Gå til innhold

Kostnader grave opp gammel hekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

vi har ca. 60 meter halvdød hekk rundt plenen vår. Planen er å rive opp røtter, bygge nytt gjerde ut mot vei og anlegge ny hekk. Helst ferdigvokst for å hindre innsyn. Noen som har gjort det samme? Plante kan vi gjøre selv, men ser for meg at vi må ha inn en minigraver for å få opp røttene.. skal hente inn anbud nå, men fint å høre andres erfaringer rundt pris også. 

Anonymkode: 45d32...e91

AnonymBruker
Skrevet

Vi fjernet halvdød hekk for noen år siden og det var en mye større jobb med spade enn vi trodde. Det var heller ikke 60 m, men 15. Det var umulig å få til for hånd, så til slutt leide vi proffe som gravde opp alt og fylte med jord slik at vi bygde gjerde istedet. Hvis jeg husker riktig betalte vi ca 10.000 hvor alt var inkludert - arbeid, leie av maskiner, fylle med jord og jevne bakken og at de tok med avfallet. Vi fikk faktura for det og de holdt på i ca 4t.

Anonymkode: fc661...93d

AnonymBruker
Skrevet

Naboen her gjorde det i fjor i påska (ikke på helligdager). Han og kona gravde opp gammel hekk, og satte opp hvitt ferdig gjerde. Ikke så veldig mye arbeid, vi skal gjøre det samme etter hvert. 

Anonymkode: 7fdc4...923

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) ferdig gjerde er sikkert lurt. 

Anonymkode: 45d32...e91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt den bort på finn, da kommer noen som vil ha den og graver opp. :)

Anonymkode: 760e1...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Vi var 4 stk på en fullt levende hekk for mange år siden. Kanskje 10 meter. Unnagjort på noen timer. Tror det kommer litt an på type hekk (noen har helt jævlig med røtter). 

Hvis du ønsker å gjøre det billigst, så greier dere nok alt med spade og tålmod. Især om hekken er halvdau. Mem har du penger å bruke så er det nok ikke dyrt å leie noen som liker å leke seg med gravemaskin.

Anonymkode: 976c8...b4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...