Gå til innhold

Elsker å lese!!


Salina

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg et lite sjokk, jeg oppdaget at jeg snart har lest 25 av bøkene om isfolket! Siden den 22august... Jeg blir helt fjern når jeg leser noe spennende, og familien må rope til meg for at jeg skal høre dem. Jeg blir helt i min egen verden når jeg leser. Er det flere av dere som har det slik? Det er sikkelig avkoblende å gå inn i "bøkenes verden"... Men ingen av venninnene mine har det slik. Tror de ser på meg som litt sær... Jeg gidder liksom ikke være med dem på fest, vil heller sitte kjemme å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeglad i å lese jeg også. Har alltid en bok jeg holder på med. Noen ganger, hvis boka fenger, kan jeg sitte i fred og ro i flere timer og bare lese og drømme meg bort. Avslappende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også å lese.

problemet er at når jeg går inn i en bok, så blir jeg tilnærmet utilsnakkbar, noe resten av familien ikke altid setter pris på. Egentlig "sluker" jeg bøker, så jeg må beherske meg litt. Det kan derfor være et problem å lese på senga, for hvis boka fenger skikkelig, blir det lite søvn.

Og jeg er nesten altetende når det gjelder litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også Bettie! Utrolig å kunne leve seg sånn inn i noe! Det er noe jeg unner alle mennesker! Bare synd at ikke alle er like lese gale som meg... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

.. Har alltid vært en lesehest ... Til andres irritasjon :) Kan være litt slitsomt når jeg leser til klokka 5 om morgenen fordi boka er så spennende når jeg skal opp klokka 7..

Bokhyllene er stappa, for jeg samler også på bøker.. Syntes det er fint med bokhyller fulle av bøker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik har jeg det også.... Klarer ikke å legge fra meg ei god bok... Nå må jeg kjempe for å klare å la være å lese isfolket...... Og da går det ikke så bra med lekser... :)

Men merkelig nok har ikke karakterene fått noe drastisk fall... Mystiske greier... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet med isfolket er at alle bøkene er kommet ut, så man kan sitte å lese uavbrutt alle bøkene. (De er jo kjempebrae da).

Serier som er nye på markedet må man vente opptil flere måneder på, så der i gården tar det ikke opp tiden nei.

Holder på å lese Arvesynd (kjempebra) og Bergfoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har lest Isfolket 3 ganger nå strax!!!! :D :D :D

GLISE-GLISE-GLISE!!!

Elsker serien over alt. Måten Sandemo skriver, fascinerer meg voldsomt. Leser også serien Havets Datter. Den er og interssant fordi handlingen foregår her oppe i Nord-Norge. Må nok så absolutt skaffe meg flere bokhyller ja :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser også arvesynden, og de sorte ridderne(Av Margit Sandemo)... Veldig spennende... Men nå er jo isfolket det jeg først skal lese ferdig... Så får vel resten bare vente da... Har vel lesestoff over vinteren tenker jeg... Her nord blir det som kjent veldig kaldt... Så da er det sikkelig herlig å krype sammen i sofaen med en god bok.... Abtar at det er flere som kjenner seg igjen her... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lesehester, er serien av Bente Pedersen fra Skibotn i Troms kommet ut. Hun som skrev om Raija. Den nye serien heter Huset Haarendt, om en russisk jente som kommer til Tromsø. Den er jeg spent på, må nok lese første bok! Nå er snøen kommet og jeg skal få varme i vedovnen og krype opp i godstolen å lese litt!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada Salina, jeg har allerede sunket sammen i sofaen, jeg :D Faderullan som det snør ute!!!!!!!! Blir ikke å finne bilen i det hele tatt jo... Er bare å fortsette på lesinga, gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Det snør enormt for tiden... brrrr.... iskaldt! Og på skolen er det sikkelig kaldt, vi maser og maser, men tror dere de skrur opp varmen? Neida... Skulle nesten tro de ønsker å få oss alle syke....

Da er det sikkelig godt å komme hjem, spesiellt når lillebror har overfyrt i en stund, da blir det varmt... Så kryper man sammen i sofaen, og leser litt... Det er før jeg sovner av i varmen da selvfølgelig... :D

Tenker at jeg må ut å lage snemabb om det blir mer snø nå... :hoho:

Men til den tid, kozer jeg meg med bøkene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

jeg gikk glipp av meste parten av folkehøyskole åeret jeg for jeg begynnte å lese isfolket.....

jeg er galen når jeg først begynner med en bok...leste en bok på 900 sider på en dag...eller døgn klarte ikke stoppe.....

Men det blir lite lesing etter småen ble født,så no etter 2 år så kan jeg ta frem bøkene igjenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nesten skremt her. Sånn er jeg å. Det beste jeg vet er å lese. Finner jeg en god bok kan jeg sitte og lese i mange timer. Får jeg valget om jeg skal se en film eller lese velger jeg heller å fordype meg ned i bøkenes fantastiske verdenl. Nå har jeg stor leserglede som jeg har hatt fra jeg var barn :lol: . Derfor kjeder jeg meg aldri. Serier jeg finner stor glede og spenning i er: Sagaen om Isfolket, Heksemesteren, Lysets rike, Livets døtre, Raija og Ulveøyne.Ellers liker jeg å lese om overnaturlige ting. Slikt som håndtyding og drømmetolkning, englevakt og livet etter døden. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg et lite sjokk, jeg oppdaget at jeg snart har lest 25 av bøkene om isfolket! Siden den 22august... Jeg blir helt fjern når jeg leser noe spennende, og familien må rope til meg for at jeg skal høre dem. Jeg blir helt i min egen verden når jeg leser. Er det flere av dere som har det slik? Det er sikkelig avkoblende å gå inn i "bøkenes verden"...  Men ingen av venninnene mine har det slik. Tror de ser på meg som litt sær... Jeg gidder liksom ikke være med dem på fest, vil heller sitte kjemme å lese.

:lol: Ja det er alltid hyggelig å sette seg ned med ei god bok,har faktisk lest alle bøkene om isfolket to ganger

lykke til :kgsmil: koselig å treffe på en fra nord her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja nå når vinteren setter inn e det alltid hyggelig å kunne sette seg ned,med ei hyggelig bok eller lese noen flotte dikt,

e det noen her som e flink å skrive dikt

:oops: solkvinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...