AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #21 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grove overgrep i barndommen. Kroppen er helt dysfunksjonell pga muskler som står i spenn hele tiden. Terapi har ikke hjulpet mye. Så får jeg blackout når jeg kommer i situasjoner som minner om ting som skjedde. Folk som ligner på overgriperene eks. På måten de beveger seg eller har håret eller lukter. Jeg er helt ubrukelig og skulle nok helst ikke være en belastning for samfunnet og bruke dine skattepenger. Men jeg er her er jeg. Anonymkode: df64a...e51 Har du funnet noe som hjelper på anspente muskler, det sliter jeg og med? Du er ikke ubrukelig og uføretrygden er din lille erstatning av fra samfunnet for alt du er blitt utsatt for gjennom livet ditt. Eneste som er ubrukelig er de rasshøla som har begått overgrep mot deg, de fortjener å bli kvelt sakte i hjel. Anonymkode: 8f1e3...857 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #22 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du funnet noe som hjelper på anspente muskler, det sliter jeg og med? Du er ikke ubrukelig og uføretrygden er din lille erstatning av fra samfunnet for alt du er blitt utsatt for gjennom livet ditt. Eneste som er ubrukelig er de rasshøla som har begått overgrep mot deg, de fortjener å bli kvelt sakte i hjel. Anonymkode: 8f1e3...857 Tusen takk for gode ord. Jeg bruker Mye smertestillende. Og fysio en gang hver 14 dag. Så trener jeg i basseng når det ikke er covid. Det som hjelper mest er å gå til en muskelterapaut. Men det er så dyrt at jeg ikke kan gå så ofte som jeg burde. Anonymkode: df64a...e51
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #23 Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for gode ord. Jeg bruker Mye smertestillende. Og fysio en gang hver 14 dag. Så trener jeg i basseng når det ikke er covid. Det som hjelper mest er å gå til en muskelterapaut. Men det er så dyrt at jeg ikke kan gå så ofte som jeg burde. Anonymkode: df64a...e51 Ja, samme greie har jeg prøvd. Var innom en psykomotorisk fysioterapaut men det ble for mye mas om "traumer". Selv har jeg ikke noe behov for å grave i gammelt grums men hun var flink på det med pusten og massasje av min overaktive trapezius 😄 Men tror jeg må prøve en vanlig en som ikke vil prate mens hun jobber. Svømming skulle jeg og begynne på etter strålingen men så kom jo corona Men men, takk for svar må se om jeg kan få prøvd ut en muskelterapaut når ting roer seg med coronaen. Anonymkode: 8f1e3...857
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #24 Skrevet 1. april 2021 Jeg ble mobbet hele barne og ungdomsskolen, utviklet angst og depresjoner pga det. Hadde første selvmordsforsøk som 10 åring. Siste som 18 åring. NAV (da trygdekontoret) ville sette meg på ufør da jeg ble 18 år, jeg blånektet. (Jeg masjerte ut av kontoret i raseri, ikke POKKER liksom). Jeg hadde da vært innlagt på psyk i et års tid. Fra jeg var 18 år til jeg var 34 år prøvde jeg meg i jobb flere ganger, jeg utdannet meg som hjelpepleier, og tok studiekompetansen, for å kunne studere videre. Men jeg slet fortsatt veldig med sosial angst, og slet meg totalt ut, noe som gjorde at fibromyalgi blusset opp, samt migrene. NAV fortsatte og foreslå ufør med ujevne mellomrom, jeg protesterte like mye hver gang. Hadde AAP i noen små perioder, men meste av tiden jobbet jeg, gikk uten inntekt (idiotisk) eller studielån (også idiotisk). Fikk barn. Ble skilt. Prøvde meg i jobb igjen, gikk i bakken. Og når fastlege og NAV denne gangen foreslå ufør, så