Gå til innhold

Når du vinner noe å ingen gratulerer deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig at jeg vant noe i går, ikke penger men ting. Ble veldig glad å takknemlig, har aldri vinnerlykken med meg. 

La ut på fb og story, og hadde ikke forventet at alle skulle bruke tida si å trykke liker å gratulere. Men når verken venner, bekjente eller familie eller svigers gjør det da kjenner jeg at jeg ble litt skuffet.. Er det sjalusi tro? 

Anonymkode: 76ce8...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis. Det er ikke alle som er så opptatt av sånt. Og det kommer litt an på hva du vant også. Hvis du vant reklameprodukter fra Coca Cola eller noe annet som ikke har så stor verdi, så synes kanskje ikke folk at det er "verdt" en gratulasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, hva vant du?

Anonymkode: b54cf...6e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det du vant var veldig dyrt (en bil) eller veldig morsomt (en ostepop-one-piece) så hadde jeg nok kanskje ikke gratulert deg. Ikke fordi jeg ikke unner deg å vinne, men fordi jeg ikke synes det er så big deal. 

Det kommer også an på hvordan det gjøres. Inviterte du til kommentarer og samtale eller er det utelukkende skryt? Legger du ofte ut bilder av nye ting du kjøper eller vinner? 

Anonymkode: 9d3df...ce7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var så heldig at jeg vant noe i går, ikke penger men ting. Ble veldig glad å takknemlig, har aldri vinnerlykken med meg. 

La ut på fb og story, og hadde ikke forventet at alle skulle bruke tida si å trykke liker å gratulere. Men når verken venner, bekjente eller familie eller svigers gjør det da kjenner jeg at jeg ble litt skuffet.. Er det sjalusi tro? 

Anonymkode: 76ce8...857

Hvorfor skulle de være sjalu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis ts! Vant du noe kult? :) ja det er litt rart at INGEN sa noe 

Anonymkode: c8d3b...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når 7,5 millioner latterlig små påskeegg har blitt loddet ut på "lik, kommenter og del" på Facebook de siste ukene er det bare oss som ikke deler, og dermed heller ikke vinner, som fortjener gratulasjoner.

LIK OG DEL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bryr seg litt i overkant mye om oppmerksomhet og sosiale medier altså.

Kan du ikke bare være glad for at du vant?! 🙄

Anonymkode: 90131...a83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk sett storyen din? Jeg ser aldri på story.

Anonymkode: 26e50...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har folk sett storyen din? Jeg ser aldri på story.

Anonymkode: 26e50...04c

Jeg ser heller aldri på Story...

Anonymkode: b1ce5...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, jeg hadde fått en del likes om jeg la ut at jeg vant noe, samma hva det var. Ikke på story kanskje, det er det vel ikke så mange som bruker av mine venner.

Vanskelig å gjette hva som er årsaken uten å vite noe mer her..

Legger du ofte ut "skryteinnlegg"? Folk kan gå litt lei av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje innlegget ditt ikke kom opp i nyhetstrømmen? Jeg har opplevd at innlegg publisert på min tidslinje ikke var synlig for andre. 

Anonymkode: cf98a...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekker aldri story så jeg hadde ikke fått det med meg. Også syns jeg helt ærlig ikke at det er noe å gratulere. Men jeg hadde likt det om jeg så det. Jeg tenker det tar 1 sekund å trykke liker og vet at det betyr litt for flere jeg har på vennelisten så jeg liker det jeg ser stort sett fordi det ikke koster meg noe. 

Anonymkode: 71220...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent jeg gratulerer noen som helst fordi de vinner småting via konkurranser og sånt. Dersom jeg sitter og prater med folk og de nevner det så kan jeg komme med en respons som «åh så kult da»

Handler ikke om misunnelse eller noe sånt selv om jeg syns det er «briefete», men mer at folk vinner småting hele tiden. Hadde de vunnet store summer på Lotto så kunne jeg kanskje gratulert dem

Anonymkode: 5789f...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...