helt an på om det kun er meg og typen som koser oss litt en kveld eller om det er mer en fest. Er det en roligere kveld så blir det 1-2 flasker vin på deling. Er det fest så blir det gjerne 1,5 flaske vin alene. Men jeg drikker sakte og over tid, skyller ikke nedpå. Så det har mye å si også. Har aldri følt meg overstadig beruset, ingen som har sagt det heller. Kun litt brisen. Men har du snakket med han da? Det hender min kjæreste kan drikke litt for mye på fest. Men vi har også snakket om det, og han gjør det ikke med vilje. Han vil også at jeg sier i fra hvis jeg merker at nå bør han begynne å tenke litt. Og det er ingen problemer å gi beskjed. Er vi på middag så er det ikke alltid man får med seg hvor ofte verten fyller på. Ellers spiser og drikker jeg sunt. Jeg er aldri fyllesyk siden jeg drikker sakte og drikker like mye vann som vin. Anonymkode: 7d940...e21
Majer Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes partneren min drikker for mye, men vet ikke om jeg har helt grunnlag for å vurdere. Mens han drikker hver helg, drikker jeg toppen en vinflaske i løpet av en måned, så vi har ganske ulikt utgangspunkt. Spørsmålene mine er: Hvor ofte synes du det er greit å drikke alkohol? Hvor mange enheter og hva drikker du? Når bikker det over til å være usunt? Vil gjerne ha svar fra deg som er glad i å ta en drink eller flere. Anonymkode: 6b3a0...ab1 Spørs helt på arvematerialet hans. Noen får bedre kognitiv effekt av litt alkohol. For andre virker det utelukkende negativt inn på det kognitive. Andre eksempler som påvirker er jernnivå i lever og fosfatvivået i nyrer
Anonymburker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ingenting. Livet er for kort til å drikke gift. Anonymkode: 5ccea...530 Er enig, selv om jeg drikker øl. Ser hvordan det ødelegger sinnsstemningen, gjør meg mer aggressiv og depressiv i tiden etter bruk. Allikevel fortsetter jeg å drikke.. Men det skal det bli slutt på, på en eller annen måte.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg drikker vel sånn ca 2 helger - uten drikke en helg - 2 helger - uten drikke en helg (jobber hver tredje helg). Inntaket kommer helt an på om det kun er meg og typen som koser oss litt en kveld eller om det er mer en fest. Er det en roligere kveld så blir det 1-2 flasker vin på deling. Er det fest så blir det gjerne 1,5 flaske vin alene. Men jeg drikker sakte og over tid, skyller ikke nedpå. Så det har mye å si også. Har aldri følt meg overstadig beruset, ingen som har sagt det heller. Kun litt brisen. Men har du snakket med han da? Det hender min kjæreste kan drikke litt for mye på fest. Men vi har også snakket om det, og han gjør det ikke med vilje. Han vil også at jeg sier i fra hvis jeg merker at nå bør han begynne å tenke litt. Og det er ingen problemer å gi beskjed. Er vi på middag så er det ikke alltid man får med seg hvor ofte verten fyller på. Ellers spiser og drikker jeg sunt. Jeg er aldri fyllesyk siden jeg drikker sakte og drikker like mye vann som vin. Anonymkode: 7d940...e21 Det er det da, som nevnt over - det fungerer ikke å snakke med han. Sier jeg at jeg synes han drikker mye, sier han at han har drukket mer, eller at han fortsatt fungerer. Sier jeg at han tømmer flaskene fort, sier han at flaskene er små. Han har kommet hjem og snakket masse tull til meg, og hevdet etterpå at han ikke er full. Men det er det, da. Han drikker sjelden slik at han er merkbart beruset. Likevel hører det til unntakene at han drikker én eller to øl, det er fire eller fem, om ikke han drikker sterkere saker. Han drikker ikke bare i helgene, han drikker torsdag-lørdag, og plutselig også på en tirsdag. Dette er så langt fra hva jeg er vandt med, og jeg lurer på hva som faktisk er normalt og innafor. Anonymkode: 6b3a0...ab1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 Om sommeren blir det alltid alkohol i parken, en sekspakning når vennegjengen går på stranden, slike ting, og det trenger ikke være kun i helgene, og vi kan gjerne drikker 4-5 dager på rad. Kan også godt bare sitte I hagen og drikke 2-3 glass med sterk cider om jeg har lyst til det. Det blir alltid mer alkohol om sommeren enn vinter. Jobber jeg en helg, kan kollegaer godt finne på å samles på en mandag for å gå ut f.eks, om vi har fri på tirsdag, eller jobber seint og jeg kan gjerne ta meg to-tre pils på en onsdag viss jeg har hatt fri helg. Men det kan også gå måneder uten alkohol. Jeg har ikke noe regid system på det sånn sett. Anonymkode: 58936...1fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå