Gå til innhold

Gallestein etter alkohol?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har jeg fått leverproblemer? Det og galleblæra er vel i ca samme område? 

Fikk mitt første «anfall» når jeg var 12. intens smerte under Høyre nederste ribbein som sprer seg overalt og ingenting hjelper (bortsett fra å kaste opp). Deretter har jeg alltid sovnet av utmattelse. 

har kanskje hatt disse anfallene 1-2 ganger i året. Fortalte det til legen og hun sa det hørtes ut som gallestein. Anfallene kommer som regel når jeg ikke har spist på en stund. 

men nå kommer det hver gang jeg har drukket. Så hvorfor skal galleblæra reagere på dette? Begynner jo å lure på om det kan være leveren, selv om smertene er helt like som de har vært ved antatt gallesteinanfall 

Anonymkode: 5b0a0...2bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gallestein pleier ofte å komme etter matinntak. Så når du skriver at anfallene som regel kommer når du ikke har spist på en stund, blir jeg usikker på om det kan være gallestein. Da jeg hadde gallestein i litt over en uke var det eneste som hjalp å spise så lite og sjeldent som mulig. 

Anonymkode: cc277...efb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gallestein pleier ofte å komme etter matinntak. Så når du skriver at anfallene som regel kommer når du ikke har spist på en stund, blir jeg usikker på om det kan være gallestein. Da jeg hadde gallestein i litt over en uke var det eneste som hjalp å spise så lite og sjeldent som mulig. 

Anonymkode: cc277...efb

Ja har lest at det kommer etter mye fet mat for eksempel, og har egentlig aldri spist det når det har skjedd. Merker med en gang jeg begynner å bli sulten at det området begynner å murre. Hjelper å spise en tørr brødskive for at smertene ikke skal eskalere.

Men hva annet kan det være? Tenker kanskje lever fordi det første anfallet kom når jeg var 12 etter en operasjon i foten. Jeg fikk paragin forte så kan ha sammenheng? Fikk også et anfall i fjor etter jeg hadde tatt Ibux. Og det har aldri vart mer enn noen timer noe som også ikke stemmer med galle? 

Anonymkode: 5b0a0...2bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...