Gå til innhold

Nymfomani/hyperseksualitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant,

er det et rent seksuell driv? Du er skikkelig kåt liksom? Sånn at du mååå ta på deg selv i ett sett når du ikke har sex? Onanerer til orgasme 8 ganger om dagen?

Eller, er det mer type, du digger den seksuelle oppmerksomheten du får? Menns begjær etter deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HannaLena skrev (2 timer siden):

Tjah, godt spørsmål. 
Det er ikke et problem 24/7, men noen dager er det slitsomt å tenke på sex hele tida :) jeg kan ha sex, være fornøyd en time også må jeg ha mer, og sånn kan enkelte dager gå. Da begynner det å ta tid som jeg skulle brukt på andre ting. Det blir jo en dyp avhengighet..

Du er avhengig når du mister konsentrajonen på jobb eller skole, likeså skofte skole eller sykemelde seg for å onanere hele dager... Er du der at du skulle ønske å ha vært sykemeldt? Jeg har vært i din situasjon. skulle tro at orgasmene ble svakere etterhvert, men de blir faktisk sterkere. Den brennende følelsen og bankingen i kjønnsorganet, gjør at man blir en snikonanist. Skulle jeg en tur til byen for å handle, måtte jeg ronke en eller annen plass. Drevet av høy sexlyst gir jo også større rom for fantasier og steder å onanere på... I en periode ronket jeg så mye at kuken svulmet opp og ble hoven, nesten i dobbel tykkelse... Da var han konstant ronkbar og ble kåt av hevelsen...

Jeg var nok småsprø og ble veldig asosial, heldigvis var det en kvinne som hjalp meg. Hun fikk meg over på normale tanker og fungerte til slutt i jobb... Jo det er deilig når det var på det beste, men også veldig slitsomt og usosialt i lengden... Du som kvinne tenker nok det samme

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, diagnosen hyperseksualitet / nymfomani benyttes ikke lenger i den norske psykiatrien.

Men andre vestlige land har tilsvarende diagnoser. Slik plager kan også plasseres inn i det norske diagnosesystemet, men vil gjerne kategoriseres under en annen «merkelapp» enn hyperseksualitet / nymfomani. Men problemet oppleves like reellt for den det gjelder, uansett hva man kaller det.

Anonymkode: cdaf5...b8b

Bipolare kan bli Hyperseksuelle under maniske episoder og betegnelsen hyperseksualitet brukes da trodde jeg?

• Liker 1
Gjest Kaiminator
Skrevet

Lurer på hva responsen hadde blitt om "HerrKåt" hadde kommet med en slik tråd 😂

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Kaiminator said:

Er vel ikke så langt unna sannheten :)

Anonymkode: 1050d...5a7

Skrevet (endret)
Cleo88 skrev (2 timer siden):

Skjønner at det blir problematisk. Ser at det kan gå utover dagliglivet og fungering der når du egentlig opphengt i seksuelle følelser og lengsler. Visste ikke at dette kunne diagnostiseres. Hva gjør du for å bli ferdig med det? Går ut fra at du ikke har mulighet til sex hver annen time i ditt liv 😬

Jeg mister meg selv dagesvis i seskuelt pregede fantasier. Jeg skriver for å få satt ord på det og helst kommer det en god historie ut av det. Nok en konsekvens er at jeg blir roligere av det, jeg bruker opp kapasiteten jeg har av (seksuell) kreativitet i prosessen. Men jeg er nok ikke sexavhengig som deg, mer sånn hyperseksuell i avgrensede tidsrom, f. eks. gjennom nye impulser fra en spennende partner 😉 

Nei det er jo ikke en diagnose, som en lege lengre opp her påpekte.  legen kunne ikke si det ettersom jeg ikke hadde underbyggende sykdommer. Likevel var det ikke tvil om hvordan tingenes tilstand var. Men nok om det.

hva jeg gjør? Nå jobber jeg som produkttester for 2 ‘’leketøysprodusenter’’ så da får jeg utløp for mye der i hverdagen. Ellers har jeg faste menn jeg treffer. Og før corona var det klubber som var løsningen.

En ting som faktisk fungerer for meg også er å skrive historier fra virkeligheten, eller noveller :) det gjør at jeg får utløp for mye sånn ellers

Endret av HannaLena
  • Liker 2
Skrevet
HannaLena skrev (3 timer siden):

Nei det er jo ikke en diagnose, som en lege lengre opp her påpekte.  legen kunne ikke si det ettersom jeg ikke hadde underbyggende sykdommer. Likevel var det ikke tvil om hvordan tingenes tilstand var. Men nok om det.

hva jeg gjør? Nå jobber jeg som produkttester for 2 ‘’leketøysprodusenter’’ så da får jeg utløp for mye der i hverdagen. Ellers har jeg faste menn jeg treffer. Og før corona var det klubber som var løsningen.

En ting som faktisk fungerer for meg også er å skrive historier fra virkeligheten, eller noveller :) det gjør at jeg får utløp for mye sånn ellers

Det eneste legen din kan gjøre er å måle testosteronnivået ditt, regner med det er unortmalt høyt pga høy sexlyst? P-piller f.eks. senker jo testosteronnivået... Mulighetene er der, men er du villig til å miste sexlysten?

AnonymBruker
Skrevet
Kaiminator skrev (6 timer siden):

Han har allerede kommentert om det, i denne. 

Anonymkode: b2875...ad4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har allerede kommentert om det, i denne. 

Anonymkode: b2875...ad4

Jepp. Og sitter vel et hundretalls av oss rundt i landet og lurer på hvorfor han ikke er utestengt herfra for lenge siden. Mens kåte-TS her tas imot med åpne armer som et friskt kvinnelig pust.

