Gå til innhold

Dere med mye PMS plager, spesielt hissighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan utarter det seg hos dere? Når i syklusen starter og slutter det? 
Prøvd noe som hjelper? 
Noen erfaringer med hormonspiral? 
 

Jeg blir snart gal av mev selv! Blir så sykt deppa og hissig. Gråter av alt. Alt føles galt og trist. Ensom. Klikker for alt.
Går ut over mann og barn. Klarer ikke styre det. Er det normalt? 

Tips og råd mottas med stor takk🙏🏻

Anonymkode: a3cdb...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan utarter det seg hos dere? Når i syklusen starter og slutter det? 
Prøvd noe som hjelper? 
Noen erfaringer med hormonspiral? 
 

Jeg blir snart gal av mev selv! Blir så sykt deppa og hissig. Gråter av alt. Alt føles galt og trist. Ensom. Klikker for alt.
Går ut over mann og barn. Klarer ikke styre det. Er det normalt? 

Tips og råd mottas med stor takk🙏🏻

Anonymkode: a3cdb...6a8

I feel you, girl 😩 Jeg holder på å selge hus og bil og vil forlate mann og barn omtrent 10-7 dager før mensen. Mannen min er verdens mest fantastiske barn og det er aldri tvil hos meg eller. Men det hjelper faktisk med antidepressiva. Jeg starter ca 14 dager før mensen. Helst rett etter eggløsning. Jeg prøver å styre unna alkohol og sukker tre dager før. Ellers kan det bli katastrofe. Prøver å trene eller hele måneden og spise sunt. Men noen ganger går det riktig ille. Elsker mannen min som år etter år, måned etter måned takler det monsteret 

Anonymkode: 48af2...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer heller ikke styre det og det er helt grusomt. Blir også veldig sliten, helt utmatta og får vondt i hele kroppen. Alle mulige plager.

klarer ikke finne noe som hjelper, det varierer litt fra mnd til mnd, men er generelt litt bedre om jeg får sovet mye, og generelt ikke spiser sukker.

Anonymkode: da398...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk plutselig voldsom pms etter mitt siste barn. En uke før mensen har jeg lyst til å gå fra mannen min, og  blir veldig lite tilgivende for ting jeg klarer å se gjennom fingrene på ellers. 
Resten av syklusen har vi det bedre. 
 

Jeg syns at det går bedre de syklusene jeg ikke har mye stress i livet og klarer å ha en viss balanse. Så det å ha fokus på et bra kosthold, holde seg i bevegelse og sove nok, samt å komme seg litt ut (en utfordring for meg om dagen), og meditasjon/hva enn som funker for å finne litt indre ro fungerer. Det vil si at det som bidrar til bedre mental helse generelt også kan ha påvirkning på PMS. Slik er det i alle fall for meg.

Anonymkode: f87fb...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uken før mens så er jeg overfølsom, sint og blir lett fornærmet. Og alle andre er idioter. Det er kanskje ingen bombe at det er jeg som er en idiot da.. 😉 Jeg må ha stålkontroll på når jeg skal ha mens, slik at jeg kan tenke igjennom egne reaksjoner denne tiden og holde meg selv i sjakk. Det hjelper med oversikt, gå turer og unngå å ga opp vanskelige saker akkurat denne uken. Men det er sykt slitsomt!! 

Anonymkode: e37a7...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 21.46):

I feel you, girl 😩 Jeg holder på å selge hus og bil og vil forlate mann og barn omtrent 10-7 dager før mensen. Mannen min er verdens mest fantastiske barn og det er aldri tvil hos meg eller. Men det hjelper faktisk med antidepressiva. Jeg starter ca 14 dager før mensen. Helst rett etter eggløsning. Jeg prøver å styre unna alkohol og sukker tre dager før. Ellers kan det bli katastrofe. Prøver å trene eller hele måneden og spise sunt. Men noen ganger går det riktig ille. Elsker mannen min som år etter år, måned etter måned takler det monsteret 

Anonymkode: 48af2...cf9

Hvilke antidepressiva bruker du? 
Jeg har det akkurat slik som du, vurderer å gå fra mannen hver mnd🙈

Anonymkode: c9e51...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antidepressiva, fluoxetin. Virker veldig bra 

Anonymkode: 577ea...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg går på antidep, men hjelper lite. Vurderer prevensjon. Hva er best? 

Anonymkode: a3cdb...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...