AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Hei :-) Jeg ønsker egentlig bare å lufte noen angstproblematikk jeg har og er nysgjerrig om noen kanskje har lignende problem? Jeg er i slutten av 20-årene og har slitt med angst så lenge jeg kan huske, men jo mer jeg har unngått situasjoner jo verre er angsten blitt. Nå har det eskalert til at jeg ikke kan holde i ting framfor fremmede, feks en kopp eller et glass. Jeg skjelver noe innmari hvis jeg gjør det. Det har også blitt slik at jeg ikke kan spise framfor fremmede heller, skjelver i hendene og sliter med å få maten ned siden halsen strammer seg. Jeg vet løsningen er å utsette meg for dette, men herrefred det koster meg mye. Er det noen som har vært igjennom noe lignende? Nå i påsken ska jeg på hyttetur til kjæresten min hvor familien er samlet, så det blir en del mennesker og jeg prøver alt jeg kan nå for å unngå den situasjonen. Anonymkode: 3c721...12c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Får du behandling? Om du ikke er i behandling, snakk med fastlegen om hvilke muligheter som finnes der du bor. når det gjelder hytteturen virker det litt voldsomt akkurat nå, for å være ærlig. Kan du avlyse, evt si du har fått luftveissymptomer? Eneste løsning er å fokusere og ta ting i små biter. Når du kjenner at du begynner å få angst fokuser på pusten din og prøv å ta på noe fysisk som et armlene eller bordet eller en vegg e.l. ta og en titt på denne: Anonymkode: c2fbf...98d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Hva med å være føre var og heller fortelle dem om utfordringen slik at du ikke har noe å frykte og de får vite hvordan de kan håndtere det om du får et anfall. Åpenhet og kunnskap hjelper på det meste. De fleste folk er helt ok og har ingen problemer med å forholde seg til slike utfordringer og ønsker det beste for andre. Anonymkode: 91fa5...a91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå