Gå til innhold

Usunne ting

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er bare nysgjerrig. Hvor ofte spiser dere potetgull, godteri, sjokolade, kaker, og brus - altsaa det som er en smule usunt? :sjenert:

Jeg proever aa begrense meg til aa spise saanne ting i helgene. Det gjoer at jeg gleder meg ekstra mye til helgen! :)

Men hva med dere?

Endret av Merenwen
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Sjokolade og potetgull etc en gang i uken (normalt fredager). Kan hende en kake/boller/vafler andre dager i helgen. Drikker ikke brus med sukker.

Skrevet

Godterier (snop, chips, kaker etc.) er det sjelden jeg spiser, kanskje èn gang i mnd? Er ikke særlig begeistret for det, men er derimot svak for oster, viner osv.

Skrevet

Spiser snop/potetgull og drikker brus én gang i uka, enten fredag eller lørdag, alt ettersom. Selvsagt hender det jo det blir litt andre dager også, det kommer an på. Jeg baker en del, så i perioder kan jeg spise kake hver dag, og så kan det gå ukevis mellom gangene.

Skrevet

Spiser det når jeg har lyst på. Men jeg spiser alltid bare bittelitt, for jeg klarer ikke mengder. Så da gjør det ikke noe.

Skrevet

Blir kanskje litt for ofte :rodme: Prøver å holde det til helgene for sunnhetens skyld, men det er ikke alltid det er tilfelle.

Skrevet

På lørdager. Hender jeg unner meg en bitteliten sjokoladebit elns etter middag i uken også, som dessert. Det er faktisk et veldig godt tips jeg har fått av en ernæringsfysiolog, for da slipper man å gå å ha veldig lyst på noe søtt. Med en liten bit er nemlig søthungeren dekket. :)

Skrevet

Jeg spiser aldri potetgull og drikker ikke brus, hverken med sukker eller light.

Spiser heller ikke snop, med unntak av sjokolade: Belgisk konfekt 3-4 ganger i året, kanskje, og 70 % mørk sjokolade en gang i blant i helgene.

Enkelte helger lager vi kake e.l. til dessert, vi kjøper croissants og lager café au lait eller scones med rosiner til te, eller vi har dessert når vi spiser bedre middager på restaurant. Nå i sommer har det nok blitt noe av dette så og si hver helg (vi har hatt mye å feire... ;) ) men ellers i året er det sjeldnere enn en gang i uka. :)

Jeg har de siste årene blitt mye mer bevisst på å begrense sukkerinntaket, og tenker derfor at jeg ikke vil spise noe med mye sukker med mindre det er "verdt det", dvs at det dreier seg om virkelig god kake, konfekt eller dessert.

Skrevet

Vi prøver å begrense oss til helgen, dvs fredag og lørdag. Det er enklere nå etter at vi fikk barn, for vi er enige om at det ikke skal være godterispising hver dag, og derfor må vi jo sette et eks selv.

Drikker sjeldent brus med sukker, det blir en light-variant eller farris-lignende drikke.

Skrevet

Jeg spiser hverken chips, snop eller drikker brus. Min svakhet er is ...

Skrevet

Kan jo legge til at jeg bare drikker light-brus, ikke vanlig brus. Kaker og desserter spiser jeg så og si aldri, bortsett fra i familiemiddager og slikt. Min svakhet er nok potetgull...

Skrevet

Det går veldig i perioder. Søtt er jeg ikke så glad i, men i det siste har jeg nok spist litt mye smågodt, for jeg har jobbet til 20-21 hver kveld. Men jeg kjøper for maks. 10kr/gang, så om det egentlig er MYE, vet jeg ikke :ler:

Kaker liker jeg ikke, potetgull kjøper vi sjelden, og av brus liker jeg bare cola. Men for det meste går det i vann med kullsyre. Cola drikker jeg kanskje 2-4 ganger/mnd.

Men ost og vin, derimot. Dét er godt, det :)

Skrevet

Jeg spiser altfor mye sjokolade og kaker. I perioder hver dag, men jeg prøver jo å holde det til helgene. Potetgull spiser jeg ikke så ofte, kanskje annenhver helg, og da ikke så mye.

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Jeg synes folk er veldig politisk korrekte her, så jeg får ta på meg ansvaret for å representere motsetningen. Jeg drikker alt for mye brus, spiser alt for mye snop og usunne ting, og slik er det! :ler:

Dessuten er jeg overbevist om at kunstige søtningsstoffer i brus alt i alt er verre en sukker i brus. Derfor drikker jeg aldri lightbrus av noen type, og synes farris smaker pyton.

Endret av Violetta
Skrevet
Jeg synes folk er veldig politisk korrekte her, så jeg får ta på meg ansvaret for å representere motsetningen. Jeg drikker alt for mye brus, spiser alt for mye snop og usunne ting, og slik er det!  :ler:

:klappe:

Gjest WaterWaves
Skrevet

Litt for ofte. :rodme: Elsker søtsaker og spiser gjerne hver dag. Jeg er ikke feit, men litt rund i kantene kan man si.

Skrevet

Hvorfor i all verden er det politisk korrekt å prøve å leve sunt? :overrasket:

Jeg lever forholdsvis sunt og spiser så og si aldri chips. Koser meg gjerne med iskrem eller mørk sjokolade hvis jeg skal ha noe godt, men det blir som regel ikke mer enn en gang eller to i måneden.

Drikker lightbrus eller vann med kullsyre og tror sukker er mer skadelig enn kunstige søtstoffer, mye pga mengdene man får i seg.

Skrevet

Jeg prøver å begrense sjokolade og popcorn (mine laster) til helgen, spiser også dessert eller kake i helgen. Det blir sjeldent noe usunt i uken, det eneste er Pepsi Max som jeg drikker nesten hver dag :forvirret:

Gjest Violetta
Skrevet
Hvorfor i all verden er det politisk korrekt å prøve å leve sunt?  :overrasket:

Er det ikke det mener du?

Skrevet
Hvorfor i all verden er det politisk korrekt å prøve å leve sunt?  :overrasket:

Er det ikke det mener du?

For meg handler det om egen helse og eget velvære. Hva som er politisk korrekt eller ikke gir jeg faktisk blaffen. En av fordelene ved å være over 40! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...