maseprateren Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Figuren viser andel i privathusholdninger som bor alene, etter kjønn og alder. Hva er årsaken til at det er flere kvinner enn menn som bor alene etter de har fylt 60?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Hvorfor tror du de blir forlatt? Anonymkode: add5a...abb 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Skrevet 2. april 2021 Kvinner lever jo lengre da.. Dessuten er det flere kvinner enn menn som tar initiativ til skilsmisse. Anonymkode: d63a8...6f4 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Skrevet 2. april 2021 Menn dør tidligere enn kvinner. Anonymkode: d060e...1f7 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 maseprateren skrev (1 minutt siden): Figuren viser andel i privathusholdninger som bor alene, etter kjønn og alder. Hva er årsaken til at det er flere kvinner enn menn som bor alene etter de har fylt 60? Hmh, merkelig. Lurer på hva det kommer av? Ja, lurer virkelig på hva det kommer av? Anonymkode: 99e3b...c03 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 I følge tråder her inne vil menn ha yngre kvinner - så da blir vi kvinner enslige når vi runder 50-60🥴 Anonymkode: 5822d...a8c 1
maseprateren Skrevet 2. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn dør tidligere enn kvinner. Anonymkode: d060e...1f7 Forventet levealder ved fødsel i Norge 2018 er for kvinner 84,49 år, og for menn 81 år. Forskjellen mellom kvinner og menns forventede levealder synker. Hovedårsaken er at dødsfall for yngre menn har gått ned Det er jo snakk om noen få år selv om damer lever lenger
maseprateren Skrevet 2. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2021 En annen ting jeg glemte å ta med er at 18% av menn anser seg som ensomme mens 24% av damene gjorde det. Lurer på om det er de damene som bare har spilt på sex som ender opp alene og at de som er flinke til å lage mat, vaske, pynte seg er de som blir værende i forhold. Kan det være så enkelt at damer etter fylte 60 år ikke er seksuelt attraktive?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Skrevet 2. april 2021 maseprateren skrev (5 minutter siden): En annen ting jeg glemte å ta med er at 18% av menn anser seg som ensomme mens 24% av damene gjorde det. Lurer på om det er de damene som bare har spilt på sex som ender opp alene og at de som er flinke til å lage mat, vaske, pynte seg er de som blir værende i forhold. Kan det være så enkelt at damer etter fylte 60 år ikke er seksuelt attraktive? Menn er ikke seksuelt attraktive etter de er fylt 60 år heller. Eneste som gjør dem attraktive da er lommeboka. Det hender man ser seksuelt attraktive kvinner og menn i den alderen, men de er virkelig ikke mange. Uansett, jeg er selv kvinne, har ikke fylt 30 år enda og holder meg unna menn. Jeg vet at jeg kun utnyttes for sex uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymkode: 0d1c0...b61 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #10 Skrevet 2. april 2021 8 minutter siden, maseprateren said: Lurer på om det er de damene som bare har spilt på sex som ender opp alene og at de som er flinke til å lage mat, vaske, pynte seg er de som blir værende i forhold. Kan det være så enkelt at damer etter fylte 60 år ikke er seksuelt attraktive? 😅 Anonymkode: add5a...abb
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #11 Skrevet 2. april 2021 Forventet levealder! Anonymkode: d4146...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #12 Skrevet 2. april 2021 Min mann er 17 år eldre en meg så er nok mulig at jeg nok ender opp alene når jeg er over 60. Anonymkode: 59072...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 maseprateren skrev (26 minutter siden): Forventet levealder ved fødsel i Norge 2018 er for kvinner 84,49 år, og for menn 81 år. Forskjellen mellom kvinner og menns forventede levealder synker. Hovedårsaken er at dødsfall for yngre menn har gått ned Det er jo snakk om noen få år selv om damer lever lenger Tradisjonelt har menn inntil nylig vært 5-10 år eldre enn partner og da utgjør kortere levealder en forskjell når det kommer til dødstidspunkt likevel. Anonymkode: 5105d...cea
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 Det er to åpenbare grunner: Menn er eldre enn partneren i snitt, samtidig som de ikke lever like lenge. Unge damer er kresne, og mange yngre menn blir valgt bort. For at det skal gå opp må nødvendigvis flere eldre damer leve uten en partner. Anonymkode: 3d0a3...c15
maseprateren Skrevet 2. april 2021 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er to åpenbare grunner: Menn er eldre enn partneren i snitt, samtidig som de ikke lever like lenge. Unge damer er kresne, og mange yngre menn blir valgt bort. For at det skal gå opp må nødvendigvis flere eldre damer leve uten en partner. Anonymkode: 3d0a3...c15 TS Gratulerer jeg tror du løste det for meg. Forstår mer nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå