Gå til innhold

Lett psykisk utviklingshemning-barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et barn av en venn har fått denne diagnosen, og jeg lurer veldig på hvordan fremtiden blir for hn nå.. Kan hn ha jobb, kjæreste, gode venner, barn selv engang? Tilnærmet vanlig liv, eller tilrettelagt hele veien? Er det noen som kjenner noen med denne diagnosen, eller har den selv? 

Anonymkode: c5b94...63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb gjerne tilrettelagt, venner og kjæreste for helt fint. Om en for egne barn er det nok sannsynlig at barnevernet på en eller annen måte blandes inn. Jeg kjenner bare en person som er lettere utviklingshemmed som har fått barn og hun ble fratatt barnet med en gang det ble født.

Det kan av og til bli utfordrende på skolen alt etter som lærerne klarer å tilrettelegge og hvilket sosialt miljø det er i klassen, men de fleste klarer seg fint på sitt nivå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ei som fikk beholde barnet mot at hun bodde hos foreldrene sine. Da barnet ble skoleklar, fikk hun klarsignal fra bv om at de kunne få flytte for seg selv om de ønsket. Hun har over flere år bevist at hun er en god mor til tross for utfordringene sine. 

ellers er det nok mange som får fratatt barna sine av bv eller at de i det minste er inne i stor grad og styrer. Jobb er ofte tilrettelagt. Og de finner gjerne «likesinnede» kjærester. 

Anonymkode: ead30...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...