Gå til innhold

Tannfelling.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Vi har fått oss hund, blandings hund av stor molossertype, og jeg stusser litt på dette med tannfelling og alder. 

Hunden kan virke eldre ut enn det selger har oppgitt pga den mistet alle melketenner så tidlig. Str, modenhet osv tilsier ikke at den er eldre enn det selger har oppgitt. 

Dyrlegene (to stk) mente at hunden tilsynelatende pga tannfellingen ser ut til å være ca en mnd eldre enn det selger har oppgitt. Men det virker jo veldig merkelig ut om selger skulle lyve på alderen og si at den er en mnd yngre enn det dyrlegen mener. 

Så, hvor gammel var hunden din når alle melketennene var ute? 

I forhold til selger så var hunden så og si akkurat 4 mnd den uken nesten alle melketennene hoppet ut. Han mistet alle på ca to uker. 

Hvis eier skal ha løyet på alderen, på hvilket grunnlag skulle det være logisk å gjøre det? 

Skjønner ikke hvorfor selger skulle gjøre dette. 

Anonymkode: 4a6d2...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes å huske at tannfellingen var ferdig rundt 16 ukers alder (schæfer) Tannfellingen startet da rundt 13-14 ukers alder.

Ser ikke helt hvorfor selger skulle lyge på alder. Høres helt innafor at den har mistet melketennene. Men her har du jo igjen for å kjøpe blandingshund. Hadde du valgt nkk registrert hund, ville du fått stamtavle med fødselsdato osv. 

Endret av Troyamin
Endret grunnet staveleifer.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (11 minutter siden):

Synes å huske at tannfellingen var ferdig rundt 16 ukers alder (schæfer) Tannfellingen startet da rundt 13-14 ukers alder.

Ser ikke helt hvorfor selger skulle lyge på alder. Høres helt innafor at den har mistet melketennene. Men her har du jo igjen for å kjøpe blandingshund. Hadde du valgt nkk registrert hund, ville du fått stamtavle med fødselsdato osv. 

Nå bryr ikke jeg meg om rase og om den er registrert eller ei. 

Jeg har vurdert forskjellige rasehunder de siste årene og falt for Tassen. 

Jeg ble usikker pga det dyrlegene sa ang tannfellingsstadiet og alderen. Men 16 uker blir jo slik som med han her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå bryr ikke jeg meg om rase og om den er registrert eller ei. 

Jeg har vurdert forskjellige rasehunder de siste årene og falt for Tassen. 

Jeg ble usikker pga det dyrlegene sa ang tannfellingsstadiet og alderen. Men 16 uker blir jo slik som med han her. 

Var bare fakta. Ikke noe annet. Ved å kjøpe blandingshund så har du ingen garantier for at valpen er i den alderen som selger påstår. 

Lykke til med valp!😊

AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (2 timer siden):

Var bare fakta. Ikke noe annet. Ved å kjøpe blandingshund så har du ingen garantier for at valpen er i den alderen som selger påstår. 

Lykke til med valp!😊

Ok. Jeg beklager, jeg følte det var ment som en klask over neven. Sant nok at det ikke er noen garanti når den ikke er registrert. Men jeg ser ikke noe grunn til at det skulle være noe å lyve om alderen. 

Takk for lykkeønskninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...