• Liker 1
Gjest Kaiminator
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Og sitter vel et hundretalls av oss rundt i landet og lurer på hvorfor han ikke er utestengt herfra for lenge siden. Mens kåte-TS her tas imot med åpne armer som et friskt kvinnelig pust.

Ja en museslikker sleiker vel bak å antar jeg så da får han bli og fortsette å dra'n til hver tråd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, Ts. Jeg lider av periodevis persistent genital arousal disorder, eller PGAD som det forkortes til. Det kan bli så slitsomt at jeg er kåt konstant, har smerter, ufrivillige orgasmer og store konsentrasjonsproblemer. Du kan oppsøke en sexolog som har peiling på hyperseksualitet/PGAD og få hjelp der. Jeg fikk også resept på et antidepressivum med bivirkning lavere libido, men det funket dessverre ikke :(

Anonymkode: 9eb57...8ca

Skrevet
Kaiminator skrev (1 time siden):

Ja en museslikker sleiker vel bak å antar jeg så da får han bli og fortsette å dra'n til hver tråd.

Kan noen forklare meg hva det er dere snakker om egentlig? Har jeg gjort noe galt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, Ts. Jeg lider av periodevis persistent genital arousal disorder, eller PGAD som det forkortes til. Det kan bli så slitsomt at jeg er kåt konstant, har smerter, ufrivillige orgasmer og store konsentrasjonsproblemer. Du kan oppsøke en sexolog som har peiling på hyperseksualitet/PGAD og få hjelp der. Jeg fikk også resept på et antidepressivum med bivirkning lavere libido, men det funket dessverre ikke :(

Skjønner akkurat hva du snakker om! Jeg har det helt likt! Jeg skal i samtale med sexolog etter påska, om du fikk hjelp der kjenner jeg at jeg gleder meg enda mer :) 

Tabletter er jeg ikke så lysten på, har forsøkt flere typer p-piller og noen har en viss effekt, men noe er jo så hormonforstyrrende at det går jo utover andre deler av livet igjen..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kåte-TS? 
kan jeg virkelig ikke forsøke å få hjelp mot noe som begynner å ødelegge livet mitt? 
jeg får absolutt ingenting seksuelt ut av å brette ut problemet mitt her, om det var det du trodde..

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, HannaLena said:

Kan noen forklare meg hva det er dere snakker om egentlig? Har jeg gjort noe galt?

Nei du har ikke det. Noen mener dog at ingen skal stikke seg ut og finner tilfredstillelse i å kritisere det meste.

Kommentaren du siterte gjenspeiler sannsynligvis på brukeren som klemmer bamser lengre opp. Han hadde museslikker som nick før, og er noe direkte i kommentarene, men har et godt hjerte. Det faller enkelte tungt for brystet.

Menn har ikke lov å være kåte, eler vise det her på forumet. Det sies at det er en trussel mot kvinner, som da selvfølgelig ikke har en seksualdrift, men egentlig bare har sex for husfreden av og til... siden disse mennene er en så stor trussel mot alle kvinner, ser noen på det som sin oppgave å beskytte dem mot dette. Dette er så viktig, at alle kvinner som faktisk har sexlyst, blir mistenkt for å være menn, og behandlet deretter. Det er noe av grunnen til de kommentarene du får her.

Dette er selvfølgelig synd, trist og leit på alle måter, men jeg har ikke noe annet råd enn å ignorere disse kommentarene.

31 minutter siden, HannaLena said:

Kåte-TS? 
kan jeg virkelig ikke forsøke å få hjelp mot noe som begynner å ødelegge livet mitt? 
jeg får absolutt ingenting seksuelt ut av å brette ut problemet mitt her, om det var det du trodde..

Som denne kommentaren du svarer på her f.eks. Det var nok akkurat det de trodde.

Håpet er jo at du vil kunne få hjelp i stedet, men kanskje disse kommentarene reduserer sexlysten automatisk... :plystre:

De har i alle fall den effekten på meg... :phaedra:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk også resept på et antidepressivum med bivirkning lavere libido, men det funket dessverre ikke :(

Jeg fatter ikke at noen i helsevesenet tar sjansen på slikt, men jeg har hørt at det skjer. Ikke bare kan du miste libido for resten av livet, men du kan også få problemer med følelseslivet og relasjoner,  i tillegg til seriøse seponeringsproblemer. Antidepressiva er ikke drops, som enkelte fastleger tror. 

Anonymkode: 50043...fbf

Skrevet
Uredd skrev (8 minutter siden):

Håpet er jo at du vil kunne få hjelp i stedet, men kanskje disse kommentarene reduserer sexlysten automatisk... :plystre:

De har i alle fall den effekten på meg... :phaedra:

Vet du hva, du har helt rett! Akkurat den effekten har det på meg også! 
Det er synd at mange finner sin tilfredsstillelse med å sitte bak tastaturet for å leke moralens vokter, etter sine egne premisser. 
Men det skal nok mer til for å stoppe meg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder Herr kåt, så er det brukerdebatt, og således ulovlig. Det er rapportering som gjelder.

Anonymkode: 50043...fbf

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Antidepressiva tuller med hormonbalansen og er noe man skal være veeeldig forsiktig med.

Justering av hormonbalansen vil virke hvis det er under stålkontroll og observasjon av en endokrinolog, men bør være absolutt siste utvei.

TS er i helsesystemet allerede da, så de må nesten få gjøre jobben sin og se hva de finner utav først. Er det derimot mistanke om at de ikke gjør jobben sin, så er det helt innafor å påpeke dette og gå videre inntil problemet er ferdig utredet.

Fastleger er litt som bilmekanikere, la oss prøve det letteste/dyreste først, slik at for mye innsats ikke trengs av dem... At det kan kreve mye innsats bli dyrt for klienten er ofte underordnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...