Gå til innhold

Voldtekt og frykt for gjerningsmann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble voldtatt for tre år siden og gjerningsmannen er dømt i både tingretten og lagmannsretten. Nå har han anket videre igjen. 

Hele veien har jeg fryktet hans hevn. Når jeg har nevnt dette for psykolog og advokat blir jeg møtt med statikk om at dette ikke skjer. Dette hemmer ikke frykten min og jeg lurer på om andre i samme situasjon frykter for livet etter å ha anmeldt noen? Jeg har ikke mottatt trusler, men tenker at jeg er jo i hans hodet grunnen til at han havner i fengsel..  tørr ikke ha vinduer oppe og er redd når jeg går ute. 

Lever livet normalt med jobb og barn. Men er alltid redd. Håper å kunne snakke med likesinnede ❤

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan forstå at du tenker slik. Hadde nok gjort der selv i den situasjonen. Men hvis vi tenker logisk så vet han at han ikke kan gjøre deg noe og komme unna med det. Du vil anmelde han igjen hvis han gjør noe, er truende. Så han vil nok bare glemme deg og saken fortest mulig. Du kan eventuelt søke om besøksforbud mot han. Usikker på om du får det hvis det er lenge siden, men det får politiet vurdere. Klem til deg ❤️ for en drittsekk du har vært utsatt for 

Anonymkode: 7b2e3...bd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjansen for at han når fram til Høyesterett er jo veldig lav, så han må jo sone snart? Hvor lang straff fikk han? 

Anonymkode: 0367c...2d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Ble selv voldtatt og anmeldte, og han er ferdigsonet. Det er mange år siden nå, men frykten sitter enda i. Det er heldigvis ikke like ille som det var i begynnelsen, og jeg prøver å realitetsorientere meg selv med å tenke på at sannsynligheten for at han skal oppsøke meg igjen er ganske lav. Men selv om jeg klarer å tenke det, så klarer liksom ikke kroppen å slappe av. 

Som sagt har det blitt litt bedre enn det var, nå klarer jeg stortsett å være hjemme uten å låse døra f.eks. Og jeg prøver å tenke at jo lenger tid det går uten at han har oppsøkt meg, jo mindre sannsynlig er det at han kommer til å gjøre det. 

Jeg har faktisk tenkt på om det ville hjelpe meg å snakke med han. Det høres sikkert helt sykt ut. Men jeg kjente han veldig godt, og vi har ikke utvekslet et eneste ord etter det som skjedde. Og jeg har tenkt på om frykten min ville blitt mindre hvis vi hadde snakket sammen, men samtidig så kan det jo helt sikkert trigge gamle ting som gjør at jeg får det mye verre. Men jeg vet ikke...blir nok neppe å ta initiativ til å snakke med han, men har bare lekt med tanken. 

Har vel egentlig ingen råd til deg, annet enn å ta tiden til hjelp ❤️ Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å føle meg 100 % trygg, men man må jo bare prøve å finne en måte å leve med det...

Anonymkode: b290d...4ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 23.43):

Sjansen for at han når fram til Høyesterett er jo veldig lav, så han må jo sone snart? Hvor lang straff fikk han? 

Anonymkode: 0367c...2d4

Nå er dommen fersk og det er vel soningskø. Jeg aner ikke hvor lang den er 😕

2,5 år.

Skrevet

Tusen takk for svarene deres ❤

Jeg tenkte faktisk på å snakke, ikke med han, men til han i retten. Og bare si at jeg håper han aksepterer dommen så jeg kan  komme meg videre. Og at jeg håper han gjør noe for å hjelpe seg selv. Men det gjorde jeg ikke..  Har så mye sinne og frykt enda. Livredd for å ha døren ulåst så det er den egentlig aldri. Men idag dusjet jeg faktisk mens døren var ulåst. Det har jeg aldri gjort før. Fikk litt panikk da jeg sto der og innså at døra var ulåst. Men klarte å fortsette med dusjen. Merkelig hva man kan bli stolt av etter en sånn erfaring! 

Jeg vet at det ikke er jeg som har ødelagt livet hans. Men jeg er nokså sikker på at han mener og føler det sånn. Og det er de følelsene som kan bygge seg opp hos han jeg er livredd for... usj..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...