Gå til innhold

Blokkere venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne jeg har hatt mye kontakt med på Snapchat og Messenger siste året. Bor i hver vår by. Nå har hun tydeligvis fått seg kjæreste, men gidder ikke svare når jeg spør litt om ham. Sender bare selfies av seg selv, litt bilder av han og bilder av all alkoholen de drikker. Ikke bra, da jeg har fanga opp at hun nok er avhengig. Og nå driver de stort sett og drikker og knuller. 🤪 

Jeg er irritert fordi jeg plutselig er helt uinteressant og får bare i teite snapper om dem to. Og greia er, at når dette blir slutt, for det vet jeg det blir, så kommer hun sikkert tilbake for å klage over hvor dum han var. Han ser ikke ut som en moden og ansvarlig familiefar akkurat. Så nå har jeg bare lyst til å blokkere henne for å slippe selfies med filter fra helvete, bilder av han og mengder sprit og øl de tyller i seg. Og ikke minst for å slippe å måtte være støttende venninne som plutselig er bra nok når det blir slutt. Orker faen ikke. Men det føles så drastisk å blokkere også. Og nei, vi er ikke 18, men voksne. 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av, gi henne litt tid. Ikke er du en god veninne heller når du skriver at det kommer til å bli slutt. Blokkerer du så er du ihvertfall helt på viddene.

Kom deg ut og gå en tur!

Anonymkode: 415f2...780

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slapp av, gi henne litt tid. Ikke er du en god veninne heller når du skriver at det kommer til å bli slutt. Blokkerer du så er du ihvertfall helt på viddene.

Kom deg ut og gå en tur!

Anonymkode: 415f2...780

Jeg kjenne henne. Hun velger de verste mennene og det blir alltid slutt etter en kort tid. 

Jeg er pisslei voksne som oppfører seg som de er 17. 

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke ta bort varslinga, så åpner du snappene og meldingene når du orker? 

På Snapchat ja. Men ikke på Messenger bare for henne. Og hun kan finne på å plutselig sende det samme på snap, Messenger og SMS samtidig. For eksempel likt bilde tre ganger etter hverandre  i hver kanal. 

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en hyggelig melding om at du tar pause fra sosiale medier,,, pakk det inn 😅 Gjør om på innstillinger på profiler. Si: ring meg om du vil snakkes 🙂 Hun har nok stort behov for oppmerksomhet....🙄,, noe du kan gi heart to heart 😉 Da vil det nok avta ! 

Anonymkode: 4b4a3...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På Snapchat ja. Men ikke på Messenger bare for henne. Og hun kan finne på å plutselig sende det samme på snap, Messenger og SMS samtidig. For eksempel likt bilde tre ganger etter hverandre  i hver kanal. 

Anonymkode: 0e580...209

Så hun ØSER ut i alle kanaler ?? Det er ikke normalt 🤣

Anonymkode: 4b4a3...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke være så direkte at du sier fra om at du ikke ønsker fyllebilder, men at du gjerne treffes for å prate? Hva har dere egentlig felles - dere høres veldig ulike ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Send en hyggelig melding om at du tar pause fra sosiale medier,,, pakk det inn 😅 Gjør om på innstillinger på profiler. Si: ring meg om du vil snakkes 🙂 Hun har nok stort behov for oppmerksomhet....🙄,, noe du kan gi heart to heart 😉 Da vil det nok avta ! 

Anonymkode: 4b4a3...23a

Smart! 👍

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 0e580...209

Bare latt henne holde på, men ikke engasjert meg når hun kom og klaget etter forholdet var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hun ØSER ut i alle kanaler ?? Det er ikke normalt 🤣

Anonymkode: 4b4a3...23a

Nei, det er spesielt. Har ingen andre som holder på sånn. Og er så lei av hundre selfies der hun later som fokuset er på noe annet enn henne. 

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Bare latt henne holde på, men ikke engasjert meg når hun kom og klaget etter forholdet var over.

Greia er at jeg vet ikke om jeg klarer å bare la være å engasjere meg når det tar slutt. Og derfor er det kanskje best å være føre var. Dessuten er jeg møkk lei fyllebilder og selfies. 

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På Snapchat ja. Men ikke på Messenger bare for henne. Og hun kan finne på å plutselig sende det samme på snap, Messenger og SMS samtidig. For eksempel likt bilde tre ganger etter hverandre  i hver kanal. 

Anonymkode: 0e580...209

Du kan jo mute messenger? Jeg har gjort det på en par som virker forstyrrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råååsa skrev (2 minutter siden):

Du kan jo mute messenger? Jeg har gjort det på en par som virker forstyrrende. 

Kan man mute bare en person?

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan man mute bare en person?

Anonymkode: 0e580...209

Ja, det kan du. Da legger meldinga seg i spam, og da må du gå dit å se den. Trykk på utropstegn inne på meldinga, og så på ignorer. 

Jeg anbefaler deg å være forsiktig med blokkeringa. Selv om hun irriterer deg nå, så kan hun være en venn du vil ha i fremtiden. Venner vokser ikke på trær😉

Endret av Råååsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råååsa skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan du. Da legger meldinga seg i spam, og da må du gå dit å se den. 

Jeg anbefaler deg å være forsiktig med blokkeringa. Selv om hun irriterer deg nå, så kan hun være en venn du vil ha i fremtiden. Venner vokser ikke på trær😉

 Det har du rett i. Men akkurat dette kan jeg ikke ha toleranse for. Og det føles drastisk å blokkere helt i alle kanaler. 

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Råååsa
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 Det har du rett i. Men akkurat dette kan jeg ikke ha toleranse for. Og det føles drastisk å blokkere helt i alle kanaler. 

Anonymkode: 0e580...209

Det er lov å bli lei. Ta deg en pause fra henne, og kryss fingre for at hun vokser litt opp i mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du kontakt med henne og så sier du at du ikke ønsker mer selfie med filter og fyllebilder fra henne.

Slutt å vær så tafatt. 

Og så kan du jo slå av varsel og mute folk i tillegg til å si ifra. 

Blokkering er en feighetsløsning. Jeg hater folk som går rett på blokkering uten at man får vite hvorfor. 

Anonymkode: e1fc6...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat at de knuller og drikker er deres business. ellers forstår jeg at du blir lei. har selv en veninne som kun bryr seg om shady menn, og jeg er kun god nok når det er konflikter, og/eller brudd.

har slitt ekstremt selv uten at hun på noen måte har vært der. tenker ikke som psykolog, men en venn å gå en tur med eller finne på noe. jeg kommer ikke til å blokkere, men kommer heller ikke til å være der ved neste krise...😏

Anonymkode: acbff...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tar du kontakt med henne og så sier du at du ikke ønsker mer selfie med filter og fyllebilder fra henne.

Slutt å vær så tafatt. 

Og så kan du jo slå av varsel og mute folk i tillegg til å si ifra. 

Blokkering er en feighetsløsning. Jeg hater folk som går rett på blokkering uten at man får vite hvorfor. 

Anonymkode: e1fc6...17e

Hun får ikke med seg ting. Glemmer det raskt. Ubehandlet ADHD. Så vet ikke om det funker. 
jeg er ikke tafatt, din gnom. 

Anonymkode: 0e580...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...