Gå til innhold

P-stav eller p-sprøyte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selvsagt diskutere dette med legen min, men påske osv

Saken er, jeg er godt voksen (43) å har fått de barna jeg skal ha. Ny partner er også ferdig m barn. (Exen min ble sterilisert etter siste barnet vårt dvs snart 15 år der jeg ikke har trengt å tenke på prevensjon.) 

Har aldri brukt hormonpreparater og er egentlig litt halvredd for å begynne på noe i min alder men p-stav el sprøyte kan kanskje være noe ? Spes stav tror jeg siden den holder såpass lenge som den gjør. Lei av avhopping i svingen og kondomer er 🤢

Erfaringer ? Den eneste jeg kjenner som har p-stav er datteren min og dette er ikke et tema jeg ønsker å ta opp med henne på dette tidspunkt 🤣🙈

Anonymkode: 6bccd...1d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du unngå hormonprevensjon, så anbefales det. Hva med kobberspiral? I din alder er tilskudd av hormoner skummelt. Mange som utvikler hormonindusert brystkreft bla i din alder og nærmere overgangsalderen

Anonymkode: 1a6b3...880

AnonymBruker
Skrevet

Hm ja det er kanskje også et alternativ, ser det kan gi økt blødning og mer smerter ?

Som sagt, redd for hormoner men har ikke lyst å bli gravid heller...

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hm ja det er kanskje også et alternativ, ser det kan gi økt blødning og mer smerter ?

Som sagt, redd for hormoner men har ikke lyst å bli gravid heller...

ts

Skader ikke prøve kobberspiral. Eller bruk gummi. Så slipper du hormoner i det hele tatt

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt P stav og den har ikke østrogen, bare det andre hormonet i seg. En mister som regel mensen av den og. Ville anbefalt den fremfor spiral. Har hatt spiral og men den flyttet på seg så måtte ta den ut. Føltes bedre å ha den i armen syns Jeg.

Anonymkode: 7d5e7...0d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skader ikke prøve kobberspiral. Eller bruk gummi. Så slipper du hormoner i det hele tatt

Kondom er rimelig uaktuelt, får gnag og det er så turn off. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt kjæresten din om han vil sterilisere seg? Jeg er i litt samme situasjon som deg, og det går i kondomer, noe som ikke er kult i lengden. Jeg vil helst ikke begynne med hormonprevensjon igjen, så min kjæreste er i tenkeboksen...

Anonymkode: 1eee9...095

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har du spurt kjæresten din om han vil sterilisere seg? Jeg er i litt samme situasjon som deg, og det går i kondomer, noe som ikke er kult i lengden. Jeg vil helst ikke begynne med hormonprevensjon igjen, så min kjæreste er i tenkeboksen...

Anonymkode: 1eee9...095

Mulig det er et tema som kan komme opp på sikt, men litt tidlig enda føler jeg... (jeg liker den varianten da)

ts

Skrevet

Av disse to er P-stav å foretrekke etter min mening, siden den lett kan fjernes hvis du ikke fungerer med denne typen prevensjon. Men jeg tror kanskje hormonspiral er å foretrekke når man er litt eldre pga mengden hormoner. Men dette vet legen.

AnonymBruker
Skrevet

Har bestillt legetime nå, herregud det er faktisk litt halvflaut 😅

AnonymBruker
Skrevet

Så fikk jeg ikke time før 30.april 😂 jaja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...