Gå til innhold

Kompakt treningsapparat til leilighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle gjerne hatt et kondisjonsapparat til å ha hjemme, f.eks. tredemølle, ellipsemaskin, sykkel eller romaskin.

Jeg er egentlig åpen for alt, den må bare være relativt kompakt/lett og stillegående.

Bor i blokk så vil ikke plage naboene med lyd (antar tredemølle utgår da, selv om det ikke er veldig lytt her), og så må den stå midt i stua når jeg skal bruke den, så greit om den er enkel å pakke bort.

Noen som har gjort noen gode kjøp i disse koronatider?

Anonymkode: 3603b...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaringen er at kompakt og kvalitetsfølelse ikke helt går sammen... Jeg hadde kjøpt en skikkelig spinningsykkel tross at den ikke lett pakkes bort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sandum.PT skrev (10 minutter siden):

Erfaringen er at kompakt og kvalitetsfølelse ikke helt går sammen... Jeg hadde kjøpt en skikkelig spinningsykkel tross at den ikke lett pakkes bort 😅

Hehe ja, litt det jeg tenker også.. de ser litt skranglete ut de mest kompakte. Håpet på at noen hadde funnet et genialt apparat likevel. 

Kan ikke ha noe som står permanent midt i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spinningsykkel ja, kjøpte det selv. En ekte bodybike, disse ligger på ca 2-6000kr på finn.no

Tar en tur 3-4 ganger i uka :) Nå har jeg satt den ute på terrassen, bor i leilighet. Der kan du ALDRI ha en tredemølle!! :) 

Fint å ta seg en langtur på sykkelen....må ikke bestemme seg for tid. Plutselig har man trøkka 1 time med puls på ca 160-170.

Anonymkode: 26382...def

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde spinningsykkel i studietiden, da jeg bodde på alt fra 20 til 40 kvm. Det er den mest kompakte og mest stillegående (med belte, ikke kjede) muligheten til å trene hjemme, tror jeg. Tredemølle, romaskin eller ellipse tar mye større plass enn en sykkel.

Om du kjøper en litt ordentlig sykkel som du bruker ofte, så kan den kanskje stå fremme likevel? BikeErg som på bildet ser mer delikat ut enn en tilfeldig sporty billig-spinningsykkel.

20170718_bharrewyn_concept2bike_300dpi-1

Anonymkode: b47a9...6d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er det beste å ta økta ute. Er det dårlig vær blir det bare motbrann. Lettere å rydde og tar mindre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips!

Jeg tenker også sykkel er det beste, og ja, det er jo noen som egentlig ser litt kule ut!

Hvorfor belte og ikke kjede, pga støyen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har satt sykkelen min på rulle. Funker også supert. 

Anonymkode: 9c4a8...f07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som gir størst treningseffekt for pengene er nok en romaskin. Den trener bein, rygg, bakside av skulder, biceps og mage.

Anonymkode: 59e78...c19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper du concept2 2 romaskin kan den pakkes vekk. Den deles enkelt i to og kan trilles der du lagrer den. Delene kan stå i et skap eller lignende. Den bråker litt, men mer må ha tv på høyt volum høyt-ikke naboen blir forstyrret høyt.

Anonymkode: 1bb41...9d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det som gir størst treningseffekt for pengene er nok en romaskin. Den trener bein, rygg, bakside av skulder, biceps og mage.

Anonymkode: 59e78...c19

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjøper du concept2 2 romaskin kan den pakkes vekk. Den deles enkelt i to og kan trilles der du lagrer den. Delene kan stå i et skap eller lignende. Den bråker litt, men mer må ha tv på høyt volum høyt-ikke naboen blir forstyrret høyt.

Romaskin er faktisk også den treningen jeg liker best, hvis det er best treningseffekt også så er det jo det mest åpenbare valget. Jeg var bare litt redd for at de kompakte kan være litt vinglete?

Det er ikke lytt her, det er en ny og godt isolert blokk, så det er bare om det dunker eller lager vibrasjoner i gulvet jeg eventuelt er redd for. Hvis de ikke gjør det så er jo det topp tips, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Romaskin er faktisk også den treningen jeg liker best, hvis det er best treningseffekt også så er det jo det mest åpenbare valget. Jeg var bare litt redd for at de kompakte kan være litt vinglete?

Det er ikke lytt her, det er en ny og godt isolert blokk, så det er bare om det dunker eller lager vibrasjoner i gulvet jeg eventuelt er redd for. Hvis de ikke gjør det så er jo det topp tips, tusen takk :)

Romaskin er ganske dyrt, du bør gå for concept2 sin. Dessverre kostbar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Romaskin er ganske dyrt, du bør gå for concept2 sin. Dessverre kostbar.

Ok, ser det. Villig til å investere litt om den passer kravene, bedre å kjøpe en bra maskin til 15k enn en jeg hater til 5 tenker jeg. Ser ut som den kan funke bra for meg og har fått bra reviews også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Treningsapparater anbefales uansett å stå på spesielle apparatmatter nettopp for å dempe lydene. 

Hva er egentlig forskjellen på spinning og vanlig trimsykkel? 

Anonymkode: 30234...ea7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ok, ser det. Villig til å investere litt om den passer kravene, bedre å kjøpe en bra maskin til 15k enn en jeg hater til 5 tenker jeg. Ser ut som den kan funke bra for meg og har fått bra reviews også! 

Det er ikke noe å lure på. Vel verdt investeringen! 5.000 på en romaskin som motarbeider treningen din er 5.000 ut av vinduet. 

Anonymkode: ae68f...d2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Concept2 er fantastisk! Skal du ha romaskin er det den du skal ha, de rimeligere fungerer ikke på langt nær så bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Enig med de andre om at Concept2 er det eneste du bør gå for om du tenker romaskin, men Concept2 romaskin er overraskende svær når man får den inn i sin egen stue! Den kan raskt og enkelt deles i to, men likevel tar den ganske stor plass altså... Romaskinen er 244 cm lang og 61 cm bred når den står fremme (og Concept2 anbefaler 274 * 122 cm plass "med klaring for bruk"), og du deler den i knekkpunktet der hvor føttene er - forparten er da fortsatt ganske stor. Til sammenligning er sykkelen deres 61 cm bred og 122 cm lang (altså akkurat halvparten av romaskinen) og selv om den ikke kan slås sammen tar den mindre plass både når den står fremme og sammenlignet med en oppdelt romaskin.

Men denne romaskinen er helt fantastisk og du kan vel knapt få noe bedre trening av hele kroppen.

Anonymkode: b47a9...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Romaskin tar vel minst plass. Tredemølle utgår vel pga. tramping. Ellipsemaskin er bedre da, men tar jo litt mer plass da. En romaskin kan kanskje støttes opp til veggen når den ikke er i bruk?

Utenom treningsapparat så ville jeg kjøpt manualer og strikk. Man kommer langt med det! 

Anonymkode: 44cef...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en sykkelrulle på finn som jeg setter min vanlige sykkel på. Veldig fornøyd med denne løsningen! Rulla tar liten plass og kan lett pakkes bort. Sykkelen står vanligvis låst i boden rett utenfor leiligheten :) 

Ellers har jeg en treningsmatte og strikker som jeg trener styrke med. Supert når sentrene stenger 

Endret av alli634
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har consept 2 og den står oppreist når den ikke er i bruk (kan deles men det gjør ikke jeg). Noe som er litt for ofte i det siste. Super maskin og fantastisk trening. På tide å ta seg sammen kjenner jeg.

Anonymkode: 751ff...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...