tenkte jeg okay, jeg gir dere 10-15 år, så SKAL jeg ut i jobb. Det har gått 5 år nå, jeg skal ta siste faget til studiekompetanse nå, over nett. Så studier, over nett. Målet er enda at jeg skal ut i jobb etterhvert. Iallefall er det MITT mål, så får fastlege og nav bare si hva de vil. Jeg har blitt bedre etter at jeg ikke lenger måtte stresse med å bli "frisk". Alder hjelper også på. Jeg skulle ønske at jeg var i arbeidslivet, jeg kunne ikke greid 100%, men hadde jeg hatt en stilling når jeg gikk i bakken, kunne jeg greid feks 1 dag i uka. Men ingen ansetter noen, som ikke har utdannelse (jeg kan ikke jobbe som hjelpepleier, samme hvor mye jeg vil) som kan brukes til noe. Så kan ikke jobbe i det jeg er utdannet som, jeg kan ikke jobbe i butikk (prøvd, jeg blir kjempedårlig), jeg kan ikke jobbe i feks skole eller barnehage, som jeg har erfaring med, pga da slår kroppen seg vrang. (Jeg får kraftige betennelser kjapt, og det bare går ikke). Alt med helse og omsorg utgår. Og når det er kun der jeg har utdanning, og ikke høyere utdanning, da er det lite jeg kan jobbe som, pr nå. Men målet er å ta høyere utdanning, slik at jeg feks kan jobbe som saksbehandler, eller noe slikt. Snuser også på oversetter, å jobbe som digital sekretær etc. Korona har vært positiv sånn sett, nå blir det mer og mer vanlig å ta ting over nett, det gjør at jeg kan jobbe med ting når jeg har overskudd. Anonymkode: c1a1a...59e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #25 Skrevet 1. april 2021 (veldig forenklet med mobbing -> selvmordsforsøk > angst/depresjon > osv. VELDIG forenklet. Men jeg er nok også arvelig belastet med psykiske lidelser. Men for å gjøre lang historie kort, så er det en grei oppsummering. ) Anonymkode: c1a1a...59e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #26 Skrevet 1. april 2021 Pga 2 personlighetsforstyrrelser, ung ufør (26 år nå) Anonymkode: 2c833...5bc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #27 Skrevet 1. april 2021 Jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg er syk. Anonymkode: 83a79...e14
Gjest Skrevet 1. april 2021 #28 Skrevet 1. april 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt samt hets. Anki, mod
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #29 Skrevet 1. april 2021 Ulike årsaker. Først og fremst pga en alvorlig kronisk sykdom. Pluss annet dysfunksjonellt, PTSD, omsorgssvikt, overgrep, ryggskade, fatigue, prematur, depresjon, trolig upf. Anonymkode: 1c171...872
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #30 Skrevet 1. april 2021 Har artrose og fibromyalgi, skeiv rygg etter prolaps.Har hatt tunge jobber i over 30 år.Er over 60, uføretrygdet fra ca 55 årsalder. Anonymkode: 7634d...381
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #31 Skrevet 1. april 2021 Anki skrev (1 time siden): Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt samt hets. Anki, mod Jeg synes det var unødvendig av deg å slette kommentaren min. Mangfold burde være noe dere ønsker her på forumet, og jeg ser ingen grunn til at dere skal sensurere oss som har litt unike perspektiv vi betrakter verden gjennom. Mitt innlegg var på ingen måte tull, heller var det ikke noe som angikk andre. Anonymkode: 18075...259
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #32 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ble mobbet hele barne og ungdomsskolen, utviklet angst og depresjoner pga det. Hadde første selvmordsforsøk som 10 åring. Siste som 18 åring. NAV (da trygdekontoret) ville sette meg på ufør da jeg ble 18 år, jeg blånektet. (Jeg masjerte ut av kontoret i raseri, ikke POKKER liksom). Jeg hadde da vært innlagt på psyk i et års tid. Fra jeg var 18 år til jeg var 34 år prøvde jeg meg i jobb flere ganger, jeg utdannet meg som hjelpepleier, og tok studiekompetansen, for å kunne studere videre. Men jeg slet fortsatt veldig med sosial angst, og slet meg totalt ut, noe som gjorde at fibromyalgi blusset opp, samt migrene. NAV fortsatte og foreslå ufør med ujevne mellomrom, jeg protesterte like mye hver gang. Hadde AAP i noen små perioder, men meste av tiden jobbet jeg, gikk uten inntekt (idiotisk) eller studielån (også idiotisk). Fikk barn. Ble skilt. Prøvde meg i jobb igjen, gikk i bakken. Og når fastlege og NAV denne gangen foreslå ufør, så tenkte jeg okay, jeg gir dere 10-15 år, så SKAL jeg ut i jobb. Det har gått 5 år nå, jeg skal ta siste faget til studiekompetanse nå, over nett. Så studier, over nett. Målet er enda at jeg skal ut i jobb etterhvert. Iallefall er det MITT mål, så får fastlege og nav bare si hva de vil. Jeg har blitt bedre etter at jeg ikke lenger måtte stresse med å bli "frisk". Alder hjelper også på. Jeg skulle ønske at jeg var i arbeidslivet, jeg kunne ikke greid 100%, men hadde jeg hatt en stilling når jeg gikk i bakken, kunne jeg greid feks 1 dag i uka. Men ingen ansetter noen, som ikke har utdannelse (jeg kan ikke jobbe som hjelpepleier, samme hvor mye jeg vil) som kan brukes til noe. Så kan ikke jobbe i det jeg er utdannet som, jeg kan ikke jobbe i butikk (prøvd, jeg blir kjempedårlig), jeg kan ikke jobbe i feks skole eller barnehage, som jeg har erfaring med, pga da slår kroppen seg vrang. (Jeg får kraftige betennelser kjapt, og det bare går ikke). Alt med helse og omsorg utgår. Og når det er kun der jeg har utdanning, og ikke høyere utdanning, da er det lite jeg kan jobbe som, pr nå. Men målet er å ta høyere utdanning, slik at jeg feks kan jobbe som saksbehandler, eller noe slikt. Snuser også på oversetter, å jobbe som digital sekretær etc. Korona har vært positiv sånn sett, nå blir det mer og mer vanlig å ta ting over nett, det gjør at jeg kan jobbe med ting når jeg har overskudd. Anonymkode: c1a1a...59e hei, kjenner meg igjen i masse her😌ble også grovt mobbet og utfryst som barn og ungdom, og sliter med ekstrem angst og depresjoner. vært inn og ut av arbeid, aap, mislykkede studier. har fått mer og mer fysisk sykdom, noe er relatert til en kropp i helspenn. nav og leger sier uføre er neste steg. jeg er jo ikke uenig(er delvis sengeliggende pga smerter når jeg sitter, går eller står), men det er så deprimerende å bare være hjemme...har behandlinger og sånt jeg følger opp, men blir rett og slett mer i kjelleren av et liv som dette. så jeg kommer til å finne noe jeg kan jobbe med hjemmefra, være seg 10% eller 40%, det vet jeg ikke nå. men det er pyton å leve som dette😭 Anonymkode: 415fe...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #33 Skrevet 2. april 2021 Fikk uføretrygd når jeg var 31 år pga PTSD og bipolar lidelse. Da hadde jeg vært på AAP i ørten år. Har endelig begynt å få det litt bedre og studerer nå. Håper å kunne jobbe litt i fremtiden. Anonymkode: 08ae8...