Arkana Skrevet 28. august 2005 #21 Skrevet 28. august 2005 Man kan fint være sunn og ta vare på kroppen sin selv om man spiser snop mer enn én gang i mnd.
Gjest Violetta Skrevet 28. august 2005 #22 Skrevet 28. august 2005 For meg handler det om egen helse og eget velvære. Hva som er politisk korrekt eller ikke gir jeg faktisk blaffen. En av fordelene ved å være over 40! ← Å, så det er bare enda bedre enn å være over 30? Jippi!
Brunhilde Skrevet 28. august 2005 #23 Skrevet 28. august 2005 Man kan fint være sunn og ta vare på kroppen sin selv om man spiser snop mer enn én gang i mnd. ← Nå presiserte jeg at det gjaldt EGEN helse og EGET velvære. Jeg har det ikke godt i kroppen min om jeg tilfører den for mye sukker for ofte. Jeg har ikke sagt at andre som spiser godteri hver dag er usunne, har jeg?
~umulia~ Skrevet 28. august 2005 #24 Skrevet 28. august 2005 Spiser stort sett det jeg vil, når jeg har lyst på det; for det tror jeg er sunt for sjelen. Drikker så og si aldri brus, for jeg liker ikke boblene. Mørk sjokolade og grønn te unner jeg meg i perioder hver dag.
Nanella Skrevet 28. august 2005 #25 Skrevet 28. august 2005 Spiser snop og drikker brus i helgene, prøver så godt jeg kan å holde meg til det, men i perioder kan jeg spise oftere og andre ganger mindre. Så lenge jeg holder vekten min og trener regelmessig er det ikke sååååååååå nøye. Liker å kunne kose meg med det jeg har lyst på, værste jeg vet er de som aldri kan spise det de har lyst på selv om de er slanke og normale. Skjønner jo om det er snakk om overvekt etc. men dagens sunnhetsideal og slanking har gått litt over styr for min del.
Gjest Catwoman Skrevet 29. august 2005 #26 Skrevet 29. august 2005 Spiser når jeg har lyst på. Men nå liker jeg hverken brus, potetgull eller noe slag godteri... sånn vingummi ol. greier. Så det er sjokolade det går i. I peiroder spiser jeg kanskje litt hver dag, noen ganger kan det gå lenge imellom. Og bare de mørke fra 50% kakao opptil 86% kakao.
hilli Skrevet 30. august 2005 #27 Skrevet 30. august 2005 Jeg er svak for potetgull, men kjøper det ca en gang i mnd. Ellers spiser jeg smågodt på kino så det blir ikke så ofte. Sjokolade går i rykk og napp, men spiser kun mørk sjokolade til kaffe etter middag. Brus liker jeg ikke noe særlig bortsett fra en sjelden gang til junk-food. Det hender at vi spiser dessert/kaker i helgene.
aline Skrevet 30. august 2005 #28 Skrevet 30. august 2005 phju... leste første side og tenkte; så ekkelt mange flinke mennesker det er her inne! (og ja, jeg synes folk er flinke som klarer å legge usunne vaner kun til helgene, jeg prøver og prøver og får det ikke til,.) jeg spiser nesten aldri potetgull og sånt, og sjelden godteri som ikke er sjokolade, brus drikker jeg ikke, men sjokolade derimot.... må ha!!! i gode perioder klarer jeg å holde det til en helgedag + en dag til i uka, resten av tiden spiser jeg vel litt nesten hver dag.
Gjest Gjesta Skrevet 30. august 2005 #29 Skrevet 30. august 2005 Når det gjelder usunne ting, må jeg legge til at jeg stapper i meg ca en eske Läkerol om dagen, spesielt i situasjoner hvor jeg leser og styrer til langt på kveld. Om det ikke er fetende, er det i hvertfall ikke så veldig sunt (Men for mange er det jo slik at sunt=>slankende, og motsatt)
Gjest 1111 Skrevet 30. august 2005 #30 Skrevet 30. august 2005 Blir ikke magen din veldig i ulage da, Elphaba? Det gjør i alle fall min etter fem Lakerol-pastiller
Gjest Gjesta Skrevet 30. august 2005 #31 Skrevet 30. august 2005 Blir ikke magen din veldig i ulage da, Elphaba? Det gjør i alle fall min etter fem Lakerol-pastiller ← Merkelig nok ikke, og jeg har en mage som reagerer på det meste av drops osv som inneholder kunstig søtstoff. Jeg har faktisk endt opp sengeliggende med store magesmerter pga. Dietorelle-karameller, men Läkerol tåler jeg.
Gjest piaf Skrevet 30. august 2005 #32 Skrevet 30. august 2005 (Men for mange er det jo slik at sunt=>slankende, og motsatt) Jeg merket meg også at det ble litt snakk om slanking her, og konstaterte at sunt for mange synes å bety slankende. Presiserer derfor gjerne at jeg ikke tenkte i de baner da jeg skrev innlegg i denne tråden. Ifølge min overbevisning behøver ikke slanking å være sunt, og slett ikke lightprodukter. Når jeg feks leser tråder her om woking uten fett forstår jeg at jeg lever på en litt annen planet i så henseende: Jeg er ikke så redd for fett, ihvertfall ikke med mindre det er herdet, eller (til en hvis grad) mettet. Er atskillig mer skeptisk til lightprodukter med aspartam, konserveringsmidler og tilsetningsstoffer. Sånn sett står jeg gjerne fram som en fettspiser! (sukker, derimot, er en annen sak ).
Gjest Gitte Skrevet 30. august 2005 #33 Skrevet 30. august 2005 (endret) Før: når jeg ville, fredag lørdag og søndag som kosedager med typen.. (veldig lurt) la på meg 15 (forbanna) kg Nå: prøver med alle kluter å bare spise på lørdager og har faktisk blitt ganske flink er like glad i sjokolade som potetgull som smågodt, så alt går i grisen. Dessert spiser vi aldri, men har 3 brett med svenskebrus stående i boden, så går nok et par bokser i uka. Men faen heller.. her jogger jeg, spiser ekkel havregrøt til frokost, frukt som mellommåltid, middag uten saus, ikke mat mer enn to timer før trening, ikke etter kl 20 bla bla bla... 2 bokser med brus i uka skal jeg ha. ja! Endret 30. august 2005 av Gitte
Gjest 1111 Skrevet 1. september 2005 #34 Skrevet 1. september 2005 Merkelig nok ikke, og jeg har en mage som reagerer på det meste av drops osv som inneholder kunstig søtstoff. Jeg har faktisk endt opp sengeliggende med store magesmerter pga. Dietorelle-karameller, men Läkerol tåler jeg. ← Heldig du er! Kan ikke være nær en Lakerol-eske uten å bli oppblåst og syk i magen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå