Gå til innhold

Hvor uhøflig var jeg?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_LilleSnille_*
Skrevet

Å gud!

Kjenner meg så godt igjenn i det bildet du tegnet. Slike dager er pyton! :ler:

Synes du var tøff som turte å takke nei til besøket jeg!

Jeg hadde nok smilt og ønsket henne velkommen samtidig som jeg hadde kommet med en drøss unnskyldninger på hvorfor jeg og leiligheten så rimelig misserable ut...

For å ta igjenn for det misslykkede forsøket så kan du jo invitere henne mer formelt da...

Lykke til! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor også på et sted hvor man kommer på besøk uanmeldt. Ikke alltid det passer og synes ikke noen blir fornærmet dersom man ikke får komme inn. Synes ikke du var frekk i det hele tatt. :) Man MÅ ikke nødt til å ta i mot gjester selv om man "bare" er hjemme og ikke har lagt noen planer for dagen.For det er faktisk en plan å bare slappe av og koble helt ut. Det må da kunne være lov.

Men, jeg har faktiskt et mer ryddig hus nettopp fordi jeg kan risikere å få uanmeldt besøk, og det er jo litt kjekt da..... :ler:

Skrevet

Alle som kunne tenke seg å komme på uanmeldt besøk til meg vet at jeg ikke stresser for mye med å ha et "prikkfritt" hjem, så sjokket hadde neppe blitt stort om det var litt rotete. Gjestene er hjertelig velkomne til å rydde også om de synes det er for mye rot ;)

Jeg synes mange (og særlig damer) stresser vel mye med at alt skal være så perfekt til enhver tid, det er ikke gulvene og oppvasken jeg er interessert i når jeg er på besøk hos andre. Så lenge det ikke er ekkelt å ta en kopp kaffe eller beina henger fast i gulvet så bryr jeg meg mindre om sånt.

Man er da ikke med i noen slags "husmorkonkurranse" eller kåring av renest gulv 2005 eller?

Jeg er iallefall utmeldt hvis noe sånt foregår. Jeg kan heller ikke tenke meg at unge kvinner og menn på min alder har samme forhold til hus og hjem som våre bestemødre og denslags.

Noe annet er det om jeg ikke er i form og vil sløve, men inn kommer de nå uansett om det bare er en snartur for å konstatere at jeg ikke er "til være på besøk" hos den dagen, så kan vi heller avtale en annen dag eller noe sånt. Jeg kan bare ikke tenke meg å la folk stå på trappen, men det er meg. Sikkert noen kulturgreier som henger igjen fra gamle dager, da folk kanskje hadde rodd i to timer for å nå frem. Såkalt "nordnorsk gjestfrihet". Men alle må nesten få bestemme selv hvordan de vil ha det, det er en menneskerett. Hvis jeg hadde opplevd det som din gjest opplevde ville jeg nok invitert deg hjem til mitt rot i neste omgang, slik at du hadde blitt kurert for prestasjonsangst i forhold til meg sånn rent husmoderlig for all fremtid.

Skrevet

Man har da lov til å gjøre som man vil i sitt eget hus. Det hender jeg ikke lukker opp hvis det ringer på, eller ikke gidder å ta telefonen når den ringer. Man bestemmer selv når man vil være sosial i sitt eget hjem. Så dersom andre synes man er uhøflig og rar når man ikke hopper i taket av glede over uventede besøk, så får det være deres problem. Når det er sagt er det ikke verre enn å be dama på besøk en annen dag det passer.

Skrevet (endret)

Man skal respektere andres privatliv og spørre om lov før en kommer på besøk. Passer det ikke, så passer det ikke :)

Endret av kristianna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...