Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 10.11):

Beklager avsporingen og Ikke ta dette ille opp, for jeg spør faktisk av ekte nysgjerrighet, men hvorfor skal du samle på flere serviser og bestikk? Har du bruk for det og ser for deg at du kommer til å få bruk for det i framtiden, eller er det andre årsaker? Er du generelt opptatt av å samle på ting?

Jeg er selv minimalist/funksjonalist på den måten at jeg helst bare vil ha gjenstander som har en nytteverdi/funksjon i hjemmet mitt (nytteverdien kan også være rent estetisk) og ikke for mange av dem. Jeg har f.eks. et nydelig middagsservise for 12  fra Porsgrunn fra 1956 (arv etter besteforeldre) som jeg vurderer å selge fordi det tar opp for mye plass og fordi jeg ikke får brukt det. Har heller ikke barn eller stebarn som skal arve.

Nå har jeg aldri vært en samler, så jeg forstår vel ikke helt behovet/ønsket eller mekanismene som ligger bak, hadde vært interessant å høre.

Anonymkode: e4c88...0b0

Jeg er ikke TS, men jeg samler på ulike serviser, både gammelt og nytt. Har ikke til 12 i alle, men i alt fra 2 til 20 (20 er kaffeservise da). En god del er arvet, en del er kjøpt brukt, og en del nytt. Ønsker jeg slikt til jul fremdeles, selv om jeg har passert 40. Har og ulike bestikk, både dyrt og arvet, og bilig i fancy farge.

For min del er det også det eneste jeg er maksimalist på, og det handler om at jeg elsker å dekke bord. Det er rett og slett en hobby, og jeg elsker å lage et superhyggelig bord som ramme for måltidene. Jeg har også tøyservietter og duker, både arvet og nytt. Borddekking er rett og slett noe jeg slapper av med og nerder med :) 

Av de servisene jeg har er det nok White Pearl fra Villeroy og Boch som passer best til sølvbestikket TS samler på. Husk og at gode butikker har kompletteringsgaranti, noe som kan være kjekt i.o.m. at du er såpass ung når du begynner å samle.

Anonymkode: 1d798...291

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
linnea.k skrev (15 timer siden):

Må bare spørre deg, har du samlet på liten eller stor spisekniv, gaffel og skje? Bestemor mener jeg burde kjøpe liten som hun har, fordi stor er alt for stort å spise med... Men jeg trodde liten spisegaffel/spisekniv/spiseskje var til forrett🤷🏼‍♀️

Har stort. Det ser ikke så voldsomt ut ved siden av middagstallerken 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har nøyaktig samme kombo! 
Sølvtøyet ble valgt for meg fra dåpen av (I ain’t mad about it!) og serviset valgte jeg da jeg var 15 (32 nå). Til tross for meget varierende smak opp gjennom årene, så har det blitt værende som noe klassisk jeg ikke har gått lei av. Tanken bak da jeg valgte det var at det skulle være enkelt, og enkelt å få tak i deler mange år frem i tid.

Anonymkode: 2d5fa...ac1

Så gøy!!😀 Jeg er superfornøyd med det, og ser ikke for meg å bytte det noensinne👌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...