Gå til innhold

Spilleregler Flukten fra Atlantis


Wond3r

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har funnet igjen favoritt spillet mitt fra 80 tallet som er Flukten fra Atlantis. 

Spillereglene er borte. Er det noen her som har de eller vet hvor jeg kan få tak i en kopi?

16174910209432537731528414347228.jpg

Endret av Wond3r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du funnet ut av reglene? Jeg tror jeg har de i hodet, men gidder ikke skrive det her hvis du har funnet de er annet sted😊 

Anonymkode: 94795...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du funnet ut av reglene? Jeg tror jeg har de i hodet, men gidder ikke skrive det her hvis du har funnet de er annet sted😊 

Anonymkode: 94795...944

Jeg har ikke funnet noe. Husker det meste selv. Men lurer litt på hvem som kan flytte hvilken båter og plassere dem. Under noen av brikkene til øya er det ikon av dragsug hva vil det si? Og på hjulet man spinner (terninger i ny versjon) er annet merket med D betyr det han man ikke kan flytte sjødyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båter med brikker kan bare flyttes av spilleren som har brikker i båten, tomme båter kan alle spillerne flytte. 

Dragsug vil si at alt som står på feltene ved siden av blir borte (ute av spillet), uansett om det er båter, sjødyr eller brikker. 

D på hjulet betyr dykk, sjødyr kan flyttes hvor man vil bortsett fra feltet mellom de to små øyene i hvert hjørne av spillebrettet. 

Anonymkode: 94795...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Båter med brikker kan bare flyttes av spilleren som har brikker i båten, tomme båter kan alle spillerne flytte. 

Dragsug vil si at alt som står på feltene ved siden av blir borte (ute av spillet), uansett om det er båter, sjødyr eller brikker. 

D på hjulet betyr dykk, sjødyr kan flyttes hvor man vil bortsett fra feltet mellom de to små øyene i hvert hjørne av spillebrettet. 

Anonymkode: 94795...944

Dette må jeg prøve å huske. Takk for hjelpen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wond3r skrev (16 minutter siden):

Dette må jeg prøve å huske. Takk for hjelpen😊

Fant jeg spilleregler på Wikipedia. Da blir det ingen krangling om reglene😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...