Gå til innhold

Dere med chromebook, hva er fordelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har nå et nettbrett som jeg ser på serie med osv på nattevakt, men er litt lei av å ikke ha tastatur sånn at det er litt lettere å skrive når jeg er på YouTube osv, så frister å bytte til chromebook siden dette er noe jeg ikke har prøvd før. 

Hva kan man gjøre på en chromebook som man ikke kan gjøre på en vanlig bærbar pc osv? 

Forresten noen tips til hvilken som er bra under 3000,-?

Anonymkode: 9bbaa...b98

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1464761-dere-med-chromebook-hva-er-fordelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er "ingenting" man kan gjøre på en chromebook som man ikke kan gjøre på en vanlig PC, heller motsatt - en vanlig PC har flere muligheter. (Veldig mange av disse trenger ikke vanlige mennesker til sitt vanlige bruk).

MEN - chromebooken er bra til sitt bruk:

• Den er rask i oppstart
  • Den er ofte tynn og lett og har god batteritid
  • Den er rimeligere
  • Den bruker apper som lastes ned på samme måten som telefoner og nettbrett
  • "Alt" lagres i skyen og er knyttet til kontoen din, mister du den i bakken og må ha ny eller låner noen andre sin, vil du føle deg hjemme igjen med en gang.
  • Stor skjerm og tastatur kontra nettbrett

Chromebooken er ment for å brukes online og mister mye av bruksmuligheter med en gang du kobler den fra nett - litt som et nettbrett med tastatur.

Jeg synes det høres ut som du vil få mer for pengene ved å kjøpe en chromebook enn en bærbar PC.

Når det gjelder forslag til modell har jeg ikke noen konkrete tips, men jeg ville ikke kjøpt den billigste jeg fant. Jeg tror gjerne jeg ville ventet til det kom et godt tilbud, 3000 høres ikke ut som gir deg allverdens valgmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...