AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Hvis du lager lam i påsken, hvordan tilbereder du det, og hva har du som tilbehør? Selv pleier jeg å ha lam en eller to ganger i løpet av påskedagene (hvis jeg får tak i kje har jeg det en av dagene i stedet). Den ene gangen lager jeg langtidsstekt kjøtt eller gryte (av feks skank eller bog) med midtøstensk vri, dvs aromatiske krydder, kanskje litt tørket frukt, og couscous eller safranris til, den andre gangen lager jeg rosastekt lammelår/ flatbiff/ mørbrad med fløtegratinerte poteter, rødvinssaus og grønnsaker. I år klarer jeg imidlertid ikke å bestemme meg for grønnsakstilbehøret til lam og fløtegratinerte poteter, så jeg tenkte å spørre her for litt inspirasjon. Gi meg dine beste tips! Anonymkode: 9460f...907
Gjest O.G. Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Tenkte å lage lammekubbe ja, samme som deg, fløtegratinerte poteter. Tror jeg vil ha rødvinssaus, gulrotpurre, asparges og stekt sopp til.
Brunhilde Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Det var det med å se trådene når de er aktuelle, men... Jeg har lammelår på langtidssteking nå. Det serveres med rotgrønnsaker, bønner, rødvinssaus og hasselbackpoteter. Tror det kan bli godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå