Gå til innhold

Vaksine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i risikogruppen,  og skal få pzifer vaksinen rett over påske. Men jeg er så skeptisk. Fikk vaksinen mot svineinfluensa når den var, har i ettertid slitt med angst, hjertebank og søvnproblemer uten at jeg vet 100% om det er komt pga vaksinen. Noen her som har hatt problemer etter svineinfluensavaksinen,som likevel skal ta corona vaksinen?

Anonymkode: 90187...2fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angst, hjertebank og søvnproblemer er ikke bivirkninger av svineinfluensavaksina. Nå er disse to vaksinene helt forskjellige. Pfizer sin er en RNA-vaksine (google hva forskjellene er på RNA vaksine og f.eks influensavaksine) og har svært svært få bivirkninger. Samme med Moderna og Johnson & Johnson sin. COVID-vaksinene er også testet ut på 100 millioner bare i Europa og er svært sikre. Så ikke vær bekymret

Anonymkode: 6338b...73e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Angst, hjertebank og søvnproblemer er ikke bivirkninger av svineinfluensavaksina. Nå er disse to vaksinene helt forskjellige. Pfizer sin er en RNA-vaksine (google hva forskjellene er på RNA vaksine og f.eks influensavaksine) og har svært svært få bivirkninger. Samme med Moderna og Johnson & Johnson sin. COVID-vaksinene er også testet ut på 100 millioner bare i Europa og er svært sikre. Så ikke vær bekymret

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare,  kjenner jeg ble litt roligere nå.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare,  kjenner jeg ble litt roligere nå.

Jeg fikk AstraZeneka-vaksinen. Gikk helt fint det også. Risikoen for blodpropp der var vel regnet ut til 0.026% av 20 millioner doser. Men får nok ikke den andre dosen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også litt skeptisk, men skal ta Pfizer-vaksinen neste uke. Tenker det er bedre enn å få COVID uansett.

Anonymkode: 6d0af...973

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er også litt skeptisk, men skal ta Pfizer-vaksinen neste uke. Tenker det er bedre enn å få COVID uansett.

Anonymkode: 6d0af...973

Det har du helt rett i. Jeg er nok skeptisk av natur, og sliter litt med angst. Men kommer nok til å ta vaksinen, satser på det går fint.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...