AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #1 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har hørt om at de stoppet denne vaksinen pga dødelig blodpropp. Min søster har dessverre tatt denne vaksinen før det var snakk om blodpropp. Jeg har vært bekymret for min søster siden nyheten kom ut. Hun føler seg heldigvis helt frisk. Det jeg lurer på er: kan dette slå ut i lang tid senere? Jeg er utrolig redd for at noe skal skje henne pga AstraZeneca vaksinen. Anonymkode: 1b36e...4b6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hørt om at de stoppet denne vaksinen pga dødelig blodpropp. Min søster har dessverre tatt denne vaksinen før det var snakk om blodpropp. Jeg har vært bekymret for min søster siden nyheten kom ut. Hun føler seg heldigvis helt frisk. Det jeg lurer på er: kan dette slå ut i lang tid senere? Jeg er utrolig redd for at noe skal skje henne pga AstraZeneca vaksinen. Anonymkode: 1b36e...4b6 Mener jeg leste at de tilfellene som er oppdaget har alle skjedd innen 14 dager etter vaksinen ble satt. Men de vet jo ikke akkurat helt hva som er greia. Det viktigste er at hun er klar over hva tegn på blodpropp er, og at hun tar kontakt med legevakt ol. om hun skulle få noen plager som kan være tegn på det. Anonymkode: 0a4fe...c2b 2
Gjest Wanda1984 Skrevet 31. mars 2021 #3 Skrevet 31. mars 2021 En liten prosent som har fått dette, jeg tok vaksinen selv for en mnd. Siden...hørte at man skal være litt obs de første 2-3 ukene hvis man får blåmerker uten grunn og hodepine etc. Går nok bra:)
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Skrevet 31. mars 2021 Min mann har også fått den første dosen av den. Skulle vel være obs 2 uker etterpå. Anonymkode: e426a...6f2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Skrevet 31. mars 2021 30 av 11 millioner fikk den blodproppen så jeg ville ikke vært bekymret. jeg, min mann og de fleste rundt meg har fått denne vaksinen og ingenting har skjedd så langt. Anonymkode: 22354...e67 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Skrevet 31. mars 2021 Risikoen for blodpropp ved korona er mye høyere enn blodpropp ved sprøyta. Jeg kjenner en titalls mennesker som har fått astra zeneca. Og jeg kommer til å takke ja til denne om det er den jeg blir tilbudt når det er min tur til å vaksineres. Anonymkode: 1da73...2d1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 30 av 11 millioner fikk den blodproppen så jeg ville ikke vært bekymret. jeg, min mann og de fleste rundt meg har fått denne vaksinen og ingenting har skjedd så langt. Anonymkode: 22354...e67 Ikke sant...Fordi alle tenker «Det skjer ikke meg»... Anonymkode: 87af7...d04 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener jeg leste at de tilfellene som er oppdaget har alle skjedd innen 14 dager etter vaksinen ble satt. Men de vet jo ikke akkurat helt hva som er greia. Det viktigste er at hun er klar over hva tegn på blodpropp er, og at hun tar kontakt med legevakt ol. om hun skulle få noen plager som kan være tegn på det. Anonymkode: 0a4fe...c2b Vi vet fortsatt ingenting om langtidsbivirkninger Anonymkode: 87af7...d04 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Det er også økt risiko for blodpropp ved bruk av flere typer p-piller. Tviler på at mange er villige til å ty til kondomer isteden av den grunn. Anonymkode: e426a...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ikke sant...Fordi alle tenker «Det skjer ikke meg»... Anonymkode: 87af7...d04 Det skjer jo noen. Men kan like så godt skje at du blir drept i trafikken om du velger å ta deg en joggetur i stedet for å møte opp til vaksinering den dagen. Anonymkode: 1da73...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt om at de stoppet denne vaksinen pga dødelig blodpropp. Min søster har dessverre tatt denne vaksinen før det var snakk om blodpropp. Jeg har vært bekymret for min søster siden nyheten kom ut. Hun føler seg heldigvis helt frisk. Det jeg lurer på er: kan dette slå ut i lang tid senere? Jeg er utrolig redd for at noe skal skje henne pga AstraZeneca vaksinen. Anonymkode: 1b36e...4b6 Jeg også har tatt astrazeneca vaksinen for 4uker siden, ingen problemer bank i bordet. Bare slapp av i de fleste tilfeller går det helt bra. Anonymkode: a98a2...bf2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er også økt risiko for blodpropp ved bruk av flere typer p-piller. Tviler på at mange er villige til å ty til kondomer isteden av den grunn. Anonymkode: e426a...6f2 P-piller kan du slutte med anytime. Kan du fjerne vaksinen fra kroppen? Exactly. Anonymkode: 87af7...d04 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): P-piller kan du slutte med anytime. Kan du fjerne vaksinen fra kroppen? Exactly. Anonymkode: 87af7...d04 Det er uansett større risiko forbundet med selve viruset enn av vaksinen. Dessuten er det ikke slik at man blodpropp er uproblematisk med det samme man kutter ut p-pillen. Jeg reagerer bare på at så lenge det er snakk om prevensjon som setter kvinnehelse i fare er det bare skuldertrekk. Anonymkode: e426a...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er uansett større risiko forbundet med selve viruset enn av vaksinen. Dessuten er det ikke slik at man blodpropp er uproblematisk med det samme man kutter ut p-pillen. Jeg reagerer bare på at så lenge det er snakk om prevensjon som setter kvinnehelse i fare er det bare skuldertrekk. Anonymkode: e426a...6f2 «Det er uansett større risiko forbundet med selve viruset enn av vaksinen». Ikke hvis man er ung. Anonymkode: 87af7...d04
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Det er uansett større risiko forbundet med selve viruset enn av vaksinen». Ikke hvis man er ung. Anonymkode: 87af7...d04 Jo. Anonymkode: e426a...6f2 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Det er uansett større risiko forbundet med selve viruset enn av vaksinen». Ikke hvis man er ung. Anonymkode: 87af7...d04 Jo. Mye større risiko. Anonymkode: 1da73...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Risikoen for blodpropp ved korona er mye høyere enn blodpropp ved sprøyta. Jeg kjenner en titalls mennesker som har fått astra zeneca. Og jeg kommer til å takke ja til denne om det er den jeg blir tilbudt når det er min tur til å vaksineres. Anonymkode: 1da73...2d1 Men er det risiko for blodpropp, eller risiko for blodpropp og lavt nivå av blodplater? Ganske viktig forskjell. Anonymkode: 5edf1...a11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo. Anonymkode: e426a...6f2 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo. Mye større risiko. Anonymkode: 1da73...2d1 Har dere tall på dette? Hvor mange som har hatt viruset og som derfor fikk blodpropp? Dere er ganske påståelige, så regner med at det ligger info ute om dette? Anonymkode: 5edf1...a11 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere tall på dette? Hvor mange som har hatt viruset og som derfor fikk blodpropp? Dere er ganske påståelige, så regner med at det ligger info ute om dette? Anonymkode: 5edf1...a11 Har vært mange artikler og uttalelser fra fagpersoner om dette i mediene de siste dagene, senest i VG i dag. Spesialistene mener ganske enstemmig at vaksineringen må fortsette. Og jeg stoler mer på leger, enn på synsing. Men myndighetene tør ikke fortsette på grunn av det politiske i det, de er redd for å miste stemmer. Anonymkode: 1da73...2d1 3
Miss-Grey Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vært mange artikler og uttalelser fra fagpersoner om dette i mediene de siste dagene, senest i VG i dag. Spesialistene mener ganske enstemmig at vaksineringen må fortsette. Og jeg stoler mer på leger, enn på synsing. Men myndighetene tør ikke fortsette på grunn av det politiske i det, de er redd for å miste stemmer. Anonymkode: 1da73...2d1 Helt enig! Dersom jeg hadde fått tilbud om AstraZenica ville jeg ha tatt den umiddelbart. Det er utrolig trist for oss som bor i områder med svært høyt smittetrykk dersom disse vaksinene bare blir destruert... 2
Anbefalte innlegg