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #34 Skrevet 2. april 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble mobbet hele barne og ungdomsskolen, utviklet angst og depresjoner pga det. Hadde første selvmordsforsøk som 10 åring. Siste som 18 åring. NAV (da trygdekontoret) ville sette meg på ufør da jeg ble 18 år, jeg blånektet. (Jeg masjerte ut av kontoret i raseri, ikke POKKER liksom). Jeg hadde da vært innlagt på psyk i et års tid. Fra jeg var 18 år til jeg var 34 år prøvde jeg meg i jobb flere ganger, jeg utdannet meg som hjelpepleier, og tok studiekompetansen, for å kunne studere videre. Men jeg slet fortsatt veldig med sosial angst, og slet meg totalt ut, noe som gjorde at fibromyalgi blusset opp, samt migrene. NAV fortsatte og foreslå ufør med ujevne mellomrom, jeg protesterte like mye hver gang. Hadde AAP i noen små perioder, men meste av tiden jobbet jeg, gikk uten inntekt (idiotisk) eller studielån (også idiotisk). Fikk barn. Ble skilt. Prøvde meg i jobb igjen, gikk i bakken. Og når fastlege og NAV denne gangen foreslå ufør, så tenkte jeg okay, jeg gir dere 10-15 år, så SKAL jeg ut i jobb. Det har gått 5 år nå, jeg skal ta siste faget til studiekompetanse nå, over nett. Så studier, over nett. Målet er enda at jeg skal ut i jobb etterhvert. Iallefall er det MITT mål, så får fastlege og nav bare si hva de vil. Jeg har blitt bedre etter at jeg ikke lenger måtte stresse med å bli "frisk". Alder hjelper også på. Jeg skulle ønske at jeg var i arbeidslivet, jeg kunne ikke greid 100%, men hadde jeg hatt en stilling når jeg gikk i bakken, kunne jeg greid feks 1 dag i uka. Men ingen ansetter noen, som ikke har utdannelse (jeg kan ikke jobbe som hjelpepleier, samme hvor mye jeg vil) som kan brukes til noe. Så kan ikke jobbe i det jeg er utdannet som, jeg kan ikke jobbe i butikk (prøvd, jeg blir kjempedårlig), jeg kan ikke jobbe i feks skole eller barnehage, som jeg har erfaring med, pga da slår kroppen seg vrang. (Jeg får kraftige betennelser kjapt, og det bare går ikke). Alt med helse og omsorg utgår. Og når det er kun der jeg har utdanning, og ikke høyere utdanning, da er det lite jeg kan jobbe som, pr nå. Men målet er å ta høyere utdanning, slik at jeg feks kan jobbe som saksbehandler, eller noe slikt. Snuser også på oversetter, å jobbe som digital sekretær etc. Korona har vært positiv sånn sett, nå blir det mer og mer vanlig å ta ting over nett, det gjør at jeg kan jobbe med ting når jeg har overskudd. Anonymkode: c1a1a...59e Betennelser? Er du sikker på at du ikke har en fysisk sykdom som legene ikke merker du har? Jeg kjenner en som gikk med mange fysiske plager i flere år som legene sa var psykiske. Han var helt "ødelagt", veldig syk. Men det viste seg å faktisk være en fysisk sykdom som gav smerter osv. Det var ikke depresjonen sin feil Anonymkode: 5eb62...934 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #35 Skrevet 2. april 2021 Må man ta høyere utdanning for å få seg en jobb ? Anonymkode: 165fd...742
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #36 Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Må man ta høyere utdanning for å få seg en jobb ? Anonymkode: 165fd...742 Nei. Jeg har ingen utdanning utover vanlig videregående og jobber 30% i ett yrke på gulvet som ikke krever noe mer utdanning. Anonymkode: d6109...a99
Gjest Wanda1984 Skrevet 2. april 2021 #37 Skrevet 2. april 2021 Fibromyalgi, Asperger og Ptsd, alt dette kom på ned på papiret da jeg utredet meg da jeg gikk på aap...Fibromyalgi og ptsd er pga jobben, asperger var en avklaring på hvorfor jeg har slitt m div i alle år (har jo hatt det hele livet uten å vite om det) jobber 40% tilrettelagt nå og 60% ufør😊trives
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #38 Skrevet 2. april 2021 Jeg håper på å få innvilget uføretrygd, men det eneste jeg har på papiret er «ptsd». Har også en rekke fysiske problemer, men legene vet ikke hva det er og da ingen diagnose... føler det kan være med på vippe saken min mot av jeg ikke får innvilget ufør ☹️ For får nav ingen diagnose på papir, er det heller ikke noe galt med meg fysisk, i deres øyne Anonymkode: 46f2f...361
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #39 Skrevet 2. april 2021 Jeg ble utsatt for fysisk, pyskisk og seksuel mishandling av min mor i barndommen. Det gjorde meg utrygg og skeptisk. Jeg fikk Multippel Sklerose, og en nervøs krøpling vil mine kolleger ikke ha noe av. Ikke min sjef heller. All min tilretting ble fjernet, og erstattet med tidvis utfrysning og tidvis utskjelling foran alle. Det sto på i 10 år. Jeg gråt og gråt, jeg forsøkte selvmord, og svant hen. Da NAV ble klar over at min egen arbeidsplass forsøkte å ta livet av meg ble uføretrygd innviljet på ei uke. Etter det bodde jeg en måned på instutisjon for å komme meg etter det som ble et traume. Anonymkode: 04134...298
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #40 Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 19.46): Jeg ble mobbet hele barne og ungdomsskolen, utviklet angst og depresjoner pga det. Hadde første selvmordsforsøk som 10 åring. Siste som 18 åring. NAV (da trygdekontoret) ville sette meg på ufør da jeg ble 18 år, jeg blånektet. (Jeg masjerte ut av kontoret i raseri, ikke POKKER liksom). Jeg hadde da vært innlagt på psyk i et års tid. Fra jeg var 18 år til jeg var 34 år prøvde jeg meg i jobb flere ganger, jeg utdannet meg som hjelpepleier, og tok studiekompetansen, for å kunne studere videre. Men jeg slet fortsatt veldig med sosial angst, og slet meg totalt ut, noe som gjorde at fibromyalgi blusset opp, samt migrene. NAV fortsatte og foreslå ufør med ujevne mellomrom, jeg protesterte like mye hver gang. Hadde AAP i noen små perioder, men meste av tiden jobbet jeg, gikk uten inntekt (idiotisk) eller studielån (også idiotisk). Fikk barn. Ble skilt. Prøvde meg i jobb igjen, gikk i bakken. Og når fastlege og NAV denne gangen foreslå ufør, så tenkte jeg okay, jeg gir dere 10-15 år, så SKAL jeg ut i jobb. Det har gått 5 år nå, jeg skal ta siste faget til studiekompetanse nå, over nett. Så studier, over nett. Målet er enda at jeg skal ut i jobb etterhvert. Iallefall er det MITT mål, så får fastlege og nav bare si hva de vil. Jeg har blitt bedre etter at jeg ikke lenger måtte stresse med å bli "frisk". Alder hjelper også på. Jeg skulle ønske at jeg var i arbeidslivet, jeg kunne ikke greid 100%, men hadde jeg hatt en stilling når jeg gikk i bakken, kunne jeg greid feks 1 dag i uka. Men ingen ansetter noen, som ikke har utdannelse (jeg kan ikke jobbe som hjelpepleier, samme hvor mye jeg vil) som kan brukes til noe. Så kan ikke jobbe i det jeg er utdannet som, jeg kan ikke jobbe i butikk (prøvd, jeg blir kjempedårlig), jeg kan ikke jobbe i feks skole eller barnehage, som jeg har erfaring med, pga da slår kroppen seg vrang. (Jeg får kraftige betennelser kjapt, og det bare går ikke). Alt med helse og omsorg utgår. Og når det er kun der jeg har utdanning, og ikke høyere utdanning, da er det lite jeg kan jobbe som, pr nå. Men målet er å ta høyere utdanning, slik at jeg feks kan jobbe som saksbehandler, eller noe slikt. Snuser også på oversetter, å jobbe som digital sekretær etc. Korona har vært positiv sånn sett, nå blir det mer og mer vanlig å ta ting over nett, det gjør at jeg kan jobbe med ting når jeg har overskudd. Anonymkode: c1a1a...59e Hei! Jeg lurer på hvordan det går med deg i dag? Anonymkode: ed1f8...b38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå