AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Skrevet 30. mars 2021 Har så innmari lyst til å bytte karriere. Vurderer å studere igjen, men bor i en liten by der det er begrenset for hva man kan studere.. Vurderer ingeniør, men må ta forkurs først. noen som ikke har realfag fra vgs som har studert det? Er det tøft? Har 3 fra yrkesfag, og 5 i påbygg i matte. er det i det hele tatt realistisk? Lønnsmessig, vil det kanskje ikke lønne seg. Tjener 550 000 ca nå, og med tre år til med studier, så blir det jo adskillig mer i lån. Anonymkode: 19af8...1c0
powerpuffen Skrevet 30. mars 2021 #2 Skrevet 30. mars 2021 Det er absolutt realistisk. Jeg hadde også 5 i påbygg-matte og har kommet meg rimelig greit gjennom 5 år med økonomistudier. Kan ikke snakke for ingeniør - men det virker som de fleste klarer det helt greit. Dessuten er du voksen nå, og du vil ha en helt annen forståelse for fagene når du jobber med det.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 Om du har et relevant yrkesfag, og erfaring fra dette, så vil jeg tro det ikke er så ille med fagene. De er ganske praktisk-rettet mange av dem. Det som kunne vært vanskelig var vel matte-fag, men det virker som om du med påbygg-matte har vist at det kan du klare. Å bytte karriere underveis i livet er vel litt "tap" de første årene. Først rent tap i studiepenger, og så litt "nybegynnerlønn" i noen år. Men med en relevant bakgrunn, så vil nok det hente seg inn ganske fort. Om dette er det du egentlig vil, så bør du gå for det. Men i motsetning til unge studenter, så bør du være ordentlig motivert for det. Det vil sannsynligvis ikke gå uten ordentlig motivasjon og viten om at dette er det du vil. Anonymkode: aac6a...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå