Gå til innhold

Har alle koseklær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes å bytte pga hygiene blir en smule hysterisk, med mindre man jobber supertett på veldig store mengder folk eller i en eller annen grisete jobb.

Jeg foretrekker jeans/tights og tettsittende klær hjemme fordi jeg føler meg mer samlet og holdt. Hvis jeg har på løse bukser blir jeg daff. Sjangsen for at jeg får ting gjort er sikkert minst dobbelt så stor om jeg har på meg noe som samler meg.

Anonymkode: 46065...c11

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh elsker koseklær.. skifter alltid når jeg kommer hjem, av med jeans og bh.. på med oversized hettegenser og kosesokker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og etter ett år på hjemmekontor så er de utslitt og jeg må ha nye 😉 jeg jobber som leder innen IT, og jeg går stort sett i hettegenser eller ullgenser og joggebukse, men skifter over til skjorte/bluse i ledermøter. Vi må ta fordelene vi kan få med hjemmekontor, og terskelen for å ringe meg er lavere når jeg er mer uformell 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM "koseklær" defineres som noe man ikke drar på jobb, eller går på butikken med -så har iaf. jeg "kose-bukser".  AKA  "joggings" :Nikke: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjør er å ta på romslige og mer behagelige klær når jeg kommer utenfra. Bomullskjoler er best. Eller tights og en topp. 

Men dere som tenker på bakterier, pollen osv. Har dere ikke besøk noen gang? Må folk bytte klær før de går inn til dere? Og hva med barn og tenåringer? Det blir helt tullete hysterisk sånn at det går under OCD

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ikke koseklær, pysjamas eller lignende. Enten går jeg i jeans/ skjørt eller så går jeg i turklær. Sove gjør jeg kliss naken.

Anonymkode: 55837...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SoWhat? skrev (7 timer siden):

Det første jeg gjør er å ta på romslige og mer behagelige klær når jeg kommer utenfra. Bomullskjoler er best. Eller tights og en topp. 

Men dere som tenker på bakterier, pollen osv. Har dere ikke besøk noen gang? Må folk bytte klær før de går inn til dere? Og hva med barn og tenåringer? Det blir helt tullete hysterisk sånn at det går under OCD

Jeg synes personlig det er ekkelt å ikke bytte, særlig om dagen har inneholdt tur på offentlig transport, eller lignende. Men forstår jo at det ikke er farlig, og prakker ikke på andre at de må gjøre det slik. 

Når det gjelder gjester går disse litt rundt i stua, sitter i sofaen, sitter ved spisebordet, bruker kanskje gjestetoalettet. De er aldri i TV stua, eller på soverommet. Jeg og mannen som bor her ligger i sofaen, med beina opp, legger beina på stuebordet, ligger i armkroken til hverandre, så det blir noe annet.

Og er på ingen måte helt hysterisk på dette. Jeg beholder selvfølgelig kjolen og strømpene på om jeg er hjemom etter jobb, og skal ut igjen på kvelden. 

Anonymkode: 60f0f...da0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor kjøper du disse? Og kommer det knær i buksene? 

Anonymkode: 94a60...a14

Jeg antar at du spør om kasjmir: Med unntak av noen få ting jeg har kjøpt hos Kashmina, har jeg bestilt alt fra Boozt og Zalando, av litt forskjellige merker.

Og ja, slike bukser blir slappe med knær, men av en eller annen grunn føler jeg meg litt fin i dem likevel...

Anonymkode: 196e4...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg gjør når jeg kommer hjem er å skifte til kosetøy. Må kjøpe litt nytt da begynner å bli gammelt det jeg har🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der med sofaen virker ganske hysterisk. Får dere panikk om gjestene setter seg? Blir de forvist til pinnestoler som dere desinfiserer etterpå?

For all del, forstår det jo om man har vært i fjøset eller jobbet på rigg, men skifte fordi man har tatt bussen? Virkelig?

Anonymkode: 8fd73...fb5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller det ikke koseklær men bruker det daglig. Jeg vokste ikke opp med noe slikt  og brukte det heller ikke da jeg var yngre så det er noe jeg etterhvert har funnet ut er behagelig selv. Reiser sjelde kollektivt så sofaen tenker jeg ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes å bytte pga hygiene blir en smule hysterisk, med mindre man jobber supertett på veldig store mengder folk eller i en eller annen grisete jobb.

Jeg foretrekker jeans/tights og tettsittende klær hjemme fordi jeg føler meg mer samlet og holdt. Hvis jeg har på løse bukser blir jeg daff. Sjangsen for at jeg får ting gjort er sikkert minst dobbelt så stor om jeg har på meg noe som samler meg.

Anonymkode: 46065...c11

Fascinerende.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ingen koseklær. Jeg har bare opplevd én kjæreste som hadde koseklær. 

Anonymkode: 66044...7ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i allefall endel mjuke og varme koseklær som jeg bruker hjemme. Trenger ikke være stygge klær bare pga det er koseklær/behagelige klær 

Selv så bruker jeg mest ull og kashmir, har bukser i ull eller kashmir, men også en onepice i kashmir (som jeg nesten har bodd i i hele vinter). Eller jeg bruker merinoullstrømpebukse og ullkjole (det bruker jeg gjerne ute blant folk også). Og alltid ullsokker på beina. 

Vanlige joggebukser bruker jeg lite, kanskje litt når det er varmere ute 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva om noen kommer på besøk da?  Har du koseklær til låns da eller? Eller er det kun kjøkken da? Herre min hatt, har koseklær, men det er fordi noe er mer behagelig og gå i.

Anonymkode: 11936...2c5

SoWhat? skrev (12 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det der med sofaen virker ganske hysterisk. Får dere panikk om gjestene setter seg? Blir de forvist til pinnestoler som dere desinfiserer etterpå?

For all del, forstår det jo om man har vært i fjøset eller jobbet på rigg, men skifte fordi man har tatt bussen? Virkelig?

Anonymkode: 8fd73...fb5

Nå bruker jeg ikke koseklær først og fremst pga drit i fra andre klær men  ene og alene pga komfort.

Men er vennene på besøk hos meg så spiser vi gjerne litt før vi drøser på sofaen og enten har de med seg en kosebukse eller de spør om jeg har noe de kan låne og røske på seg. Jeg har vært på julebordsmiddag hos de pent pyntet men hadde med meg onepice'en så satt vi i sofaen etterpå å spiste klementiner, drakk vin og så julefilm, alle i koseklær.

Nå befinner jeg meg heldigvis ikke i noe uptight vennegjeng, så slikt er veldig vanlig hos oss.

Betyr ikke at jeg ikke tar imot folk uten koseklær, men stort sett har venner alltid med seg det uansett, igjen det er nesten en hellig handling 😅

Sitat

Anonymkode: 8817b...591

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå bruker jeg ikke koseklær først og fremst pga drit i fra andre klær men  ene og alene pga komfort.

Men er vennene på besøk hos meg så spiser vi gjerne litt før vi drøser på sofaen og enten har de med seg en kosebukse eller de spør om jeg har noe de kan låne og røske på seg. Jeg har vært på julebordsmiddag hos de pent pyntet men hadde med meg onepice'en så satt vi i sofaen etterpå å spiste klementiner, drakk vin og så julefilm, alle i koseklær.

Nå befinner jeg meg heldigvis ikke i noe uptight vennegjeng, så slikt er veldig vanlig hos oss.

Betyr ikke at jeg ikke tar imot folk uten koseklær, men stort sett har venner alltid med seg det uansett, igjen det er nesten en hellig handling 😅

Er dere tenåringer?  Voksne folk har vel ikke med seg "kosebukse" når de skal i middagsselskap? Eller?? 😄 kanskje dette blir det nye typisk norske. Hadde ikke overrasket meg 

Altså. Man må klare å kle seg både pent og så behagelig at man klarer å sitte i sofaen etter maten. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Er dere tenåringer?  Voksne folk har vel ikke med seg "kosebukse" når de skal i middagsselskap? Eller?? 😄 kanskje dette blir det nye typisk norske. Hadde ikke overrasket meg 

Altså. Man må klare å kle seg både pent og så behagelig at man klarer å sitte i sofaen etter maten. 

37, de fleste vennene mine er i samme aldersgruppen. Hva vi klarer er en ting, hva vi velger å gjøre når vi er på besøk til hverandre en noe annet. Vi velger heldigvis å ha det mest behahelig, fatte og begripe hæ, helt uforståelig😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

37, de fleste vennene mine er i samme aldersgruppen. Hva vi klarer er en ting, hva vi velger å gjøre når vi er på besøk til hverandre en noe annet. Vi velger heldigvis å ha det mest behahelig, fatte og begripe hæ, helt uforståelig😅

Jeg syns det er litt rart ja, for jeg tenker på jentekvelder da vi var tenåringer. Dette var nytt for meg, så da er det naturlig å reagere også. Jeg vil nok syns det er rart uansett at voksne folk tar med seg "kosebukse" i middagsselskap altså. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er litt rart ja, for jeg tenker på jentekvelder da vi var tenåringer. Dette var nytt for meg, så da er det naturlig å reagere også. Jeg vil nok syns det er rart uansett at voksne folk tar med seg "kosebukse" i middagsselskap altså. 

Jo men du om det, heldigvis er dette helt normalt for min vennegjeng. Når det er middag, film og kos blir det stort sett det. Ville jo ikke tatt den med i et middagsselskap med andre mennesker der vi ikke skulle "daffe" i sofaen etterpå men dette sier vel seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...