AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Jeg har hele livet slitt med flass. I vel 20 år har jeg brukt Head & Shoulders, som har fungert greit for meg. Men de siste 3-4 ukene har flassinga blitt gradvis verre. Nå er det slik at det snør når jeg rister på hodet. Jeg har konstant hvite flak på genseren. Dette hindrer meg voldsomt sosialt. Jeg er så flau! Glad for at det er hjemmekontorpåbud fortsatt. Men hva gjør jeg nå da? Er det noe jeg kan smøre i håret som er sterkere enn H&S? Kan jeg få en varig fiks? Anonymkode: 9036d...69c
jennnny Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Det har hjulpet for meg å bytte til en ganske naturlig sjampo og balsam. Jeg har brukt einebær-varianten man får på life. Håper det blir bedre etterhvert! 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Du får Fungoral på apoteket. Jeg sliter med kronisk flass og vingler litt mellom "vanlig" sjampo og H&S, men av og til må jeg bruke Fungoral i en ukes tid. Anonymkode: bcf55...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du får Fungoral på apoteket. Jeg sliter med kronisk flass og vingler litt mellom "vanlig" sjampo og H&S, men av og til må jeg bruke Fungoral i en ukes tid. Anonymkode: bcf55...bb6 Fungoral er et soppmiddel og fungerer kun på flass som er forårsaket av sopp. Det finnes flere årsaker til flass. Det kan være autoimmunt som psoriasis, eksem. Anonymkode: 0fe90...062 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Takk for flere tips allerede! Må jeg til hudlegen for å avgjøre årsak? Fastlegen har tidligere gitt meg krem mot rosacea i ansiktet; kan de to henge sammen? Den einebærsjampoen...er det denne?: https://www.life.no/produkter/hud-har/har/sjampo-original-original-200-ml Sikker på at den hjelper mot flass? Anonymkode: 9036d...69c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Det finnes sjampo som er for flass både forårsaket av tørr hud og av sopp. Head and shoulders er et dårlig produkt og inneholder blant annet silikon. https://www.apotek1.no/produkter/fungobase-dry-sen-scalp-shampo-820572p Anonymkode: 04c38...450 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 130kr, enda 50% dyrere enn einebærbrygget? 😳 Anonymkode: 9036d...69c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fungoral er et soppmiddel og fungerer kun på flass som er forårsaket av sopp. Det finnes flere årsaker til flass. Det kan være autoimmunt som psoriasis, eksem. Anonymkode: 0fe90...062 Det brukes mot seborreisk eksem og andre hudforandringer i hodebunnen. Jeg har ikke sopp, men har brukt Fungoral innimellom mot seborreisk og atopisk eksem i en årrekke og den gjør underverker for min hodebunn. 2 ganger på en uke bruker jeg den, og så er jeg helt fin igjen i hodebunnen og kan gå tilbake til min vanlige Wella hodebunnssjampo. Altså, mye mulig det er soppmiddel i Fungoral, men det brukes ikke bare mot sopp. Anonymkode: b3872...71d 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hele livet slitt med flass. I vel 20 år har jeg brukt Head & Shoulders, som har fungert greit for meg. Men de siste 3-4 ukene har flassinga blitt gradvis verre. Nå er det slik at det snør når jeg rister på hodet. Jeg har konstant hvite flak på genseren. Dette hindrer meg voldsomt sosialt. Jeg er så flau! Glad for at det er hjemmekontorpåbud fortsatt. Men hva gjør jeg nå da? Er det noe jeg kan smøre i håret som er sterkere enn H&S? Kan jeg få en varig fiks? Anonymkode: 9036d...69c Og TS, bruker du hårspray? Jeg har sensitiv hud og må være forsiktig med parfyme, så jeg kan ikke bruke noe særlig med hårprodukter, ihvertfall ikke med parfyme. Da blusser det veldig opp og jeg flasser til jeg blir sår. Anonymkode: b3872...71d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og TS, bruker du hårspray? Jeg har sensitiv hud og må være forsiktig med parfyme, så jeg kan ikke bruke noe særlig med hårprodukter, ihvertfall ikke med parfyme. Da blusser det veldig opp og jeg flasser til jeg blir sår. Anonymkode: b3872...71d Ingenting annet enn sjampo på hele hodet. Jeg har innimellom brukt litt krem når flassingen tar overhånd; det holder flasset i håret og gjør at jeg kan gå noen timer uten å være redd for å snø ned mine omgivelser. Anonymkode: 9036d...69c
jennnny Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 Ja er einerlåg-sjampoen Og nei, er ikke sikker på at det hjelper for deg, men tenker jo det kan være verdt et forsøk. Hvis du er lei av å bekymre deg for flass-situasjonen så er jo 90,- en liten pris å betale tenker nå jeg. Eller 130,- for den saks skyld. Men jeg hadde nok dratt til en hudlege. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Kjøpte den apoteksjampoen som omtalt her, da vi snakket om det. Det hjalp kjempemasse! Men...problemet er ikke leget. Stopper jeg med denne sjampoen, kommer flassen tilbake. Blir ikke dét litt dumt? Anonymkode: 9036d...69c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå