linnea.k Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 (endret) Har veldig lyst til å samle på sølvtøy, type Valdres. Tenker å samle på servise sammen med sølvtøyet, white fluted fra Royal Copenhagen. Vil dette passe sammen? Kommer fra Valdres så har bestemt meg for det sølvtøyet, og tenkte serviset er enkelt nok til å passe sammen med bestikket, uten at det blir "too much". Er veldig opptatt av at det skal være tidløst, hvis andre har tips tas det imot med stor takk. 😊 Endret 5. april 2021 av linnea.k Skrivefeil
Gjest Smeltemann Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 (endret) Jeg samler på sølvtøy. Har endel fra sist på 1800 tallet og frem til nå. Synes de moterne er veldig dyre,men en slipper å pusse da. Endret 4. april 2021 av Smeltemann
linnea.k Skrevet 4. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2021 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Jeg samler på sølvtøy. Har endel fra sist på 1800 tallet og frem til nå. Så gøy! Føler det er en litt utdøende trend 🙈
Gjest Smeltemann Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 linnea.k skrev (Akkurat nå): Så gøy! Føler det er en litt utdøende trend 🙈 Ja er det.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Det bestikket var litt over the top for min del. Vi har valgt å ikke gå for den type sølvbestikk men har Skaugum med brune skaft. Men, det aller viktigste er at du samler på noe du vet du vil like og bruke i mange år 🙂💛 Anonymkode: 469b2...997
linnea.k Skrevet 4. april 2021 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det bestikket var litt over the top for min del. Vi har valgt å ikke gå for den type sølvbestikk men har Skaugum med brune skaft. Men, det aller viktigste er at du samler på noe du vet du vil like og bruke i mange år 🙂💛 Anonymkode: 469b2...997 Hehe, ja, er derfor jeg føler jeg må ha et enklere servise ved siden av. Har samme type Skaugum bestikk til 12 som jeg arvet, men synes det er litt stress at det må vaskes for hånd hver gang 😣 Men utrolig flott er det jo.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Jeg ville valgt et helt enkelt hvitt servise sammen med det sølvtøyet. Synes det blir for mye med rillene. Jeg liker servise fra Iittala. Anonymkode: 2f093...28b 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 linnea.k skrev (2 timer siden): Har veldig lyst til å samle på sølvtøy, type Valdres. Tenker å samle på servise sammen med sølvtøyet, white fluted fra royal copenhagen. Vil dette passe sammen? Kommer fra Valdres så ønsker det sølvtøyet, og tenkte serviset er enkelt nok til å passe sammen med det, så det ikke blir "too much". Er veldig opptatt av at det skal være tidløst, hvis andre har tips tas det imot med stor takk. Er 22 år, så har fortsatt god tid. Jeg synes at disse rillene ytterst "kræsjer" med mønsteret på sølvtøyet. Ville valgt et service som ikke har riller eller mønster ytterst. Kanskje et servise med bare en enkel sølvkant? Anonymkode: 8e877...330 3
linnea.k Skrevet 4. april 2021 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville valgt et helt enkelt hvitt servise sammen med det sølvtøyet. Synes det blir for mye med rillene. Jeg liker servise fra Iittala. Anonymkode: 2f093...28b AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes at disse rillene ytterst "kræsjer" med mønsteret på sølvtøyet. Ville valgt et service som ikke har riller eller mønster ytterst. Kanskje et servise med bare en enkel sølvkant? Anonymkode: 8e877...330 Ja, dere har et godt poeng. Kanskje dette? https://www.cg.no/villeroy-boch-anmut-platinum-no-1-tallerken-27cm-flat?refSrc=28858&nosto=nosto-page-product1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det bestikket var litt over the top for min del. Vi har valgt å ikke gå for den type sølvbestikk men har Skaugum med brune skaft. Men, det aller viktigste er at du samler på noe du vet du vil like og bruke i mange år 🙂💛 Anonymkode: 469b2...997 😳😳😳 Anonymkode: c1701...a83 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 linnea.k skrev (2 minutter siden): Ja, dere har et godt poeng. Kanskje dette? https://www.cg.no/villeroy-boch-anmut-platinum-no-1-tallerken-27cm-flat?refSrc=28858&nosto=nosto-page-product1 Ja! Dette var mye finere. Anonymkode: 8e877...330 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 linnea.k skrev (34 minutter siden): Ja, dere har et godt poeng. Kanskje dette? https://www.cg.no/villeroy-boch-anmut-platinum-no-1-tallerken-27cm-flat?refSrc=28858&nosto=nosto-page-product1 Skulle akkurat anbefale deg samme servise 👍 Anonymkode: 318cf...850 1
linnea.k Skrevet 4. april 2021 Forfatter #13 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle akkurat anbefale deg samme servise 👍 Anonymkode: 318cf...850 Ja, ser nå at det passer mye bedre. Har fortsatt veeeldig lyst på white fluted og, men kan jo ha det som frokost/kaffe servise kanskje🙄 1
Fabienne Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Jeg synes serviset fra Royal Copenhagen er utrolig fint, men jeg synes ikke det passer sammen med det overdådige sølvtøyet du har valgt deg, så der er jeg helt enig med deg i å velge det fra Villeroy & Boch i stedet. Jeg liker generelt enkel design og har sølvtøy som er mer tilpasset min stil, som Arvesølv.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Var jeg deg ville jeg valgt white fluted hvis det er det du liker best. Siden serviset er helhvitt gir det et svært diskret inntrykk selv om det er riflemønstret. Å si at det krasjer med bestikket blir ekstremt strengt. Riktignok er bestikket alt annet enn minimalistisk, men man trenger ikke gå ekstrem-minimalistisk på serviset likevel. Det glatte, hvite med platinakant ble litt for enkelt etter min mening. Pent, men faktisk på grensen til kjedelig. Anonymkode: a11d2...94e 5
Alivamale Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Fordelen med «white fluted» er at det sannsynligvis ikke vil gå ut av produksjon, noe som er en fordel dersom noen deler knuses/skades. Tenk på dette også når du bestemmer deg for å samle på et servise. Dumt å samle på noe som går ut av produksjon om ti år for eksempel, dersom du må supplere med nye deler. 3
linnea.k Skrevet 4. april 2021 Forfatter #17 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var jeg deg ville jeg valgt white fluted hvis det er det du liker best. Siden serviset er helhvitt gir det et svært diskret inntrykk selv om det er riflemønstret. Å si at det krasjer med bestikket blir ekstremt strengt. Riktignok er bestikket alt annet enn minimalistisk, men man trenger ikke gå ekstrem-minimalistisk på serviset likevel. Det glatte, hvite med platinakant ble litt for enkelt etter min mening. Pent, men faktisk på grensen til kjedelig. Anonymkode: a11d2...94e Takk for svar! Er så vanskelig å velge, er tross alt noe jeg skal ha hele livet. Så tror jeg må velge litt etter hjertet. Har i tillegg to andre bestikksett, ett fra skaugum i teak og bernadotte fra Georg Jensen (i rustfritt stål da). De passer veldig godt med white fluted. Det er tross alt helt hvitt. Det med blonder hadde blitt mye, men dette vanlige stripene er ganske diskret som du sier. Liker egentlig en mellomting mellom mye og minimalistisk. Elsker også at man kan supplere med de andre mønstrene på noen kopper osv hos Royal Copenhagen. Alivamale skrev (31 minutter siden): Fordelen med «white fluted» er at det sannsynligvis ikke vil gå ut av produksjon, noe som er en fordel dersom noen deler knuses/skades. Tenk på dette også når du bestemmer deg for å samle på et servise. Dumt å samle på noe som går ut av produksjon om ti år for eksempel, dersom du må supplere med nye deler. White fluted går nok heller aldri ut av produksjon som du sier, og det er maange deler å supplere med (elsker det, haha). Så tror kanskje det blir white fluted likevel. Valgets kval... Bestemor har tross alt servise med gullkant og blomster til Valdes-sølvtøy🙄
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 linnea.k skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Er så vanskelig å velge, er tross alt noe jeg skal ha hele livet. Så tror jeg må velge litt etter hjertet. Har i tillegg to andre bestikksett, ett fra skaugum i teak og bernadotte fra Georg Jensen (i rustfritt stål da). De passer veldig godt med white fluted. Det er tross alt helt hvitt. Det med blonder hadde blitt mye, men dette vanlige stripene er ganske diskret som du sier. Liker egentlig en mellomting mellom mye og minimalistisk. Elsker også at man kan supplere med de andre mønstrene på noen kopper osv hos Royal Copenhagen. White fluted går nok heller aldri ut av produksjon som du sier, og det er maange deler å supplere med (elsker det, haha). Så tror kanskje det blir white fluted likevel. Valgets kval... Bestemor har tross alt servise med gullkant og blomster til Valdes-sølvtøy🙄 Hva med et enkelt servise som Anmut platinum som passer til sølvtøyet du ha valgt, som middagsservise? Så kan du ha White fluted til kaffeservise? Er jo bare gøy å ha litt forskjellig 😊 Anonymkode: 318cf...850
linnea.k Skrevet 4. april 2021 Forfatter #19 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med et enkelt servise som Anmut platinum som passer til sølvtøyet du ha valgt, som middagsservise? Så kan du ha White fluted til kaffeservise? Er jo bare gøy å ha litt forskjellig 😊 Anonymkode: 318cf...850 Ja, det er sant. De er ikke så alt for dyre heller. Men holder det da med middagstallerken eller må jeg ha til forrett/suppe også tror du?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 linnea.k skrev (27 minutter siden): Ja, det er sant. De er ikke så alt for dyre heller. Men holder det da med middagstallerken eller må jeg ha til forrett/suppe også tror du? Jeg hadde nok kun prioritert de delene du faktisk kommer til å bruke, så kan du heller supplere opp om du føler du mangler noe senere 👍 Anonymkode: 318cf...850 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå