Gå til innhold

Jeg har fått time til vaksinering!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Om bare fem dager! Pfizer. Hurra, endelig ser jeg slutten på dette faenskapet! (50 år, ingen spes. sykdommer)

Endret av mmd
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bra da! Hvor er det du bor hvor de har begynt med 50 år allerede?

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke verst, her er de såvidt i gang med gruppe 4.

Skrevet

Grattis!!
Jeg fikk på mandag, 29 år gammel, diabetes

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grattis!

jeg får i 2025, er 34 år gammel,  nedprioritert 🙃

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 12
Skrevet

Grattis! Jeg tok andre dosen på lørdag (28 år, asthma) 

Skrevet
katniss1992 skrev (13 timer siden):

Hvis du fikk på grunnlag av astma, da må det være ganske alvorlig astma du har med faste medisiner?

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet

Hey, gratulerer. Her hvor jeg bor driver de fortsatt på med de på 70+, så dette kommer til å ta en stund. 🙄

Skrevet (endret)

Gratulerer. Jeg venter fremdeles. 43 år gammel, diabetes type 2. Her jeg bor holder de på med gruppe 3. Og jeg er i gruppe 7. Så jeg må vente en stund til.

Endret av Kittykat
Skrevet

39 år, frisk som en fisk og i tillegg bosatt i en kommune som har måttet gi fra seg vaksinedoser til dem som ikke har tid til å vaksinere seg fordi de skal på hytta. Ifølge mine siste beregninger kan jeg tidligst få tilbud om første dose en gang i midten av 2038. Men jeg lover å slukke lyset og låse døra når jeg er sistemann ut av denne "dugnaden" da.

(Har gitt opp og har i det siste blitt så sarkastisk at jeg nesten skremmer meg selv.)

• Liker 5
Skrevet
15 hours ago, katniss1992 said:

Oi, er det steder som er på gruppe 4 allerede. Kanskje jeg får vaksine før jeg tror da :)

Skrevet
Celestia skrev (9 timer siden):

Hvis du fikk på grunnlag av astma, da må det være ganske alvorlig astma du har med faste medisiner?

Bor ikke i Norge :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer!

Som tidligere koronasmittet ser jeg virkelig frem til vaksinen, men er nok en stund igjen ennå.

• Liker 1
Skrevet
katniss1992 skrev (9 timer siden):

Bor ikke i Norge :)

Aha! Det forklarer jo saken :) Godt for deg at du har fått vaksinen! Vi som bor her i Norge med astma må nok vente en god stund til, for å si det slik.

Skrevet

Heldige deg! 

27 år, frisk som en fisk. 

Er ikke en gang skrevet opp på vaksinelista på kommunesidene. 

Skrevet (endret)

Det hele er jo egentlig ganske idiotisk. Det fremstår jo åpenbart, at vi ilys de nye opplysningene om mRNA- vaksinenes effekt på videresmitte burde valgt å vaksinere i motsatt rekkefølge. Driverne av epidemien er jo tross alt de mest mobile. Vi stenger ned i hytt og vær fordi unge mennesker må på jobb og treffer familien sin. Hvis man vaksinerte gruppen 16-35 år ville hele oppdriften i epidemien opphøre. Istedenfor velger man altså å vaksinere disse sist 🙄

Hele greia synes i økende grad å synes på bakgrunn av følelser heller enn rasjonale...

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 4
Gjest Optimo
Skrevet

Jeg så en fra FHI som sa de vurderte å ta de yngre aldersgruppene når alle på 60+ var vaksinert. Altså 20-åringene før 40-åringene. Nettopp pga dette med spredning og kontaktnett. Men ingenting var avgjort, det måtte diskuteres og grubles og veies for og i mot.. 

Skrevet

Grattis! 
fikk første dose AZ for noen uker siden, og venter i spenning på om vaksinasjon starter opp igjen.

om de ikke starter opp AZ igjen, så aner jeg ikke hva som skjer.

Skrevet

Får min første dose rett over påske. 

Skrevet
Celestia skrev (3 timer siden):

Aha! Det forklarer jo saken :) Godt for deg at du har fått vaksinen! Vi som bor her i Norge med astma må nok vente en god stund til, for å si det slik.

Ja jeg er sykt lettet. Men det gikk langt raskere med vaksinering her i USA enn de trodde først så håper det samme skjer i Norge. 

• Liker 2
  • Opprett ny...