Ayesh Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Hei skal føde i mai. Liker omslagsbodyer men tenker at det blir dobbelt lag på magen og det kan fort bli varmt om sommeren. Burde jeg ha gått for vanlig body? Hva er deres erfaring?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Jeg brukte omslag til sommerbaby. Hadde kortermet til de varmeste dagene. Og den kan åpnes nede mellom beina hvis det trengs luft. Baby ligger jo i skyggen også. Anonymkode: 4e775...fdb 1
Drizzt Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Ayesh skrev (7 minutter siden): Hei skal føde i mai. Liker omslagsbodyer men tenker at det blir dobbelt lag på magen og det kan fort bli varmt om sommeren. Burde jeg ha gått for vanlig body? Hva er deres erfaring? Absolutt mest praktisk med omslagbody når de er små 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 Mye lettere å kle på omslagsbody Anonymkode: 0d442...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Omslagbody! Ikke nå før baby er 6 mnd at jeg foretrekker vanlige. Tror ikke det lille ekstra laget på magen har så mye å si altså. Anonymkode: b297c...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Jeg har riktignok desemberbaby, men liker bodyer i bomull best som omslagsbodyer. Ullbodyene liker jeg best som «vanlige» for de dekker også den øverste delen av brystet. Med omslag blir det en slags v-hals. Vi har arvet det meste av klærne så jeg bruker vanlig og omslag om hverandre, men om jeg kjøper nye bomullsbodyer selv kjøper jeg omslag. Anonymkode: 32673...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #7 Skrevet 30. mars 2021 Brukte bare omslagsbody første måneden. Skjønner ikke at folk orker å bruke det, er noe fryktelig herk og arbeid 😅 Anonymkode: b2dfe...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 Drizzt skrev (9 timer siden): Absolutt mest praktisk med omslagbody når de er små AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mye lettere å kle på omslagsbody Anonymkode: 0d442...1f1 Jeg har helt motsatt erfaring! Alle omslagsbodyene jeg har vært borti har også knepping på innsiden, og det er ikke nødvendigvis åpenbart hvilken knapp som skal hvor. Mye styr og det tar mye lenger tid enn de bodyene man drar over hodet og bare knepper tre knappe i skrittet, og eventuelt 1-2 knapper på den ene skulderen. De som ikke er omslags er jo laget slik at man har god plass til å få hodet gjennom, enten ved at de er elastiske eller kan kneppes opp på skulderen. Anonymkode: 6d205...cb3 5
asterix Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 Jeg sverger til vanlige, helt fra starten av også. Da eldste var liten fantes det omtrent bare omslagsbody'er og jeg hatet dem. Ble til at jeg kun brukte de vanlige for de er jo superpraktiske. Et svup over hodet og to-tre knapper i skrittet i stedet for knapper og/eller snøringer over alt. Mye mindre klumpete for babyen også. 3
tussi84 Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 Vi har begge deler, men jeg finner omslagdbodyer mye enklere å ta på.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #11 Skrevet 31. mars 2021 Omslag, helt klart. Mange babyer blir hysteriske om man prøver tre ting over hodet på dem. Det er ikke vanskelig å kneppe en omslagsbody. Etter å gå gjort det er par ganger er det åpenbart hva som skal kneppes hvor. Anonymkode: 9b1a9...dfb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #12 Skrevet 31. mars 2021 Har to barn, yngste gjorde ikke noe av å få bodyen over hodet. Eldste ble kjempesint🙈 men alle bodyene vi hadde var "vanlige", altså, ikke omslagsbodyer... ble veldig letta når vi skjønte at disse (se bilde) går det an å ta på som en bukse, og bare trekke opp og putte armene inni, da slipper man å ta den over hodet. Veldig praktisk når den skal av igjen også, hvis det har kommet bæsj ut av bleien, for det vil en jo ikke trekke over hodet 😅 men der funker jo selvfølgelig en omslagsbody også 😊 Anonymkode: 83c7f...6b7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Skrevet 31. mars 2021 Vi hadde mest omslagsbodyer til maibabyen. Jeg likte det veldig mye bedre da, hun var første barn. Mens til nr. to tenkte jeg egentlig at det var like greit med vanlige bodyer, da hadde jeg vel fått litt mer trening. Uansett funket det fint med omslagsbodyer selv om det var en veldig varm sommer. På de varmeste dagene lå ofte babyen i bare bleie, og ellers var det stort sett tynne, kortermede omslagsbodyer av bomull. Anonymkode: 0c06a...975
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 Ayesh skrev (14 timer siden): Hei skal føde i mai. Liker omslagsbodyer men tenker at det blir dobbelt lag på magen og det kan fort bli varmt om sommeren. Burde jeg ha gått for vanlig body? Hva er deres erfaring? Omslagsbodyer er veldig praktiske i str.50, 56 og 62 fordi baby da er 0-3mnd gammel (de hopper kjapt fra nummer til nummer men de drukner i neste nummer før de er lang nok så du må ha alle tre numrene). Det som er lett med omslagsbody er at det er lettere å få babyen inni bodyen. De er jo ofte litt sånn sammenkrølla etter å ha ligget i magen, pluss de kan ikke holde hodet i det hele tatt osv. Det er mye lettere å få på omslagsbody på så små babyer. Anonymkode: 61f4b...b3d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Jeg taklet ikke omslagsbodyer, som jeg kjøpte mange av før fødselen - fordi alle sa det var så praktisk. Men det er jo ikke det. Tar evigheter å kneppe alle knappene 😅 Vi endte opp med å bruke vanlige bodyer mye mer. Men du TS vet jo at du liker omslagsbodyer. Tror ikke det er noe problem med spmmerbaby heller. Anonymkode: 84954...8d0 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå