Gå til innhold

Regnes denne dagen som lørdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på tariff for butikkansatte?

Anonymkode: 59830...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det gjort det? Er en helt vanlig onsdag idag

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Tenkte det kunne være spesielle avtaler for dagen før helligdag 

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Så helt vanlig onsdag er det da ikke

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi i kommunal helsesektor får tillegg etter 12 i dag hvert fall :)

Anonymkode: 66aa7...71a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er det. Er ingen helligdag eller noe idag. Er ikke sånn at alle dager før en helligdag er noe spesielt. Det er vanlig onsdag idag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er en helt vanlig onsdag, sånn egentlig, men særlig i kommunene er det vanlig at dette er en halv dag, og dermed tillegg ellers. Men sånn i følge helligdagsloven eller hva den heter, så er dette en vanlig onsdag.

Anonymkode: d4998...974

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har det å si at det er dagen før en helligdag? Det er spesielle avtaler for helligdager, ikke dagene før

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Jo det er det. Er ingen helligdag eller noe idag. Er ikke sånn at alle dager før en helligdag er noe spesielt. Det er vanlig onsdag idag

Noen yrkesgrupper får tillegg i dag, slik du ser ovenfor. Klarte ikke å finne dette spesifikt i tariffavtalen, derfor stilte jeg spørsmål for å finne svaret på om dette kun gjaldt for offentlig ansatte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være spesielt at det er dagen før en helligdag? Det er mange dager som kommer dagen før en helligdag 

Anonymkode: 55c61...3ef

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, men onsdag er lillelørdag ;)

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (5 minutter siden):

Hva har det å si at det er dagen før en helligdag? Det er spesielle avtaler for helligdager, ikke dagene før

Ikke så uvanlig at folk får tillegg dagen før helligdag. Så tror ikke du behøver å være så bastant altså ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skulle det være spesielt at det er dagen før en helligdag? Det er mange dager som kommer dagen før en helligdag 

Anonymkode: 55c61...3ef

Takk for deres forsøk på å bidra, men har funnet det riktige svaret nå ;)

https://delta.no/dine-rettigheter/ferie/rode-dager-i-mai-ekstra-lonn-eller-ekstra-fri

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke så uvanlig at folk får tillegg dagen før helligdag. Så tror ikke du behøver å være så bastant altså ;) 

Ut i fra kalenderdagene og helligdagslov så er idag en helt vanlig onsdag og i utgangpunktet ingen grunn til tillegg. Men selvfølgelig kan bedrifter ha individuelle avtaler

AnonymBruker
Skrevet

Dag før helligdag pleier å være halv dag mange steder, men er jo generelt en vanlig onsdag.

Men ble litt overrasket over at butikken har normal åpningstid i dag da, trodde de skulle stenge 16.00. Men godt å vite om jeg kommer på 22.30 at jeg har glemt noe 😄

Anonymkode: 9b213...8bb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for deres forsøk på å bidra, men har funnet det riktige svaret nå ;)

https://delta.no/dine-rettigheter/ferie/rode-dager-i-mai-ekstra-lonn-eller-ekstra-fri

Men delta er ikke for butikkarbeidere

Her er for butikkarbeidere :) https://www.hkinfo.no/Nyheter-og-presse/2021/Hvilke-regler-gjelder-for-loenn-og-arbeidsvilkaar-i-paasken

Anonymkode: 60cb7...2f2

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (5 minutter siden):

Ut i fra kalenderdagene og helligdagslov så er idag en helt vanlig onsdag og i utgangpunktet ingen grunn til tillegg. Men selvfølgelig kan bedrifter ha individuelle avtaler

Samme med julaften og nyttårsaften, men tror folk hadde satt seg på bakbeina viss de ikke hadde fått tillegg for å jobbe de dagene ;) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

For min del om jeg skulle jobbet overtid i dag skulle jeg gått rett over på100% i stedet for 50% siden det er helligdag i morgen. Ellers hadde jeg blitt betalt vanlig lønn i dag frem til jeg normalt skulle vært ferdig på jobb da det står i landsoverkomsten for Elektrofagene som jeg går under. 

Endret av Minime94
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme med julaften og nyttårsaften, men tror folk hadde satt seg på bakbeina viss de ikke hadde fått tillegg for å jobbe de dagene ;) 

Jobbet julekvelden i fjor. Vi fikk tillegg, men gud om det ikke var verdt det. Burde vært 200% om ikke enda mer for å jobbe den kjipeste kvelden i året. 

Anonymkode: 9b213...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...