AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Skal kjøpe litt klær til minsten på 15 mnd. Men synes parkdressene er så stygge nå. Masse kjedelige farger osv. tenkte kjøpe fra kattnakken, men de falt ikke i smak. Trenger også tips til klær for å ha under en parkdress når vinterdressen blir for varm. Gjerne kom med tips på hva dees barn bruker 😀 Anonymkode: bd746...e6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Finn.no, og fleece-jakke/bukse Anonymkode: 23e74...5ca
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Golk har definitivt forskjellig smak når det gjelder barneklær. Selv er jeg enig med deg i at det er mye kjedelige farger nå, men mange synes det er smakfullt og pent med grålige toner på alt. Reima har en del i sterke farger, og ellers vil jeg tipse om det svenske merket Villervalla. De har veldig mye fargerikt og fint. Litt dyrt, men nå er i hvertfall toll og så videre inkludert i prisen på den svenske nettsiden, så det kommer ingen overraskelser i ettertid. Anonymkode: 3aac2...82d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Jeg liker best nøytrale farger og har en rød parkdress fra Bergans. Den er tynn, lett og har høy vannsøyle. Under bruker vi body/strømpebukse og ulldress, tynn eller tykk alt etter temperatur. Ulldressene er fra Lillelam, Reflex og Devold. Yttertøy og ull til barn er dyrt, men jeg følger med på prisene og har kun plagg kjøpt med 40-50 % rabatt. Anonymkode: 20df4...491
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 1-åringen bryr seg sikkert ikke om det er kjedelig farge på parkdressen 🙂 Vi elsker Reimadresser. Kanskje ikke så fine, men veldig gode. Mine (15 mnd og 3,5 år) bruker dobbelt lag ull under parkdressen nå. Ullundertøy under og hjemmestrikket bukse og genser over. De kaldeste dagene bruker vi fremdeles vinterdress, da bruker de tynn ulldress som mellomlag i stedet for tykk hjemmestrikk. På våte dager bruker de fleeceforet regntøy 🙂 Anonymkode: b6513...aab 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Kjøper alltid veldig fine klær, men parkdresser bryr jeg meg fint lite om selvom jeg kjøper god kvalitet. Akkurat nå bruker ungen på snart 15 mnd en softshell-dress fra Reima, den er vind og vanntett. Fashion er det jo ikke, den er vanlig blå. Men hvem bryr seg! Kler han etter været. Anonymkode: 29ea5...660
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Syns Wheat sine er fine og gode. Anonymkode: 31782...775
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 Wheat sine parkdresser er gode og fine. Under parkdressen så er det greit med ullundertøy og et lag til med ull. Anonymkode: 978cf...635
Kicki_90 Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 Her falt valget på den knallgule parkdressen fra Reima, men har ikke tatt den i bruk enda. Bruker nå en blå softshelldress fra name it. Jeg liker barneklær med sterke farger, og det har tydeligvis smittet over på ungen. Frøkna er straks 2 år, og veldig aktiv, så ullbody, genser og joggebukse/tynn ullbukse under nå på formiddagen, uten genser på ettermiddagen. Det er på Østlandet med litt kald vind, men fint vær. Vi driver mye med vann ute, så er greit med litt varme klær. Med parkdress nå ville jeg nok brukt body, strømpebukse/tights og et lag med tynt/tykt ulltøy hhv. formiddag og ettermiddag tenker jeg. Satser på å pakke vekk vinterdressene nå, og bruke softshell og parkdress fremover.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 Finn.no, der kan man jo finne eldre modeller som har andre farger. Ellers har ikke fargen noen funksjon, det viktigste er vel at den fungerer til sitt bruk. Anonymkode: 7def2...f04
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #11 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Finn.no, der kan man jo finne eldre modeller som har andre farger. Ellers har ikke fargen noen funksjon, det viktigste er vel at den fungerer til sitt bruk. Anonymkode: 7def2...f04 Vel, hovedsaklig er det selvfølgelig en personlig preferanse, jeg liker barn i glade farger. I tillegg bør fargen strengt tatt gjøre ungene lett synlig i skog og mark (og i trafikken også), og jeg synes mange av de moderne fargene feiler der. Her vi bor er det vanskelig vær om dagen. Det er kaldt om natta og tidlig om morgenen, men mye varmere, opptil 15 grader, om ettermiddagen. Hvis gutten ikke er veldig frossen av seg ville jeg ha droppet ullundertøyet, men hatt et tykt mellomlag om morgenen som kan tas av senere på dagen. Ullundertøy under parkdress blir fort for varmt i sola. Anonymkode: 3aac2...82d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #12 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Golk har definitivt forskjellig smak når det gjelder barneklær. Selv er jeg enig med deg i at det er mye kjedelige farger nå, men mange synes det er smakfullt og pent med grålige toner på alt. Reima har en del i sterke farger, og ellers vil jeg tipse om det svenske merket Villervalla. De har veldig mye fargerikt og fint. Litt dyrt, men nå er i hvertfall toll og så videre inkludert i prisen på den svenske nettsiden, så det kommer ingen overraskelser i ettertid. Anonymkode: 3aac2...82d Fant en ensfarget dress på Villervalla jeg tenkte å bestille, men så den inneholdt polyuretan (PU) så da uteble den. Ikke veldig miljøvennlig 😒 Anonymkode: bd746...e6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #13 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1-åringen bryr seg sikkert ikke om det er kjedelig farge på parkdressen 🙂 Vi elsker Reimadresser. Kanskje ikke så fine, men veldig gode. Mine (15 mnd og 3,5 år) bruker dobbelt lag ull under parkdressen nå. Ullundertøy under og hjemmestrikket bukse og genser over. De kaldeste dagene bruker vi fremdeles vinterdress, da bruker de tynn ulldress som mellomlag i stedet for tykk hjemmestrikk. På våte dager bruker de fleeceforet regntøy 🙂 Anonymkode: b6513...aab Jeg er veldig glad i Reima, men de helårsdressene er jo fulle av all slags fargesplæsj Typ disse: Anonymkode: bd746...e6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #14 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finn.no, der kan man jo finne eldre modeller som har andre farger. Ellers har ikke fargen noen funksjon, det viktigste er vel at den fungerer til sitt bruk. Anonymkode: 7def2...f04 Har kjøpt på Finn en gang og rikk tilsendt i posten. Men det manglet deler på en jakke (miniature) og dressen (wheat) hadde hull i lommene. Det hadde ikke selger opplyst om. Orket ikke styret med å heve kjøpet. Hun mente hun kunne slå av 200 (betalte 700) mot at hun fikk dressen tilbake .. ble bare rot. Anonymkode: bd746...e6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #15 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fant en ensfarget dress på Villervalla jeg tenkte å bestille, men så den inneholdt polyuretan (PU) så da uteble den. Ikke veldig miljøvennlig 😒 Anonymkode: bd746...e6f Å? Jeg trodde det var et av de bedre stoffene, hva anbefaler du i stedet? Anonymkode: 3aac2...82d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #16 Skrevet 3. april 2021 Hva slags farger liker du da? Anonymkode: dc38d...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå