Gå til innhold

Trene med medisinsk grunnlag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kan dokumentere at jeg har behov for å trene på treningssenter grunnet psykisk helse, har jeg rett til det?

Dps/psykolog er innforstått med hvor viktig trening er for meg og min psykiske helse... at jeg ikke har tenkt på det tidligere. Men kan jeg ha rett til å trene på medisinsk grunnlag?

Anonymkode: 455fa...c72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da fint trene uten at det er på et treningssenter. 

Anonymkode: 9e930...047

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan trene ute, du kan trene hjemme med kroppsvekt og manualer. Vær litt selvdreven og ta litt initiativ, da! Det vil også hjelpe din psykiske helse mtp mestring. 

Anonymkode: 5d001...b2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ooh, denne tråden må jeg følge! Skal snart gjennom en operasjon som blir å kreve en del opptrening, så tenkte å spørre legen hvordan man gjør det med medisinsk grunnlag da, men hadde vært fint hvis noen her har svar :)

Anonymkode: 85f8d...ac3

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan da fint trene uten at det er på et treningssenter. 

Anonymkode: 9e930...047

Jeg er ikke trådstarter, men jeg får ikke trent med mindre det er på et treningssenter og det gjelder nok neppe bare meg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her i viken får vi ikke trene med fysio lengere under denne siste nestengningen - veldig synd da jeg er midt i rehab etter diverse kirurgi nå (som sist.)

Anonymkode: 88232...bca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke trådstarter, men jeg får ikke trent med mindre det er på et treningssenter og det gjelder nok neppe bare meg.

Hvorfor ikke?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du bor. I Oslo får man lov å trene på medisinsk grunnlag, men i Viken er det visst mye farligere, så her kan alle under rehabilitering eller som trenger å trene pga psykiske problemer bare brenne på svak varme synes regjeringen.

Anonymkode: 293a2...83b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke?

Kan ikke trene ute fordi jeg ikke har sånn park å trene i her og jeg kan ikke løpe/gå mer enn et par hundre meter hver dag, blir lite trening av det. Bor på seks kvadrat med minimal lagringsplass, så innetrening er også uaktuelt. Ikke at det er relevant til tråden sånn egentlig, men jeg er garantert ikke alene om å ikke kunne trene ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bar fått en legeerklæring på at jeg trenger å trene regelmessig pga psykisk helse. Desverre er treningssenterene stengt ned for all type trening nå. Så jeg går tur og trener lette vekter hjemme. Blir ikke det samme. Trenger tung styrketrening og støtte fra min personlige trener. 

Anonymkode: 781c7...d81

• Liker 2
Skrevet

På SATS i Oslo tar de imot henvisning fra psykolog (vel, ikke akkurat nå da) så det virker som trening for psykisk helse er innafor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ooh, denne tråden må jeg følge! Skal snart gjennom en operasjon som blir å kreve en del opptrening, så tenkte å spørre legen hvordan man gjør det med medisinsk grunnlag da, men hadde vært fint hvis noen her har svar :)

Opptrening etter operasjon er rehabilitering, så du skal få trene.

Anonymkode: 91036...533

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Her i viken får vi ikke trene med fysio lengere under denne siste nestengningen - veldig synd da jeg er midt i rehab etter diverse kirurgi nå (som sist.)

Anonymkode: 88232...bca

Jeg bor i Viken og får trene i stengt studio sammen med fysioterapeut som behandling og opptrening. Ble kneoperert for 4 uker siden. Så det er nok mulig noen steder🙂 

Anonymkode: 1f4bc...7f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan ikke trene ute fordi jeg ikke har sånn park å trene i her og jeg kan ikke løpe/gå mer enn et par hundre meter hver dag, blir lite trening av det. Bor på seks kvadrat med minimal lagringsplass, så innetrening er også uaktuelt. Ikke at det er relevant til tråden sånn egentlig, men jeg er garantert ikke alene om å ikke kunne trene ute.

Ingen bor på 6 kvadratmeter. Du får prøve å være litt mer løsningsorientert. 

Anonymkode: 6f3c8...73e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen bor på 6 kvadratmeter. Du får prøve å være litt mer løsningsorientert. 

Anonymkode: 6f3c8...73e

Jo, hybler kan være så små.

Anonymkode: 293a2...83b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bor i Viken og får trene i stengt studio sammen med fysioterapeut som behandling og opptrening. Ble kneoperert for 4 uker siden. Så det er nok mulig noen steder🙂 

Anonymkode: 1f4bc...7f3

Hvor i viken er dette? Jeg var nylig i kontakt med mitt sats senter og her er alt stengt for all mulig trening inkludert de med medisinsk grunnlag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 21.31):

Hvor i viken er dette? Jeg var nylig i kontakt med mitt sats senter og her er alt stengt for all mulig trening inkludert de med medisinsk grunnlag. 

Tror det er andre regler hvis den som trener deg er utdannet fysioterapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...