AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Hei. Jeg har hatt en diagnostisk laparoskopi for endometriose og fjerning av en cyste i skjedeveggen samtidig. Det står at man bør unngå forstoppelse, samt løft på over 5 kg, gulvvaks og støvsuging, samleie og muligens aktivitet som belaster bukvegg og bekkenbunn. Dette i to ulike pamfletter jeg fikk fra sykehuset. Nå som jeg har tatt avføringsmiddel så har jeg ikke forstoppelse, men det er veldig mye avføring, slik at jeg er på toalettet ofte. Litt trykking blir det uansett når man er der føler jeg så lenge det ikke er flytende konsistens. Det står ikke noe om at man skulle faste eller spise flytende mat. Jeg får håpe litt trykking er ok. Noen som vet hvordan det er med bøying/knebøy i forbindelse med å plukke opp ting fra gulvet eller gjøre noe på gulvet, samt å løfte egen kroppsvekt iforbindelse med større stillingsendringer? Litt usikker på hva som menes med aktivitet som belaster bukvegg og bekkenbunn. Er det noen som har fått spesifikk informasjon om dette? Er det normalt å ha dragende smerter fra navelen og nedover som blir verre ved stillingsendringer fra sittende til stående ved et slikt inngrep? Jeg har også litt skarpere/stikkende/skjærende smerte i samme område. Det er 5 dag etter operasjon nå. Jeg har også hatt et par svimmelhetsanfall hvor jeg følte besvimelsestendens og ble blek, men jeg føler at dette kanskje sannsynligvis ikke har noe med inngrepet. Det står ikke noe om det blant mulige komplikasjoner. Noen som har vært svimle eller besvimt i dagene etter et sånt inngrep? Dersom noen har tatt diagnostisk laparoskopi og/eller fjernet noe i/via skjeden så vil jeg gjerne høre hva dere ble fortalt for tiden etterpå i forhold til restriksjoner og hvordan det gikk for dere mtp smerter/komplikasjoner/når det ble helt bra etc. Takk for eventuelt svar. Anonymkode: 1c7f3...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå