Gå til innhold

Renovere låve

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker meg her blant dyreelskere.

Vi vurderer å kjøpe en gård hvor det må gjøres ganske mye med låven. Dvs mer eller mindre totalrenovering. Kledning, tak, m.m. 
Er det noen her som har renovert/bygget om låve/fjøs/stall de senere år, og kan svare meg på hva sånn ca man må ha i budsjett på dette?

Både jeg og min samboer elsker plassen, og føler det er verd kostnadene. Men vil gjerne høre andres erfaringer. Hva koster det å renovere en låve? 

Anonymkode: a8445...e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke svares på utifra den informasjonen du har gitt. 

Ukjente faktorer er:
Størrelse
Tilstand
Drifts mål

For å gjøre det veldig enkelt, så regner jeg med at en lokal mellom stor entreprenør kan gi deg et gratis overslag. Legg på en 10-20% buffer for ukjente feil/mangler og forandringer i planer underveis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Min_hund_er_Grå skrev (5 minutter siden):

Det kan ikke svares på utifra den informasjonen du har gitt. 

Ukjente faktorer er:
Størrelse
Tilstand
Drifts mål

For å gjøre det veldig enkelt, så regner jeg med at en lokal mellom stor entreprenør kan gi deg et gratis overslag. Legg på en 10-20% buffer for ukjente feil/mangler og forandringer i planer underveis.

Beklager! Ser jeg glemte å legge ved relevant info.

ca 150 kvadratmeter i størrelse. 
Tak og kledning må fikses. 
Innvendig kan vi gjøre alt selv. Men de store tingene som tak og kledning må vi ha hjelp til. Skal være bruksbygning.

Anonymkode: a8445...e6d

Skrevet

Anbefaler uansett at dere får noen til å se på jobben før dere evt kjøper med planer om å pusse opp.

Grovt sett og veldig tommelfinger utregna så 2000,- pr kvadrat vegg/tak. altså flaten på vegger og tak.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...