Gå til innhold

Tegneark


Sinsiew

Anbefalte innlegg

Hei! 

Dere som tegner, hvilken type ark bruker dere, og hvor kjøper dere det? 

Til nå har jeg kun brukt vanlig tegneark, slik man kjøper på dagligvarebutikken, men nå vil jeg teste ut hvordan tegneopplevelsen blir ved å tegne på litt bedre saker. 

Det er snakk om tegning med blyant og "fineliner" penner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tegner ikke akkurat, men jeg fargelegger stempelmotiv til kort el.l. Jeg legger til detaljer og lager bakgrunner osv., så litt tegning er det nå, men jeg er mest opptatt av at fargene skal være lette å blande og se fine ut på papiret. 

Jeg kjøper papir til fargeblyanter på Clas Ohlson. Sense Drawing Pad heter det. De hadde et annet papir der før som var mitt favorittpapir (Dekorima Ritblock). Mulig det er samme papiret og de har rebrandet det, men jeg innbiller meg at det gamle var best. Det har litt tekstur, så blyanten vil liksom sitte på det, men uten at det ser kornete ut. 

Til tusj bruker jeg bristol board. Det jeg bruker er fra Daler Rowney, men det er bare fordi det er det de har på den lokale hobbybutikken, jeg har ikke prøvd andre merker. 

Anonymkode: 39ee2...503

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tegner ikke akkurat, men jeg fargelegger stempelmotiv til kort el.l. Jeg legger til detaljer og lager bakgrunner osv., så litt tegning er det nå, men jeg er mest opptatt av at fargene skal være lette å blande og se fine ut på papiret. 

Jeg kjøper papir til fargeblyanter på Clas Ohlson. Sense Drawing Pad heter det. De hadde et annet papir der før som var mitt favorittpapir (Dekorima Ritblock). Mulig det er samme papiret og de har rebrandet det, men jeg innbiller meg at det gamle var best. Det har litt tekstur, så blyanten vil liksom sitte på det, men uten at det ser kornete ut. 

Til tusj bruker jeg bristol board. Det jeg bruker er fra Daler Rowney, men det er bare fordi det er det de har på den lokale hobbybutikken, jeg har ikke prøvd andre merker. 

Anonymkode: 39ee2...503

Takk for svar! Skal absolutt ta en tur innom Clas når ting åpner opp igjen! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabriano Accademia er gode ark med litt struktur og tykkelse. Fungerer også fint om du bruker f.eks. akvarellblyanter eller andre våte teknikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...