AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Jeg har hatt hormonspiral i over 3 måneder nå og har siden første dagen med spiralen gått fra å ha sterk sexdrift til nesten fraværende. Jeg har også store problemer med å oppnå orgasme. Bruker svært lang tid, og når jeg tilslutt får en orgasme er den svært svak. Ofte uten de karakteristiske sammentrekningene. Jeg har dermed nesten sluttet å onanere fordi det oppleves poengløst når jeg ikke klarer å oppnå klimaks. Og er egentlig kun med på å ha sex for mannens skyld nå. Det gir meg lite utenom å glede ham. Jeg tåler ikke p-piller og minipiller av samme grunn + at jeg får ustabilt stemningsleie. Så nå har jeg egentlig prøvd alt. Jeg lurer derfor nå litt på hva jeg skal gjøre. Orker ikke flere år med angst for å bli gravid, ta angrepiller som gjør meg ustabil i flere uker. Jeg har også gjennomgått en vond abort. Blir lett gravid. Mannen vurderer å sterilisere seg, men han er bare 28 år og selv om vi har 3 barn sammen og ikke ønsker flere, så er det kanskje litt ungt å gjøre noe så drastisk? Hva ville dere gjort i min situasjon? Ville dere prioritert sexlysten og orgasmen? Eller tryggheten ved å unngå frykten for å bli gravid. Anonymkode: e348b...0f0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Jeg kan ikke helt skjønne at du mister sexlysten ved hormonspiral? Kanskje det er en ubevisst psykisk reaksjon fra din side, da det føles som en siste utvei og må fungere, kanskje det gir en sperre? Dette er selvsagt spekulasjoner fra min side. Vil råde deg til å gi det litt mer tid. Kanskje dette går seg til. Ofte tar det noen mnd før ting normaliserer seg med prevensjon. Min erfaring er ingen endring av sexlyst og evne, nesten motsatt, og gynekolog anbefalte den da den gir lite bivirkninger. Men jeg fikk en ting jeg ikke liker, den produserer mer slim når jeg blir våt. Det synes jeg er direkte pinlig. Men ellers er jeg fornøyd. Anonymkode: b19fa...6d9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Nei jeg er 100% sikker på det ikke er psykisk. Jeg var ikke forberedt på denne bivirkningen og var vantro til det som skjedde selv. Gynokologen min sa også det nesten ikke var noen bivirkninger og nedsatt sexlyst og evne står ikke en gang i pakningsvedlegget. Men når jeg leser på nett, inkl heri forumet ser jeg at denne bivirkningen er relativ vanlig. Jeg (og mannen min) savner sterkt de gode orgasmene og den lett antennelige lysten min😔 Men jeg vil muligens forsøke å holde ut noen måneder til og se om det blir bedring. Så får jeg heller leve et liv uten glede av sex en liten stund til😣 Anonymkode: e348b...0f0 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Hva med å bytte til kobberspiral? Den er uten hormoner Anonymkode: 82791...916 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke helt skjønne at du mister sexlysten ved hormonspiral? Kanskje det er en ubevisst psykisk reaksjon fra din side, da det føles som en siste utvei og må fungere, kanskje det gir en sperre? Dette er selvsagt spekulasjoner fra min side. Vil råde deg til å gi det litt mer tid. Kanskje dette går seg til. Ofte tar det noen mnd før ting normaliserer seg med prevensjon. Min erfaring er ingen endring av sexlyst og evne, nesten motsatt, og gynekolog anbefalte den da den gir lite bivirkninger. Men jeg fikk en ting jeg ikke liker, den produserer mer slim når jeg blir våt. Det synes jeg er direkte pinlig. Men ellers er jeg fornøyd. Anonymkode: b19fa...6d9 Hallo, det er MANGE som får nedsatt sexlyst av hormonprevensjon, spiral inkludert. Det er ikke «psykisk». Anonymkode: f9e61...94d 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Mann til info. Her i huset har jeg merket stor nedgang i sexlysten, etter at det ble satt inn hormonspiral i stedet for vanlig spiral. Er nesten fraværende. Ikke så impulsiv lengre og er mye tyngre å få henne i gang. Den lune å pirrende stemningen i fra hennes side har nærmest gått i dvale. Vi har et godt liv med felles barn i starten av tenårene og har det godt sammen på alle måter. Ingenting som skulle tilsi at sexlysten skulle dale så markant fra hennes side. Hun er veldig heimkjær og setter familien høyt. Hun har kommentert at hun skryter hormonspiralen opp i skyene, da hun slipper mensen og menssmerter etter at hun satte den inn. I det skjulte så er det jeg som lider av det. Det blir kun når jeg tar grep å kurtiserer henne at vi kommer i gang. Jeg har bevist latt det gått lengre perioder mellom hver gang, for å se om hun kanskje tok opp tråden, å viste lyst til sex. Men det er veldig tamt til sammenligning med hvordan det var tidligere. Har andre opplevd det samme? Kanskje jeg skulle tatt det opp med henne om å eventuelt bytte spiral. Må ha noe mere å slå i bordet med før jeg gjør det tror jeg. Anonymkode: 880f4...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Prøve kobberspiral? Har flere venninner som så og si har mistet all sexlyst etter de satte inn hormonspiral. Derfor har jeg kobberspiral, tør ikke ta sjansen på hormonspiral 😬 Anonymkode: a90db...b88 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Jeg har ikke mistet lyst, behov eller følsomhet. Så dette er nok individuelt. Anonymkode: 5c20e...4cc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mann til info. Her i huset har jeg merket stor nedgang i sexlysten, etter at det ble satt inn hormonspiral i stedet for vanlig spiral. Er nesten fraværende. Ikke så impulsiv lengre og er mye tyngre å få henne i gang. Den lune å pirrende stemningen i fra hennes side har nærmest gått i dvale. Vi har et godt liv med felles barn i starten av tenårene og har det godt sammen på alle måter. Ingenting som skulle tilsi at sexlysten skulle dale så markant fra hennes side. Hun er veldig heimkjær og setter familien høyt. Hun har kommentert at hun skryter hormonspiralen opp i skyene, da hun slipper mensen og menssmerter etter at hun satte den inn. I det skjulte så er det jeg som lider av det. Det blir kun når jeg tar grep å kurtiserer henne at vi kommer i gang. Jeg har bevist latt det gått lengre perioder mellom hver gang, for å se om hun kanskje tok opp tråden, å viste lyst til sex. Men det er veldig tamt til sammenligning med hvordan det var tidligere. Har andre opplevd det samme? Kanskje jeg skulle tatt det opp med henne om å eventuelt bytte spiral. Må ha noe mere å slå i bordet med før jeg gjør det tror jeg. Anonymkode: 880f4...6c4 Ja det var en ganske lik beskrivelse slik det ble over natten hos oss. Jeg orker nesten ikke å ta initiativ lengre fordi sexen gir meg så lite. Problemet med kobberspiral er at den gir blødningene og menssmertene tilbake. Ganske mange får også mye større blødninger enn før. Så det alternativet er neppe populært hos dere om hun har valgt å ofre sexlivet sitt for å slippe blødninger og menssmerter😕 Anonymkode: e348b...0f0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke mistet lyst, behov eller følsomhet. Så dette er nok individuelt. Anonymkode: 5c20e...4cc Ja det er jeg helt sikker på at det er. Visst ikke hadde nok INGEN valgt å bruke hormonspiral eller blitt rådet til det. Jeg innser jeg har vært veldig uheldig. Og så er jeg litt misunnelig på deg og alle de som slipper disse kjedelige bivirkningene😌 Anonymkode: e348b...0f0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har hatt hormonspiral i over 3 måneder nå og har siden første dagen med spiralen gått fra å ha sterk sexdrift til nesten fraværende. Jeg har også store problemer med å oppnå orgasme. Bruker svært lang tid, og når jeg tilslutt får en orgasme er den svært svak. Ofte uten de karakteristiske sammentrekningene. Jeg har dermed nesten sluttet å onanere fordi det oppleves poengløst når jeg ikke klarer å oppnå klimaks. Og er egentlig kun med på å ha sex for mannens skyld nå. Det gir meg lite utenom å glede ham. Jeg tåler ikke p-piller og minipiller av samme grunn + at jeg får ustabilt stemningsleie. Så nå har jeg egentlig prøvd alt. Jeg lurer derfor nå litt på hva jeg skal gjøre. Orker ikke flere år med angst for å bli gravid, ta angrepiller som gjør meg ustabil i flere uker. Jeg har også gjennomgått en vond abort. Blir lett gravid. Mannen vurderer å sterilisere seg, men han er bare 28 år og selv om vi har 3 barn sammen og ikke ønsker flere, så er det kanskje litt ungt å gjøre noe så drastisk? Hva ville dere gjort i min situasjon? Ville dere prioritert sexlysten og orgasmen? Eller tryggheten ved å unngå frykten for å bli gravid. Anonymkode: e348b...0f0 Hadde ikke vært et spørsmål for meg, hadde krevd at mannen tredde på seg en kondom! Anonymkode: 63a36...453 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med å bytte til kobberspiral? Den er uten hormoner Anonymkode: 82791...916 Har hørt og lest det er vanlig med sterkere blødninger og smerter under mens med hormonspiral. Jeg slet med det fra før, så tørr ikke å risikere at det blir verre ihvertfall. Anonymkode: e348b...0f0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja det er jeg helt sikker på at det er. Visst ikke hadde nok INGEN valgt å bruke hormonspiral eller blitt rådet til det. Jeg innser jeg har vært veldig uheldig. Og så er jeg litt misunnelig på deg og alle de som slipper disse kjedelige bivirkningene😌 Anonymkode: e348b...0f0 Etter å ha vært på denne delen av KG lenge nok, har jeg oppdaget at jeg er ekstremt heldig når det gjelder helsa. Jeg har aldri hatt underlivsplager og ubehag slik jeg har innsett at altfor mange har 😔 Kommer aldri til å klage på kroppen min igjen. Håper du finner ut av det! Anonymkode: 5c20e...4cc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Jeg reagerer slik på alt av hormonell prevensjon - jeg mister all sexlyst og får humørsvingninger av en annen verden! Mannen har fått beskjed om at alternativene er kondom eller at han steriliserer seg. Jeg orker ikke gå rundt som et hormonelt vrak! Anonymkode: 97d06...911 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Ts: Hvilken spiral har du fått satt opp? Mirena, Jaydess eller Kyleena? Anonymkode: 1d907...c0c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde ikke vært et spørsmål for meg, hadde krevd at mannen tredde på seg en kondom! Anonymkode: 63a36...453 Ja det er det vi har brukt i mellomtiden før jeg fikk spiral. Men dette er et svært usikkert prevensjonsmiddel når det kommer til å hindre befruktning. De kan fort skli av under akten uten at man merker det eller sprekker lett hos mannen min fordi han er litt over gjennomsnittet i omkrets. Jeg har blitt gravid med kondombruk tidligere. Det skyldes på feilbruk. Men etter mange års komdomerfaring så er konklusjonen at de rett og slett ikke alltid er særlig brukervennlige😞 Men nå må vi nok tilbake til kondom om der ikke blir bedring snart. Så får han avgjøre om han vil fortsette med det eller sterilisere seg. Jeg har vært gjennom nok. Anonymkode: e348b...0f0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts: Hvilken spiral har du fått satt opp? Mirena, Jaydess eller Kyleena? Anonymkode: 1d907...c0c Jaydess faktisk🙈 Den med minst hormoner. Trodde ikke det skulle være mulig med så sterke bivirkninger av så lite hormoner og i tillegg lokalt. Gynokologen tror meg sikkert ikke når jeg kommer tilbake og vil ha den fjernet.. Legen min har allerede mast om at det kanskje skyldes langvarig forhold og andre faktorer. Men jeg vet jo selv at lysten forsvant omtrent over natten da jeg fikk hormonspiralen. Anonymkode: e348b...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jaydess faktisk🙈 Den med minst hormoner. Trodde ikke det skulle være mulig med så sterke bivirkninger av så lite hormoner og i tillegg lokalt. Gynokologen tror meg sikkert ikke når jeg kommer tilbake og vil ha den fjernet.. Legen min har allerede mast om at det kanskje skyldes langvarig forhold og andre faktorer. Men jeg vet jo selv at lysten forsvant omtrent over natten da jeg fikk hormonspiralen. Anonymkode: e348b...0f0 Jeg hadde Mirena for 6 år siden og merket ikke noe på sexlysten. Nå har jeg Kyleena som har 19,5mg progestagen (Mirena har 52mg) og har mistet nesten sexlysten, men det verste er at jeg har blitt så tørr i skjeden, og det klør (og svir når jeg har sex)😐 Anonymkode: 1d907...c0c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hadde Mirena for 6 år siden og merket ikke noe på sexlysten. Nå har jeg Kyleena som har 19,5mg progestagen (Mirena har 52mg) og har mistet nesten sexlysten, men det verste er at jeg har blitt så tørr i skjeden, og det klør (og svir når jeg har sex)😐 Anonymkode: 1d907...c0c Så merkelig. Har derimot hørt/lest at en kan bruke samme hormonprevensjon i mange år, og så kommer plutselig bivirkninger som nedsatt sexlyst flere år senere. Kan feks være kryssfaktorer som spiller inn. Såkalt ‘coctail’ effekten. Hormoner i kroppen ellers, nye medisiner, lite søvn, stress og så kommer hormonspiralen og setter alt ut av spill. Jeg har forøvrig også blitt knusktørr i skjeden etter hormonspiralen. Samleie fungerer ikke uten glidemiddel. Hadde jeg vært mann så hadde jeg nok vært impotent😅 Anonymkode: e348b...0f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå