Gå til innhold

Nedsatt libido med hormonspiral

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så merkelig. Har derimot hørt/lest at en kan bruke samme hormonprevensjon i mange år, og så kommer plutselig bivirkninger som nedsatt sexlyst flere år senere. Kan feks være kryssfaktorer som spiller inn. Såkalt ‘coctail’ effekten. Hormoner i kroppen ellers, nye medisiner, lite søvn, stress og så kommer hormonspiralen og setter alt ut av spill.

Jeg har forøvrig også blitt knusktørr i skjeden etter hormonspiralen. Samleie fungerer ikke uten glidemiddel.

Hadde jeg vært mann så hadde jeg nok vært impotent😅

Anonymkode: e348b...0f0

Hvilken spiral har du?

Anonymkode: 1d907...c0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Pessar?🤔

Anonymkode: 40f50...aa2

Det har jeg faktisk aldri prøvd. Finnes de fortsatt?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilken spiral har du?

Jaydess. Den som liksom skal være umulig å få bivirkninger av fordi den har så lite hormoner🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaydess faktisk🙈 Den med minst hormoner. Trodde ikke det skulle være mulig med så sterke bivirkninger av så lite hormoner og i tillegg lokalt. Gynokologen tror meg sikkert ikke når jeg kommer tilbake og vil ha den fjernet.. Legen min har allerede mast om at det kanskje skyldes langvarig forhold og andre faktorer. Men jeg vet jo selv at lysten forsvant omtrent over natten da jeg fikk hormonspiralen.

Jeg hadde samme type og tok den nettopp ut pga samme bivirkning som deg. 

Anonymkode: 3a1f4...48e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Den har jo bare 13,5mg progestagen, altså 38,5mg mindre enn Mirena.

Jeg har Kyleena som har 19,5 mg progestagen, og har mistet nesten all sexlyst og har kløe i underlivet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den har jo bare 13,5mg progestagen, altså 38,5mg mindre enn Mirena.

Jeg har Kyleena som har 19,5 mg progestagen, og har mistet nesten all sexlyst og har kløe i underlivet.

Ja gynokologen mente den bare inneholdt hormoner tilsvarende 7 stk p-piller i året og at jeg derfor ikke ville få noen bivirkninger😳 Helt utrolig at jeg har mistet evnen til å få orgasme og sexlysten bare av det. 

Jeg tror den må ut. Bortkastede 1800 kr...😣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt jeg ikke er alene. Disse bivirkningene står jo ikke en gang i pakningsvedlegget, så er redd for å ikke bli tatt på alvor. Men jeg ser jo og kjenner jo hva som skjer i kroppen min. Jeg har alltid hatt sterk sexdrift til å være jente. Nesten FOR mye av det gode til tider. Og nå helt dødt😣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det tidvis likt som deg, men jeg prioriterer bevisst trygghet for å ikke bli gravid fremfor egen sexlyst. Jeg opplever også at sexlysten tidvis øker, men man må være tålmodig både med seg selv og med partner.

Har du og din mann tatt praten om han vil steriliseres? 

Anonymkode: 11f04...414

AnonymBruker
Skrevet
On 4/4/2021 at 9:23 AM, AnonymBruker said:

Nei jeg er 100% sikker på det ikke er psykisk. Jeg var ikke forberedt på denne bivirkningen og var vantro til det som skjedde selv. Gynokologen min sa også det nesten ikke var noen bivirkninger og nedsatt sexlyst og evne står ikke en gang i pakningsvedlegget. Men når jeg leser på nett, inkl heri forumet ser jeg at denne bivirkningen er relativ vanlig. Jeg (og mannen min) savner sterkt de gode orgasmene og den lett antennelige lysten min😔 Men jeg vil muligens forsøke å holde ut noen måneder til og se om det blir bedring. Så får jeg heller leve et liv uten glede av sex en liten stund til😣

Vi ble informert muntlig av min daværende fastlege at nedsatt sexlyst var en bivirkning av hormonspiral. Det ble vi informert om da jeg skulle få satt inn den første spiralen jeg brukte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 9.52):

Har det tidvis likt som deg, men jeg prioriterer bevisst trygghet for å ikke bli gravid fremfor egen sexlyst. Jeg opplever også at sexlysten tidvis øker, men man må være tålmodig både med seg selv og med partner.

Har du og din mann tatt praten om han vil steriliseres? 

Ja han sier han er villig til å sterilisere seg. Men jeg er usikker på om jeg kan la ham gjøre det. Han har ikke fylt 30 år enda. Tenk om jeg dør og han finner ei ny? Og angrer fordi hun (de) vil ha. Vi kan også falle fra og samme dilemma dukke opp. Dette er jo ikke noe morsomt å tenke på, men må jo nesten det. Som å skrive samboerkontrakt o.l. Vi må alltod ha i hodet ‘tenk hvis’. Er dere ikke enige i at det er tidlig å sterilisere seg som 28-åring? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...