Gå til innhold

Mensen har forandret seg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste gangene jeg har hatt mensen så har jeg mistet mye blod, mer enn før. I morges det var så vidt jeg kom meg på do, så ille var det.. Så roer det seg litt ned. Det verste er at jeg gruer meg til natten, redd for at det skal gå gjennom, selv om jeg bruker nattbind. I tillegg er jeg mye svimmel før, under og etter mensen. Går på jerntabletter også.

Er det normalt? At det forandrer seg sånn plutselig? 

Anonymkode: 932a1...082

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mens har endret seg mange ganger, såpass forandring en gang at jeg dro til gynekolog. Hun sa at det var helt normalt, hormonene bestemmer. 

Anonymkode: c51ab...17c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mens har endret seg mange ganger, såpass forandring en gang at jeg dro til gynekolog. Hun sa at det var helt normalt, hormonene bestemmer. 

Anonymkode: c51ab...17c

Jeg går til gynekolog en gang hvert år, og hver gang spør han meg om mensen har forandret seg. Det er vel vanlig, da. Som du sier, hormonene bestemmer. Men blir jo litt redd pga mengden jeg ser.

Anonymkode: 932a1...082

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt det du beskriver. Like normalt som og ikke ha problemer. Hva med å bruke menskopp på natten? Ingen risiko for at det lekker og du kan sove helt 100% trygt

Anonymkode: b6bec...bc7

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor gammel du er, men det er vanlig at blødningsmønsteret endrer seg i perimenopausen, den lange forfasen av overgangsalderen. Den starter gjerne i midten av 40-årene.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...