Gå til innhold

Forferdelig vond urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det igår og inatt var det helt ille. Svir hele tiden, spes etter jeg har tisset. Får ikke tømt meg helt heller. Kan jeg drøye det til imorgen med å gå til lege? Har ingen feber. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bedre det? 

Anonymkode: 34532...cf5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller kan det være et tegn på graviditet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte urinveisinfeksjon og pleier aldri å gå til legen. Drikker helt sykt med vann så går det vekk av seg selv etter ett par timer. MEN en dag var det helt ekstremt og det varte til dagen etter og da måtte jeg til legen og hadde fått nyrebekkenbetennelse. 

Anonymkode: b8a5e...a70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ofte urinveisinfeksjon og pleier aldri å gå til legen. Drikker helt sykt med vann så går det vekk av seg selv etter ett par timer. MEN en dag var det helt ekstremt og det varte til dagen etter og da måtte jeg til legen og hadde fått nyrebekkenbetennelse. 

Det varer enda på meg. Som sagt sykt vondt når jeg tisser og rett etterpå. Får tårer i øyne, så vondt det gjør. Hvis man har nyrebekkenbetennelse, kommer det ikke feber og vond rygg itillegg? 

AnonymBruker
Skrevet

Man får feber og smerter i flanke etterhvert med nyrebekkenbetennelse ja. Det er veldig vondt. Hvis det ikke har blitt noe bedre med mye drikke, ville jeg vurdert lege ja. Evt., hvis du er helt sikker på at det er uvi, bruke nettlegevakt og få resept direkte. Det har funka supert for meg ved uvi jeg ikke får bort selv. Krever jo åpent apotek da..

Anonymkode: aed55...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Ville ringt legevakta og hørt. Da får du kompetent medisinsk svar

Anonymkode: 4c8ca...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo drøye til i morgen, men er det vits når du har såpass vondt da? Har ingen råd bortsett fra å drikke mye.

Anonymkode: 754cd...baf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du kan jo drøye til i morgen, men er det vits når du har såpass vondt da? Har ingen råd bortsett fra å drikke mye.

Hadde blod i urinen, så måtte inn idag. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde blod i urinen, så måtte inn idag. 

Dumt med blod, men bra at du dro inn! Da slipper du forhåpentligvis mer vondt nå snart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dumt med blod, men bra at du dro inn! Da slipper du forhåpentligvis mer vondt nå snart.

Er bare engstelig for kreft i blæra eller nyrene. 🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

Legevakta next. Første gang jeg fikk urinveisinfeksjon hadde jeg blodklumper i urinen og forferdelig vondt, fikk heller ikke tømt blæra. Nølte ikke med å ringe legevakta og fikk komme inn for å få antibiotika. Den virket heldigvis fort og jeg ble "frisk" dagen etter, men måtte stå på kuren i noen dager. 

Anonymkode: 761ee...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å dra til legevakt. Du kan få digital resept ved å fylle ut et spørreskjema på nett flere steder. Veldig greit 🙂

Anonymkode: 1d851...5aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Legevakta next. Første gang jeg fikk urinveisinfeksjon hadde jeg blodklumper i urinen og forferdelig vondt, fikk heller ikke tømt blæra. Nølte ikke med å ringe legevakta og fikk komme inn for å få antibiotika. Den virket heldigvis fort og jeg ble "frisk" dagen etter, men måtte stå på kuren i noen dager. 

Anonymkode: 761ee...bfb

Så godt å høre at det hjalp fort😊 Jeg fikk høre at jeg var på vei å få nyrebekkenbetennelse, så det var veldig viktig og riktig at jeg gikk idag. Til de som oppfordrer til digital resept er ikke helt greit. Hva om jeg ikke fikk idag og hadde endt opp med nyrebekkenbetennelse? Jeg måtte begynne på medisinene idag og ved blodig urin skal alltid lege tilkalles. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så godt å høre at det hjalp fort😊 Jeg fikk høre at jeg var på vei å få nyrebekkenbetennelse, så det var veldig viktig og riktig at jeg gikk idag. Til de som oppfordrer til digital resept er ikke helt greit. Hva om jeg ikke fikk idag og hadde endt opp med nyrebekkenbetennelse? Jeg måtte begynne på medisinene idag og ved blodig urin skal alltid lege tilkalles. 

De aller aller fleste har jo blod i urinen ved uvi, det er jo et av tegnene. Man skal ikke alltid ha ab selv om man har blod. Så nei man må ikke tilkalle lege. De fleste uvi på ikke gravide går Iver av seg selv og man kan fint se det an noen dager. 

Anonymkode: a466a...c81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nyrebekkenbetennelse, uten blod i urinen. Men fryktelig vondt i nyrene, høy feber og frysninger 

Anonymkode: 3acb1...378

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blod i urinen(jeg hadde det når de testet men jeg så det ikke selv.) og merket ikke selv at jeg hadde feber. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde nyrebekkenbetennelse, uten blod i urinen. Men fryktelig vondt i nyrene, høy feber og frysninger 

Anonymkode: 3acb1...378

Har ikke hatt vondt i nyrene. Kun vondt i blæra/magen, får ikke tømt meg.🙄🙄🙄🙄 Frysninger også. Men fikk antibiotika, så det går nok bedre for hver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...